Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horsepride schreef:Ja die kan ik wel vinden op markplaats maar die kosten een paar honderden euros
Luna2006 schreef:]
Ja hoorZe eet het met smaak op, mijn zogende merries krijgen het al jaren bij. Net als dat we nog steeds mais voeren met luzerne (30/70 verhouding voor de zuurtegraad)
Bietenpulp kost hier 13,20 euro voor 25kg
Oakland1990 schreef:Luna2006 schreef:]
Ja hoorZe eet het met smaak op, mijn zogende merries krijgen het al jaren bij. Net als dat we nog steeds mais voeren met luzerne (30/70 verhouding voor de zuurtegraad)
Oh ik zou dat echt niet durven. Een herkauwer is geen paard en andersom en hebben totaal andere dingen nodig. Ken iemand wiens drachtige merrie een misvormd veulen kreeg na het eten van varkensbrokken.
Oakland1990 schreef:Luna2006 schreef:]
Oh ik zou dat echt niet durven. Een herkauwer is geen paard en andersom en hebben totaal andere dingen nodig. Ken iemand wiens drachtige merrie een misvormd veulen kreeg na het eten van varkensbrokken.
snorkel1986 schreef:_San87_ schreef:Ik dacht oprecht dat varkens in NL strikt vegetarisch gevoerd werden.
Euh een varken is een alles eter...
En koper gehalte is veel hoger dacht ik zo uit mijn hoofd ( tenminste daarom mocht mijn pony vroeger niet meer als een handje van de varkens brok snoepen ( vond ze erg lekker)
DuoPenotti schreef:https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2021/ ... in-veevoer
het mag dus wel onder zeer strikte voorwaarden.
Mijn vriend rijd kippenvoer rond en die mag ook niets anders laden.
Die zal dus nooit eens varkens of rundveevoer rijden.
Dus dat het gescheiden is is sowieso bij de tankwagens al waar.
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2021/ ... in-veevoer
het mag dus wel onder zeer strikte voorwaarden.
Mijn vriend rijd kippenvoer rond en die mag ook niets anders laden.
Die zal dus nooit eens varkens of rundveevoer rijden.
Dus dat het gescheiden is is sowieso bij de tankwagens al waar.
Waarom zit er in dat varkensvoer dat jij plaatste dan varken? Ik weet dat jij dat niet weet, maar ik vind het wel vreemd.