Senior priores vs multibeet senior mix

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 10:37

Cowgirl schreef:
Dan is het toch een kwestie van de SP ophogen naar nog eens 2kg (droog) extra.
Hoe moelijk is het om voor de ochtend een emmer klaar te zetten zodat deze in de box gegeven kan worden.

En als het niet lukt aan je stalhouder vragen. Desnoods zet je een streep in de emmer tot waar het aangevuld moet worden met water.
Ik doe dat al jaren zo en ook op verschillende stallen. Is altijd goed gegaan.

Als SP te duur word kun je kijken naar het huismerk (pulp, luzernebrok, grasbrok)

Doen ze inmiddels ook, een kilo met water zetten we in de avond klaar, voeren zij in de ochtend. Sinds we multibeet en de ruwvoermix geven, zien we het paard veel meer opknappen dan met priores. Zn oogjes glanzen meer. Osteo ook pas geweest, hij buigt beter. Hij briest meer. We voeren zelf elke avond. Vind het behoorlijk pittig, naast fulltime werken en studeren, had liever 4/5 dagen gehad ipv 7. Maar je wil t beste voor je dier. Hele zoektocht geweest maar we zijn nu goed op weg. Nu training verder oppakken, dan maken we weer meters. Happy Horse, wij ook happy

djinnie

Re: Senior priores vs multibeet senior mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:32

Je woont in Oss. Ik ken zo al 2 stallen die max op 30 minuten van je zitten waar ze jaarrond buiten komen en 1 daarvan hoor ik erg goede verhalen over.

Stal de Bullekamp en de Diervoort, beide in Overasselt. Ik zie er altijd goed gevulde paarden in de weide staan.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 11:45

djinnie schreef:
Je woont in Oss. Ik ken zo al 2 stallen die max op 30 minuten van je zitten waar ze jaarrond buiten komen en 1 daarvan hoor ik erg goede verhalen over.

Stal de Bullekamp en de Diervoort, beide in Overasselt. Ik zie er altijd goed gevulde paarden in de weide staan.

Oss is hier halfuur/35 min van vandaan, Overasselt is 50 min rijden enkele reis