Maagzweren help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Maagzweren help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:55

Biancaaa ik stuur je een bp :j

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Maagzweren help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:05

Bedankt!

Kimnl

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 09:58

Hilary schreef:
Welke medicatie krijgt ze nu en wat zegt de DA van de ‘voortgang’ (of het gebrek daaraan, eigenlijk)?


Ze krijgt 3 weken 500kg paard aan ulcer gold omprazol daarna week voor 250 kg.
En ze krijgt 2x daags 25 ml sucralfaat.

Ik zou eigenlijk volgende week nieuw onderzoek doen maar heb een ander besluit genomen.

Ze verhuist volgende week naar een uitloopstal en komt nooit meer in der leven op een box. Ik denk dat hier de stress vandaan komt. Ze slaat de box kort en klein voor elke buurman maakt niet uit welk paard( 6 verschillende boxen gehad en elke buur heeft ze dit). Het leek op deze stal voor het weideseizoen goed te gaan. Helaas nu niet meer.
Ze staat alleen maar snachts op de box en heeft hele zomer 24/7 land gestaan. Maar problemen beginnen zodra ze weer snachts naar binnen ging

Verder ga ik over op gastrovet. Iemand hier ervaringen mee?
Schijnt goed te werken.
Laatst bijgewerkt door Kimnl op 30-11-20 10:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Kimnl

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 10:00

valine schreef:
Kimnl schreef:
Update: ze staat nu meer dan 2 weken op medicatie. Gaat nog niet lekker. Ze eet nogsteeds alleen zachte dingen, zoals kuil en bietenpulp, begint steeds magerder te worden. Ze is een beetje een dood vogeltje in haar gedrag ipv het drukke paard wat ik ken. Rijden doen we niet en een beetje aan de dubbele lijnen afentoe een klein half uurtje met alleen stappen lukt nog net.

Dit klinkt als mijn paard, mager, slechte eetlust, down in het gedrag enz.
Ik ben ruim 1,5 jaar bezig geweest om er achter te komen wat mijn paard mankeert (behalve maagzweren). Mijn eigen veearts zei in augustus dat ik hem maar moest laten inslapen want mijn paard was diep ongelukkig en het was een aflopende zaak. Hier was ik het niet mee eens en ben naar een andere veearts gegaan.
Paard heeft uiteindelijk 24 uur in de kliniek gestaan en ik binnenstebuiten gekeerd. De diagnose die ik kreeg was IBD. Hele dikke Prednisolonkuur voor 8 weken gekregen en ik had een compleet ander paard. Hij kwam aan in gewicht en was weer blij.
Helaas kan mijn paard niet zonder een onderhoudsdosis Prednisolon, maar hij is nu na 1,5 jaar stabiel en heb ik er eergisteren voor het eerst sinds een jaar weer eens 10 minuutjes opgezeten.

Wat ik wil zeggen is eigenlijk, laat de veearts verder kijken dan alleen maagzweren. Als ik niet had aangedrongen waren we nooit achter de IBD gekomen en had ik geen paard meer gehad.

Sterkte met je beessie :(:)


Dankje,wat een heftig verhaal. Fijn dat het nu zo goed gaat. Ik hou het in mijn achterhoofd.
we hebben al verder gezocht. Foto's en echo nek, eierstokken nagekeken en baarmoeder en volledige achterhand op echo. Alles in orde. Maar denk toch echt dat ze gewoon van de box afmoet. Ze bouwt veel stress op in een box dus ze verhuist volgende week naar een 24/7 uitloop.
Hoop dat dit de oplossing gaat zijn.