Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
maria500 schreef:snorkel1986 schreef:Priores gaan voeren daar zit meer aan voedingswaarde in
Dit gaat niet. Het moet 4 uur lang geweekt worden. Ik kan dit niet thuis van te voren maken, want soms ben ik bij mijn vriend dat ik er langs ga of last minut vanuit visite. Ik heb ook een verzorger die bijvoert en die gaat met de fiets, dus kan het ook niet thuis maken.
moonfish13 schreef:Knuppel in een hoenderhok misschien.
Maar vertel mij maar wat het verschil is tussen 1 kg suikerarme muesli met 12% s/z en een halve kg 18+ met 23% s/z.
Want daar kwam ik dus op uit: ik moest van cavalor sensitive 2x zoveel geven ooit als iets met de helft aan suiker en zetmeel.
Toen was ik er dus echt klaar mee.
Ik kon telkens voer weggooien en mijn pony at niet met plezier.
Nu eet hij wat hij lekker vindt, en krijgt hij gewoon veel minder in verhouding.
Ik ben van mening dat je moet kijken naar wat je pony aan suiker en zetmeel kan hebben.
Mijne kwam ik qua jeuk uit op dat hij boven 80 gram meen ik ging schuren.
Dus ik voer graag iets wat niet te snelle energie geeft zoals 18+ en dan in verhouding tot wat hij kan hebben aan suikers.
In de winter krijgt hij pavo energy control sportbrok, een vette sportbrok met veel s/z.
Maar dan krijgt hij dus maar 1/5 voerschep en in no time glimt hij je tegemoet.
Los olie, luzerne, cavalor fiberforce etc: vies baas, en baas maar grof betalen voor het voer.
Nu koopt baas voor de winter een zak pavo ‘rotzooi’ en heb ik een geweldig goed uitziende pony op heel weinig krachtvoer.
In de zomer krijgt hij het niet dan blijft hij mooi op gewicht.
moonfish13 schreef:DGL, wat ik dus om me heen zie zijn mensen die dus goedbedoeld suikerarm voeren.
En dan wel tig keer zoveel voeren als ik doe.
Dan zeg ik: en als je kijkt naar hoeveel je voert itt tot ik dat doe voer je juist meer suiker dan ik..
En ik voer ‘pavo troep’.![]()
Dan kijken ze me heel raar aan en dan is het: je hebt wel een punt ja.
maria500 schreef:Mijn verzorger heeft net 650g bietenpulp gevoerd met maar 1,5 liter water. Ik wilde het opbouwen, maar ze heeft te weinig water gebruikt. Moest 3 liter water zijn. Kan dit kwaad voor 1 keer? Het had wel 45 min staan weken. Het was volgens haar wel uit elkaar gevallen.
DGL schreef:moonfish13 schreef:DGL, wat ik dus om me heen zie zijn mensen die dus goedbedoeld suikerarm voeren.
En dan wel tig keer zoveel voeren als ik doe.
Dan zeg ik: en als je kijkt naar hoeveel je voert itt tot ik dat doe voer je juist meer suiker dan ik..
En ik voer ‘pavo troep’.![]()
Dan kijken ze me heel raar aan en dan is het: je hebt wel een punt ja.
Ja nouja als zij graag zakken voer blijven kopen moeten ze dat doen toch?