Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Prima2Donna schreef:Top bedankt voor de tips.
Momenteel komt hij nog niet op de wei. Zodra de zomerwei klaar is gaat hij daar 3 of 4 dagen p/w op voor een aantal uurtjes (is aan de dikke kant). In de paddock staat hij niet vaak, maar meestal zo'n 15-30 minuten. Ik blijf er wel continu bij om te zorgen dat hij niet te veel zand binnenkrijgt.
Uit verveling zou zeker kunnen maar meestal is er geen mogelijkheid om er een ander paard bij te zetten helaas. Dus nu gaat hij echt de paddock in voor het rollen en niet voor de dagelijkse beweging.
Momenteel komt hij nog niet op de wei. Zodra de zomerwei klaar is gaat hij daar 3 of 4 dagen p/w op voor een aantal uurtjes (is aan de dikke kant). In de paddock staat hij niet vaak, maar meestal zo'n 15-30 minuten. Ik blijf er wel continu bij om te zorgen dat hij niet te veel zand binnenkrijgt.
Uit verveling zou zeker kunnen maar meestal is er geen mogelijkheid om er een ander paard bij te zetten helaas. Dus nu gaat hij echt de paddock in voor het rollen en niet voor de dagelijkse beweging.
Prima2Donna schreef:Andere stalling heb ik zeker al eens over nagedacht maar ik kom hier al 10 jaar en ken iedereen, krijg hier les van de eigenaresse en dat gaat ook steeds beter. Eigenlijk wil ik niet weg... Staat hier in volpension dus als ik een keer niet kan is het niet erg. Ja hij staat lang op stal maar als hij buiten komt wil hij ook graag weer naar binnen.
Joman schreef:Hebben jullie paarden allemaal een vitamine en mineralen tekort dan? Of waarom zou je in hemelsnaam zo’n emmer willen geven? Dit kan schadelijk zijn voor je paard namelijk.
Prima2Donna schreef:Mijn pony gaat overigens wel elke ochtend in de stapmolen en 's middags kom ik elke dag. En dan wissel ik af wat ik met hem doe. Dus hij krijgt wel degelijk zijn beweging, alleen niet elke dag lang op de wei. Dan wordt hij ook echt tonnetje rond.
Astorga schreef:Een boeiend topic dit!
Denk dat ik ook zo'n emmer ga proberen hier. Kan het kwaad voor een geit als die af en toe een lik neemt? Overdag loop hier nl alles door elkaar.
BarbaLala schreef:Ik zag deze likemmers online voorbij komen en het concept stond me in 1e instantie wel aan (volgens mij overgenomen uit de rundvee-/schapenhouderij want daar gebruiken ze soortgelijke producten voor lagere prijzen), maar toen ik verder ging lezen vroeg ik me toch af in hoeverre dit niet gewoon marketing is?
Is dit niet gewoon een luxe (dure) liksteen?
Want je kan een vitaminebrok niet hiermee vervangen als ik het goed begrijp.
En als jij je paard al voorziet in een liksteen en vitaminebrok, waarom zou je dit dan nog bijgeven?
Of zie ik dat verkeerd?
BarbaLala schreef:Ik zag deze likemmers online voorbij komen en het concept stond me in 1e instantie wel aan (volgens mij overgenomen uit de rundvee-/schapenhouderij want daar gebruiken ze soortgelijke producten voor lagere prijzen), maar toen ik verder ging lezen vroeg ik me toch af in hoeverre dit niet gewoon marketing is?
Is dit niet gewoon een luxe (dure) liksteen?
Want je kan een vitaminebrok niet hiermee vervangen als ik het goed begrijp.
En als jij je paard al voorziet in een liksteen en vitaminebrok, waarom zou je dit dan nog bijgeven?
Of zie ik dat verkeerd?