tamary schreef:Poekkie schreef:Misschien nog eens een andere tandarts erbij halen . Wanneer er alleen proppen worden gemaakt en de pony heeft verder geen afwijking of ziekte zoals Eorht of hoe je dat noemt dan kan een echte goede tandarts de boel nog wel zodanig bijwerken dat er nog wat gegeten kan worden . Zo niet dan zou ik dit dier uit zijn lijden verlossen . Laat dit de baas ook maar lezen .
De tandarts die er bij was geweest is een hele bekende die volledig elektrisch vijlt. Is ook de mijne en van velen in mijn omgeving. Alleen zeer positieve verhalen over gehoord en zelf ook erg enthousiast. Maar de tanden zouden allemaal los zitten en dit zorgt er voor dat hij niet meer kan malen of zoiets? (Ik ben ook niet helemaal mee met de uitleg, maar was wel bij het tandartsbezoek). Indien je een goede tandarts kent voor midden belgie is dat eventueel een optie als de eigenaresse hiervoor nog open staat.
Inslapen is al angebracht, evenals cushingtest maar de eigenaresse verkiest een natuurlijke dood.
Versterven zonder pijnbestrijding is dierenmishandeling en dat is wat de eigenaresse nu op aanstuurt. Alle kiezen los = gebit inderdaad versleten, onveranwoord om die lijdensweg door te laten hobbelen. Wat zegt de DA al dan niet samen met aangifte gezien de lijdensweg die zo doelbewust ingezet wordt?
Ik heb geen idee want er is geen dierenarts geweest. Aangifte ga ik niet doen, want daar tref ik alleen de staleigenaar mee die het beste met die pony voorheeft. Daarbij is er steeds hooi te kauwen en in de zomer gras en blijft de pony wel nog 2.5 kg per dag droog voer + wortels en brood krijgen. Dus versterven is niet het juiste woord.
Ik zoek vooral naar opties over hoeveel droogvoer zulke pony moet kijgen en of dit op een financieel haalbare manier kan (eerder 50-55 euro per maand).
Verder zou ik willen vragen om alle meningen over de eigenaar en de dierenpolitie ed te laten, aangezien dit echt buiten mijn macht is.