Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MiekeFS

Re: Glucosamine, chondroïtine, msm en hyaluronzuur supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:00

Hier ook hele goede resultaten behaald met met Glucohorse

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:37

Ik zweer bij de producten van cortaflex

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:05

IngridM schreef:
Over MSM: zijn er ook mensen die alleen MSM voeren? Ik lees toch ook dat dat goed is voor gewrichten, niet alleen voor pezen en spieren. Benieuwd naar! :-)

Toevallig ben ik hier afgelopen week mee begonnen (MSM). Mijn pony heeft een ernstige blessure aan het ligament met een kleine kans op herstel |( . In 2016 heeft hij op diezelfde plek ook een blessure gehad en is het met rust en MSM poeder goed herstelt. Vandaar dat ik hoop dat dit supplement hem nu ook weer iets gaat helpen..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:33

De dosering staat niet echt duidelijk?

Glucohorse is 2 schepje voor paard van 550/600 kg. Mijne weegt ongv 450 dus dat zou 1,5 schepje ofzo moeten zijn.

Ik geef op moment de glucosamine van equilin pot van 450 gram en hoef ik maar 5-7 gram te geven. Deze is ook vanuit plant gemaakt

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:21

Ik geef mijn haflinger momenteel 's morgens een afgestreken schepje Glucohorse en 's avonds een afgestreken schepje. Hij doet het super, véél beter dan de verwachtingen. Zoals ik eerder schreef, is er bij hem een jaar geleden spat vastgesteld. Hij loopt terug met plezier en hij loopt vrij soepel. Hij is 19 jaar, hij wordt recreatief gereden én hij wordt "beschermd" voor zichzelf... als je hem zou laten doen, zou hij de hele rit draven of galoperen... dat mag hij niet meer... We doen nu meer en meer wandelritten (ook leuk en rustgevend)

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:10

Popstra schreef:
Jep, als dit regelrecht in het gewricht gespoten word wel ja maar dat schreef ik al als je mijn bericht goed gelezen had :)

Dan lees je mijn post niet goed ;)

het heeft zeker wel bewezen effect bij orale inname!! zie ook de artikelen!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:13

Libera schreef:
Ik voer alleen MSM omdat dat als enige bewezen werkt via orale toediening...

Er zijn zat onderzoeken dag glucosamine, chondroitine en hyaluronzuur oraal ook een positief effect hebben! zie ook mijn vorige posts!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:17

Heel benieuwd wat je kiest uiteindelijk.
Hier ook een pony gevoelig voor allerlei voedingsstoffen dus oppassen wat er in het supplement zit