Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Megamutsj schreef:Ik ben erg nieuwsgierig. Ben al langer op zoek naar iets wat mijn merrie dikker kan maken zonder dat ze er heel druk van zal worden, plus dat het ook droog gegeven kan worden.
Ik voer haar nu slobber en maisvlokken bij maar ze blijft nog iets dun.
Idealiter is uiteraard meer hooi, maar ik sta op een pensionstal en heb dat helaas niet zelf voor het zeggen. Ze krijgt gelukkig al meer nadat ik gemeld had dat ze echt meer nodig heeft, maar al met al blijft ze in mijn ogen iets te slank. Je kan haar ribben zien, haar billen zijn nog wel mooi rond en flanken zijn ook niet ingevallen.
Ik ga het proberen!
MTinker schreef:Megamutsj schreef:Ik ben erg nieuwsgierig. Ben al langer op zoek naar iets wat mijn merrie dikker kan maken zonder dat ze er heel druk van zal worden, plus dat het ook droog gegeven kan worden.
Ik voer haar nu slobber en maisvlokken bij maar ze blijft nog iets dun.
Idealiter is uiteraard meer hooi, maar ik sta op een pensionstal en heb dat helaas niet zelf voor het zeggen. Ze krijgt gelukkig al meer nadat ik gemeld had dat ze echt meer nodig heeft, maar al met al blijft ze in mijn ogen iets te slank. Je kan haar ribben zien, haar billen zijn nog wel mooi rond en flanken zijn ook niet ingevallen.
Ik ga het proberen!
het wordt wel afgeraden om de nuggets droog te voeren als je een grotere hoeveelheid voert. Ik zou het dus niet aandurven, alleen als je het als snoepje geeft.
Djilna schreef:Die van mij kreeg gewoon een volle voerschep droog. Bij een paard dat rustig eet en goed kauwt kan het prima.
ElCamino schreef:De boer in Muiderberg verkoopt het nu wel, vorige week lag het er nog niet, zag al op de zakken dat het toch geweekt moest.... durf ik niet juist omdat Tjieks wel eens een slokdarmverstopping heeft.
Die grasbrokjes van Hartog zijn ienieminie...
mirjamalvaro schreef:Kyara vind de grasbrok heerlijk, ik week het tijdje, min of 30-40, in koud water.
De grasbrok is bij haar het basisvoedsel zeg maar, echt puur vervanging van hooi. Ze doet het er super op.
De fibrebeets moet ze echter niet.
superpony schreef:mirjamalvaro schreef:Kyara vind de grasbrok heerlijk, ik week het tijdje, min of 30-40, in koud water.
De grasbrok is bij haar het basisvoedsel zeg maar, echt puur vervanging van hooi. Ze doet het er super op.
De fibrebeets moet ze echter niet.
De grasbrok van Hartog??
De fibrebeets is wel anders dan de nuggets. Onze paarden eten de speedibeet ook niet zo en volgens mij is het op basis van hun speedibeet. Als ik door speedibeet iets heen doe, moet ik dat echt heel goed mengen ook, anders puzzelen ze het ertussenuit.
ElCamino schreef:ik zal het zien, als ik het testzakje binnen heb maak ik wel even een fotootje