Pavo FibreNuggets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:58

mijn paard lust de nuggets ook niet. niet droog en niet nat.
ik kan nu helaas een hele zak weggooien.

LindyH

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:15

Waar woon je ergens? Misschien wil iemand het wel overnemen om te proberen.

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:52

LindyH schreef:
Waar woon je ergens? Misschien wil iemand het wel overnemen om te proberen.

purmerend , noord holland

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:15

Mijne vind het heerlijk, tot nu toe

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:40

Ik ben erg nieuwsgierig. Ben al langer op zoek naar iets wat mijn merrie dikker kan maken zonder dat ze er heel druk van zal worden, plus dat het ook droog gegeven kan worden.
Ik voer haar nu slobber en maisvlokken bij maar ze blijft nog iets dun.
Idealiter is uiteraard meer hooi, maar ik sta op een pensionstal en heb dat helaas niet zelf voor het zeggen. Ze krijgt gelukkig al meer nadat ik gemeld had dat ze echt meer nodig heeft, maar al met al blijft ze in mijn ogen iets te slank. Je kan haar ribben zien, haar billen zijn nog wel mooi rond en flanken zijn ook niet ingevallen.

Ik ga het proberen!

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:53

Megamutsj schreef:
Ik ben erg nieuwsgierig. Ben al langer op zoek naar iets wat mijn merrie dikker kan maken zonder dat ze er heel druk van zal worden, plus dat het ook droog gegeven kan worden.
Idealiter is uiteraard meer hooi, maar ik sta op een pensionstal en heb dat helaas niet zelf voor het zeggen. Ze krijgt gelukkig al meer nadat ik gemeld had dat ze echt meer nodig heeft, maar al met al blijft ze in mijn ogen iets te slank. Je kan haar ribben zien, haar billen zijn nog wel mooi rond en flanken zijn ook niet ingevallen.

Ik ga het proberen!

het wordt wel afgeraden om de nuggets droog te voeren als je een grotere hoeveelheid voert. Ik zou het dus niet aandurven, alleen als je het als snoepje geeft.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:55

MTinker schreef:
Megamutsj schreef:

Ik ga het proberen!

het wordt wel afgeraden om de nuggets droog te voeren als je een grotere hoeveelheid voert. Ik zou het dus niet aandurven, alleen als je het als snoepje geeft.

Ah, dat wist ik niet. Zo staat het namelijk niet op internet. Thnx! Dan zal ik het niet droog voeren voor de zekerheid.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:03

Die van mij kreeg gewoon een volle voerschep droog. Bij een paard dat rustig eet en goed kauwt kan het prima.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:35

Djilna schreef:
Die van mij kreeg gewoon een volle voerschep droog. Bij een paard dat rustig eet en goed kauwt kan het prima.

Hmmmmm, die van mij kan helaas aardig schokken. Zelfs een keer een slokdarm verstopping gehad omdat er brok nog in haar keel zat. Was aardig naar om te zien, gelukkig goed gekomen. Denk dat ik geen risico wil lopen!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:37

ik kreeg een voedingsadvies van Pavo via de mail hierover: ze raden aan 15 minuten weken in warm water! En ze sturen wel een proefzakje op naar mij, dus als je Pavo om een voradvies vraagt via de site krijg je wel degelijk mail en het aanbod op proefzakjes, ik krijg de fibre nuggets en de fibre beet als testzakje opgestuurd

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:47

Ik ben vorig weekend en afgelopen weekend bij Welkoop geweest, maar lag er nog steeds niet. Was benieuwd naar de Nuggets.

Raar dat je het moet weken. Ben benieuwd hoe ze eruit zien. Ik geef wiesencobs ook gewoon droog. Meeste merken dekken zichzelf in qua veiligheid omdat af en toe een paard slokdarm verstopping krijgt, maar hier gaat wiesencobs er al jaren droog in.

Dacht ook dat de nuggets zoiets was als de wafer, grove brokken zeg maar.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:53

De boer in Muiderberg verkoopt het nu wel, vorige week lag het er nog niet, zag al op de zakken dat het toch geweekt moest.... durf ik niet juist omdat Tjieks wel eens een slokdarmverstopping heeft.
Die grasbrokjes van Hartog zijn ienieminie...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:58

ElCamino schreef:
De boer in Muiderberg verkoopt het nu wel, vorige week lag het er nog niet, zag al op de zakken dat het toch geweekt moest.... durf ik niet juist omdat Tjieks wel eens een slokdarmverstopping heeft.
Die grasbrokjes van Hartog zijn ienieminie...

Maar kleine brokjes zijn in mijn ogen ook moeilijk om allemaal goed gekauwd te krijgen. Je moet het natmaken en kijken hoe het uit elkaar valt. Wiesencobs valt heel snel uit elkaar als het nat wordt en zet niet uit, dus dat durf ik wel.
De carli Wafer hebben we een tijd aan ons vorige paar gegeven en daar kauwen ze wel lang op, maar moeten ze inderdaad nog wel kiezen hebben. Anders ontkom je niet aan weken.

Ik dacht dat Hartog ook een grasmix had? Heb nog niet gekeken, omdat ik naar een welkoop was en die hebben geen Hartog.
Maar kan ook elke voerbeurt wat anders bij geven.

In de zomer voeren we minder bij eigenlijk.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:06

ik zal het zien, als ik het testzakje binnen heb maak ik wel even een fotootje

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:11

Kyara vind de grasbrok heerlijk, ik week het tijdje, min of 30-40, in koud water.
De grasbrok is bij haar het basisvoedsel zeg maar, echt puur vervanging van hooi. Ze doet het er super op.

De fibrebeets moet ze echter niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:23

mirjamalvaro schreef:
Kyara vind de grasbrok heerlijk, ik week het tijdje, min of 30-40, in koud water.
De grasbrok is bij haar het basisvoedsel zeg maar, echt puur vervanging van hooi. Ze doet het er super op.

De grasbrok van Hartog??

De fibrebeets is wel anders dan de nuggets. Onze paarden eten de speedibeet ook niet zo en volgens mij is het op basis van hun speedibeet. Als ik door speedibeet iets heen doe, moet ik dat echt heel goed mengen ook, anders puzzelen ze het ertussenuit.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:26

superpony schreef:
mirjamalvaro schreef:

De grasbrok van Hartog??

De fibrebeets is wel anders dan de nuggets. Onze paarden eten de speedibeet ook niet zo en volgens mij is het op basis van hun speedibeet. Als ik door speedibeet iets heen doe, moet ik dat echt heel goed mengen ook, anders puzzelen ze het ertussenuit.

Nee de fibre nuggets, dus de grasbrok van PAVO. :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:31

Oke, dank je wel. Zo stom dat het er nog steeds niet is hier. Zal naar andere winkel gaan, want ben gewoon nieuwsgierig. Daily plus vind ik veel te plakkerig en kan eentje sowieso echt niet eten.

De fibrebeets vind ik zelf niet echt een interessant product nog.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:03

Ik had proefzakje fibrebeet en fibrenuggets.
De fibrenuggets heb ik nog niet geprobeerd, maar zou ze niet snel droog durven geven, dus binnenkort eens proberen. Al denk ik dat het hier weinig toegevoegde waarde is.

De fibrebeet vind ik erg mooi, als de speedibeet op is ga ik daarop over. Door de foenegriek ruikt het net wat lekkerder, de lucerne erdoor is weer een mooie plus en gaat er hier bij allemaal goed in.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:31

ElCamino schreef:
ik zal het zien, als ik het testzakje binnen heb maak ik wel even een fotootje

Ik gebruik die dingen als snoepjes, maar als ze te lang (paar dagen/week) in mijn zak zitten is het enkel nog gruis en dan komt er geen water aan te pas. Was met de wiesencobs van marstall ook zo, omdat het grover gehakselde grassen zijn, plakt het minder sterk aan elkaar. Grasbrok van de lokale drogerij is fijner gehakseld, blijft dus beter plakken en blijft langer een brokje onder dezelfde omstandigheden.
Echter als je een paard hebt met een verleden van slokdarmverstoppingen, is voorzichtig zijn begrijpelijk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:46

Voor de mensen uit Noord Holland die ze willen hebben maar nog niet gevonden hebben, ik heb de zakken zien liggen bij het tuincentrum in Schoorldam.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:23

ik heb van mijn dierenarts een testzak fibre nuggets gehad,
een halve voerschep brokjes met ruim 2 voerscheppen water..... en het is binnen 10 minuten een grote spinazie troep. Chico eet het wel goed!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:55

ik vind dat 'spinazie troep' wel fijn. Ik kan er goed mn suplimenten mee mengen. En zo hoef ik niet aan dure slobbers. Ik geef 1 volle vitalbix bekertje (ongv 1/3e van een voerschep) En hij vind het heerlijk. Zo geef ik weinig en doe ik lang met een zak en eet hij toch zn suplimenten.

Ik geef nu nog bekertje krachtvoer, maar als dat op is stop ik daar ook mee. Aangezien ik een haflinger heb en over 6weken ofzo het land op gaan. Hoeft hij geen krachtvoer erbij. Wel vitamine korrel

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:59

Het weekt wel hel snel , dat is fijn, dan hoeft het niet úren tevoren klaargezet te worden, vooral in de zomer met warmte is dat wel fijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:52

ow die zijn veel kleiner dan ik dacht. Waarom dacht ik bij Nuggets nu aan de maat van een kip nugget?? Had echt een Carli Wafer achtig iets verwacht.........Hmmm, gewoon grasbrokje dus.