In t najaar wordt ze altijd terug wat minder omdat het weidegras dan niet meer rijk is, deze zomer viel het ook best mee want de wei was serieus schraal door het warme en droge weer en geen druppel regen.
Ik heb altijd schrik gehad dat mijn paardjes te mager zouden worden/zijn.
En toen heb ik eens een opmerking gehad van iemand (behoorlijk bekend in de paardenwereld) dat ze veel te mager was en of ze wel gezond was,... Dit nadat een dag ervoor iemand nog zei, nou zij zit ook goed in t vlees...
Ik ben toen zo aan mezelf gaan twijfelen, aan mijn voerbeleid,...alles wat over de paarden ging

En niemand zou ooit nog zeggen dat mijn paarden te dun zouden zijn.
Ik had toen mijn oudje nog en ze kreeg moeite met op gewicht blijven (haar mammie) veel ruwvoer dus ( was nog voordroog dus moet je meer van geven) krachtvoer voor senioren,... Dochter lief at daar ook van mee.
Toen mammie stierf heb ik het krachtvoer weg gelaten van voordroog naar hooi gegaan maar de hopen hooi bleven even groot, van hooi moet je normaal minder geven en ze waren nog maar met twee...
Veeeeel te veeeeel dus voor hun, ik zag ook wel dat ze dikker werd, maar die opmerking dat ze te dun was bleef door mijn hoofd jagen ( toen ook allerlei onderzoeken laten doen, heeft daarvoor zelfs een weekje bij de DA gestaan, haar leverwaarden waren iets minder maar zeker niet erg...ze was dus gewoon gezond. Alles is er toen bij geweest osteo ook.