Welke vitamine E voeren jullie ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:34

plutolover schreef:
ik zou eerst een bloedtest laten doen om te zien of je paard uberhaupt wel een te kort heeft aan vitamine e?

Ik heb bij de mijne vorig jaar een test laten doen, kwam alleen uit vitamine D te kort. Dus daarna zijn vitamine korrel omhoog geschroeft (hij krijgt minimaal krachtvoer).

Heb daarna geen extra test gedaan. Want hij had geen groot tekort.

Dit jaar moet ik nog laten testen. Ik doe jaarlijks vooral nu mijn hafje wat ouder is een bloedtest ook naar vitamines enz. En op basis daarvan vul ik dat aan met suplimenten.

Hier niet getest omdat mijn tinker pssm1 heeft en ik het na aanleiding van een "aanval" ben gaan geven.
Hij knapte na het geven zo snel op, dat het voor mij duidelijk genoeg was.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:59

Nouvel schreef:
Anoniem schreef:
Die chevivit heeft wel maar n hele lage dosis vitamine e als ik t goed begrijp?
Maar wel weer makkelijk een pompje..

Volgens mij is 1 pompje 1000 IE, daarom geef ik nog een capsule alleen E bij.
Even kijken hoe dat gaat.
Die capsules zijn ideaal, gooi je zo door het voer.

Ik heb de capsules ook geprobeerd te voeren, maar mijn paard weigert ze te eten. Spuugt ze uit. Ik heb nog geprobeerd ze te geven, door een capsule in een schijfje wortel of stukje appel te steken. Dat ging een paar dagen en daarna liet hij de wortel of appel met capsule uit zijn mond rollen. Vervolgens weigerde hij nog wortel of appel te eten :Y). Hij vertrouwde het niet meer }>
Ik heb het opgegeven en voer, naast Victorious Secret, en 2 pompjes Vitalbix lijnzaadolie met vitamine E, in de winter een schepje gewone Vitamine E van Pharmahorse bij. Dan hebben we 3 verschillende kleine beetjes E, die alles bij elkaar hopelijk voldoende zijn :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:58

Hier eten ze beide de capsules gewoon met het voer mee gelukkig!

MaiNat

Re: Welke vitamine E voeren jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:06

Ik geef al jaren Vitamine E en Selenium van Sectolin en heb ook jaren Pavo E plus gevoerd. Ik voer wel met Selenium, maar heb begrepen dat als je daar teveel van voert dat het giftig is. Ernaast geef ik Magnesiumoxide. Deze combinatie zorgt bij mijn paardje ervoor dat ze geen zweetaanvallen meer heeft. Fly was elke winter doorweekt bij haar buik in de winter, en nu al jaren niet meer! Dus ik blijf het voeren!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:31

Nouvel schreef:
Hier eten ze beide de capsules gewoon met het voer mee gelukkig!

Bij mij aten ze het ook prima. Een enkele keer vond ik hem terug in de voerbak en dan ging hij met een volgende voerbeurt wel weer op. (maar ik voer ook wel altijd een flinke portie met een ruwvoermix of een slobber)

Ik kocht de capsules bij Iherb.com Sinds een half jaartje voer ik de vitamine E poeder van Horseflex. Prima spul ook. :j Een van mijn paarde krijgt Victorious Secret 200, de andere 3 Vitalbix. Bij de VS200 voer ik geen extra extra supplementen bij. Bij Vitalbix wel aan twee van de drie paarden die het krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:04

Ben sinds enkele weken chevivit gaan voeren en dit maakt hem losser in de spieren en werkwilliger.
Waar de natuurlijke vitamine e dit niet deed.
Denk de combinatie met selenium.
Ik blijf dit geven.