Hennepzaad voeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noraafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:22

Ik volg dit topic al even en heb toch ook maar besloten om hennepzaad te kopen voor mijn 25 jarige Fjord met eczeem. Hopelijk schuurt ze er minder door en het klonk ook erg geschikt voor wat oudere paarden met alle vetten, aminozuren en eiwitten.

Met hoeveel gram zijn jullie begonnen met voeren?

tylando

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:29

Ik ben met 30 gram begonnen

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:08

En wat zouden jullie aanraden qua hoeveelheid voor een kleine shetlander dame? Mijn meisje is ongeveer 1m10 groot en weegt rond de 200 kg...

Meestal halveer ik de dosering ongeveer, dat zou neerkomen op starten met zo'n 15g per dag en opbouwen naar een 30g?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:42

Ik ben gestart met 15gr voor een paard van 500 kilo en dat bouw ik dan op naar 60gr in 4 weken tijd.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 09-06-18 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:43

Slmt9 schreef:
Ik ben gestart met 15gr voor een paard van 500 kilo en dat bouw ik dan op.

Naar hoeveel als ik vragen mag?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:43

60gr, had net mn post aangepast :o

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:44

Haha zie t . Mijn pony zit rond 450 kg. Dus 50 gram zou goed zijn voor hem?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:47

Mijn 60gr is nog nergens op gebasseerd. Ik doe er elke week 15gr bij en dan ga ik met 4 weken kijken hoe het op 60gr gaat. En dan besluiten of ik er meer of minder van geef en zo elke keer kijken hoe het gaat om te kijken wat een logisch aantal grammen is om te geven.

Is voor iedereen even uitproberen denk ik.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:49

Ja daarom .. ik zit nu rond 40/ 50 gram. Ben nog aan t uitvinden wat genoeg is en hoe je t merkt.
Hij begint nu wel goed door rui te komen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:58

Om welke reden geef je het?

Ik geef het voor aankomen (vetten), bespiering (eiwitten), ontspanning (magnesium), ondersteuning darmen (vitamine b) en ivm zomereczeem.
Mijn paard krijgt natuurlijk meer producten, dus mocht ik verschil merken bij een van die punten en er na een tijdje mee stoppen waarbij dat verslechterd, en als ik begin dat weer verbeterd, dan kan ik een beetje meten of het werkt.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:02

Voor cushing en dat ie beter door rui komt. En algehele beeld . Hij is al 24. Als ondersteuning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:04

Ik zou dan zelf stoppen met los magnesium en dan idd alleen nog vitaminebrok en een beetje agrobs ruwvoer knabbel geven.
En evt lijnzaad.
Nu geef ik nog los magnesium bij..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:05

Was dat tegen mij?
Ik ben idd gestopt met magnesium. Geef nog hooi, multivitaminepoeder van phytonics, lijnzaad ivm zand en lijnzaadolie en bietenpulp ivm aankomen. Met de pulp en olie stop ik als hij weer op gewicht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:07

Ik doelde eigenlijk op mijzelf, als in “ ik ga stoppen met los magnesium”.
Mooi dat er best veel in t poeder zit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:08

s_v schreef:
En wat zouden jullie aanraden qua hoeveelheid voor een kleine shetlander dame? Mijn meisje is ongeveer 1m10 groot en weegt rond de 200 kg...

Meestal halveer ik de dosering ongeveer, dat zou neerkomen op starten met zo'n 15g per dag en opbouwen naar een 30g?

Dat is geen kleine shettendame, dat is een hele flinke. Is het wel helemaal een shet?

In elk geval ben ik met mijn shet (100 cm) begonnen met een ruime eetlepel (20 ml maatschepje met kop er op) per keer en mijn ruin (IJslander) 2. Dat 2 keer per dag. Ze eten het netjes op. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ze afgelopen week toevallig net nogal onder handen heb genomen. Ik heb wat acupressuur geleerd en juist afgelopen week ben ik met allebei bezig geweest met de klachten waar ik ook het hennepzaad voor wil voeren. Woensdag heb ik mijn merrie behandeld en sinds donderdag heb ik 'r nog maar 1 keer zien schuren. Vandaag niet één keer! En mijn ruin (halsartrose)... ik durf het bijna niet te zeggen maar voor het eerst in heel lange tijd zijn zijn borstspieren zacht en loopt hij op het harde bijna even goed als op het zachte *\o/* Ik ben heel erg benieuwd of het hennepzaad nog voor verdere verbetering gaat zorgen, alle beetjes helpen natuurlijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 01:18

Ik gebruik zelf cbd voor reuma. Ik was aan het opbouwen, maar merkte toen al dat het ook voor andere dingen werkt. Voor de reuma zelf duurde wat langer en gewone medicijnen bij. Maar thc werkte ook weer beter bij de cbd bijv.

THC zijn gewoon regels voor, dus ook als vogel en visvoer, moet het onder het wettelijk minimum blijven. Hoger kan wel, maar kom je in een grijs gebied en dat biedt niemand aan op die manier.

Ik kwam deze nog tegen; https://www.facebook.com/commerce/produ ... 360364203/ Misschien voor paarden die het moeilijk eten?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:36

Na de goede ervaringen hier ben ik het ook gaan voeren. Ben er pas net mee gestart en moet nog opbouwen tot ik op de dagelijkse hoeveelheid zit. Maar ben wel benieuwd naar hoe andere het ervaren en hoe snel jullie effect zien :) .

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:14

Koper schreef:
s_v schreef:

Dat is geen kleine shettendame, dat is een hele flinke. Is het wel helemaal een shet?

In elk geval ben ik met mijn shet (100 cm) begonnen met een ruime eetlepel (20 ml maatschepje met kop er op) per keer en mijn ruin (IJslander) 2. Dat 2 keer per dag. Ze eten het netjes op. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ze afgelopen week toevallig net nogal onder handen heb genomen. Ik heb wat acupressuur geleerd en juist afgelopen week ben ik met allebei bezig geweest met de klachten waar ik ook het hennepzaad voor wil voeren. Woensdag heb ik mijn merrie behandeld en sinds donderdag heb ik 'r nog maar 1 keer zien schuren. Vandaag niet één keer! En mijn ruin (halsartrose)... ik durf het bijna niet te zeggen maar voor het eerst in heel lange tijd zijn zijn borstspieren zacht en loopt hij op het harde bijna even goed als op het zachte *\o/* Ik ben heel erg benieuwd of het hennepzaad nog voor verdere verbetering gaat zorgen, alle beetjes helpen natuurlijk.

Haha, zie net dat mijn berichtje inderdaad wat scheef leest, een shettendame van 1m10 is inderdaad niet klein voor een shetlander :D Ik bedoel vooral dat ze kleiner is dan een gemiddeld paard :) ! Vlekje is wel degelijk een shetlander, een beetje uit de kluiten gewassen al is 1m10 wel een groffe schatting, zal tussen de 1m05 en de 1m10 zitten ergens.

Ik ga van de week even halen, ben nu pas (donderdag) ook begonnen met medicatie voor cushing (ze viel net binnen de risicogroep, nog geen echte PPID en lage waarden, maar preventief toch al begonnen) dus sowieso zorgt dat ook wel voor een betere vacht nu...
Hoop vooral dat het wat verlichting biedt tegen die vervelende jeuk van haar eczeem, ondanks het deken schuurt ze toch meer dan anders dit jaar...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:09

Klinkt interessant dit!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:36

superpony schreef:
Ik heb het laatst over deze gehad, die iemand al gebruikt voor haar paarden om div redenen.

http://www.pferdefutter-pferdehanf.de

Lijnzaad doe ik op stal met een houten vijzeltje, maar ene klein koffiemolentje is wel handiger. Ik vind alleen geen eentje zonder stroom en met stroom moet ik moeilijk gaan doen waar al mn spullen staan.

ben je al eens naar de kringloop geweest|? daar zie ik regelmatig molentjes van DE.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:55

En waar jullie t halen, haal je t dan voor vogels?
Kleine zakjes?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:15

Heb deze zak bij Paardendrogist gehaald maar straks bij boerenbond denk ik.. voor vogels.
Of rij naar Decathlon.
En kan ook nog hier bij animal world kijken.
Laatst bijgewerkt door tylando op 11-06-18 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:15

Decathlon had t hier niet liggen..
Of ik zag het iig niet zaterdag.

Bij paardendrogist zie ik het niet?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:25

Sorry was agradi. Heb me vergist

Kabouterdans