Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s_v schreef:En wat zouden jullie aanraden qua hoeveelheid voor een kleine shetlander dame? Mijn meisje is ongeveer 1m10 groot en weegt rond de 200 kg...
Meestal halveer ik de dosering ongeveer, dat zou neerkomen op starten met zo'n 15g per dag en opbouwen naar een 30g?
Koper schreef:s_v schreef:En wat zouden jullie aanraden qua hoeveelheid voor een kleine shetlander dame? Mijn meisje is ongeveer 1m10 groot en weegt rond de 200 kg...
Meestal halveer ik de dosering ongeveer, dat zou neerkomen op starten met zo'n 15g per dag en opbouwen naar een 30g?
Dat is geen kleine shettendame, dat is een hele flinke. Is het wel helemaal een shet?
In elk geval ben ik met mijn shet (100 cm) begonnen met een ruime eetlepel (20 ml maatschepje met kop er op) per keer en mijn ruin (IJslander) 2. Dat 2 keer per dag. Ze eten het netjes op. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ze afgelopen week toevallig net nogal onder handen heb genomen. Ik heb wat acupressuur geleerd en juist afgelopen week ben ik met allebei bezig geweest met de klachten waar ik ook het hennepzaad voor wil voeren. Woensdag heb ik mijn merrie behandeld en sinds donderdag heb ik 'r nog maar 1 keer zien schuren. Vandaag niet één keer! En mijn ruin (halsartrose)... ik durf het bijna niet te zeggen maar voor het eerst in heel lange tijd zijn zijn borstspieren zacht en loopt hij op het harde bijna even goed als op het zachteIk ben heel erg benieuwd of het hennepzaad nog voor verdere verbetering gaat zorgen, alle beetjes helpen natuurlijk.
superpony schreef:Ik heb het laatst over deze gehad, die iemand al gebruikt voor haar paarden om div redenen.
http://www.pferdefutter-pferdehanf.de
Lijnzaad doe ik op stal met een houten vijzeltje, maar ene klein koffiemolentje is wel handiger. Ik vind alleen geen eentje zonder stroom en met stroom moet ik moeilijk gaan doen waar al mn spullen staan.