nono_roos schreef:Ik lees even mee!
Ik zit letterlijk in dezelfde situatie en met mijn handen in het haar. Van potdicht op stal 3x per dag naar buiten en 2 voerbeurten naar 7.00-20.00 naar buiten in paddock en s'avonds/s'nachts met een lekkere dot hooi op stal.
In februari heb ik haar overgebracht, het zijn vrij dominante kudde dus ook ik heb enorm veel wondjes gehad. Het gaat echt al steeds beter, knuffelen al meer en rust is wedergekeerd. Echter hou ik een paard over met te weinig eetlust, slechte vacht. Verdenking van Ernstige maagzweer en dus de hele ronde naar de kliniek wat ik gehoopt te kunnen overslaan dit jaar toch weer moeten doen.
Volgende week maag scopie, zorg dat je paard zijn maag rust krijgt, die van mij mocht niet altijd eten.. stress en opjagen heeft dit waarschijnlijk veroorzaakt. Je kan je paard misschien wel helpen door GastriVet te geven. (heb ik ook vanaf maart gestart). Of een ander middel/poeder wat het wat minder geïrriteerd maakt.
Zodra je paard blijft afvallen hou dan rekening met dat hij op een bepaald punt niet zwakker mag worden. Anders duurt het allemaal nog langer.
Wellicht heeft iemand hier nog goede tips maar dit is waar ik midden in zit.
Wat jij nu beschrijft, wil ik graag voorkomen. Ik wil voorkomen dat ik straks hem naar de kliniek moet brengen door stress en te weinig voer. Daarom dat ik nu al opties aan het bedenken ben wat ik nog zou kunnen doen. Ik ben hem nu enorm aan het bijvoeren, maar ik kan niet elke dag ivm studie en dat betekent dat hij geen rust heeft. Ik weet hoe hij was toen hij in een andere kudde stond. Hij was daar echt happy. Flynn mag ook niet altijd eten dat baart me zorgen of hij wordt opgejaagd door een groot paard. Ik vind dit gewoon zorgelijke dingen, omdat hij altijd zo lief is voor andere paarden en normaal gesproken nooit wonden op zijn rug had. Toen ik hem net kreeg werd hij alleen maar dikker op zijn nieuwe plekje, maar nu valt hij alleen maar af.