Hoeveel kg voordroog, hooi en brok voeren aan te mager paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:29

Ik heb op pagina 1 een paar adviezen gegeven die voor ons goed hebben gewerkt. Reageer je daar bewust niet op?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:07

Ik voer de allinsoup van aveve.Voerde vroeger de seniores maar dat werd hier niet zo gesmaakt.Zelfs mijn mini varkens voer ik de soup die blijven prachtig op gewicht er door.

Ik zou de all in soup voeren en daar olie bij toevoegen.Of misschien nog beter dit http://www.subli.nl/omega-369-mix/.Dat heb ik er bij gevoerd maar nu zijn ze mooi op gewicht dus ze krijgen alleen de all in soup nog.

evelien352

Re: Hoeveel kg voordroog, hooi en brok voeren aan te mager paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:12

Ik weet niet of dit zal helpen maar dit hielp bij mijn verzorgpony,

Ze is wel al 29 maar nu is ze wel wat dikker, eerst at ze geen hooi, maar nu opeens wel omdat het hooi kleiner is dus minder van die grote stukken. En dat vind ze makkelijker kauwen, misschien moet je ander hooi nemen?
Ik maakte altijd in een emmer appel, grasmat wat brokjes wortels en water het lag er maar net aan wat we hadden!
Ze kreeg toen ‘s ochtends en ‘s avonds 2 scheppen grasmix ( dat grasmix omdat ze geen hooi at) en een halve kilo basisbrok.
En toen gaven we haar ook vaker slobber. (Gewoon van pavo)

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 15:50

knollentuin schreef:
Waarom reageer je niet op de vraag over de tandarts ts?

Ik heb vertrouwen in mijn tandarts. Hij sedeert ook zelf. Daarnaast eet het paard wel goed als ik voer wat hij wilt op de manier dat hij wilt.

Paard heeft nooit gebitsproblemen gehad en vertoont ook geen symptomen van dit soort problemen.

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 15:58

stitchlover schreef:
Ik heb op pagina 1 een paar adviezen gegeven die voor ons goed hebben gewerkt. Reageer je daar bewust niet op?

Dat advies is al volledig van toepassing op dit moment.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:13

LiHo schreef:
Daarnaast eet het paard wel goed als ik voer wat hij wilt op de manier dat hij wilt.

Waarom wil je perse wat anders voeren dan??

Las eerder dat maagzweren niet uitgesloten zijn maar ook niet onderzocht.
Zou dat of eerst onderzoeken of voeren wat je paard blijkbaar graag eet

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:27

Het zijn de granen in de voeding die het zetmeel en de suikers meebrengen. Zoals ik hierboven al schreef, zitten zowel de "soup" als de SPort Mix Zero een pak lager in suikers en zetmeel dan het voer dat je nu geeft.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:41

LiHo schreef:
knollentuin schreef:
Waarom reageer je niet op de vraag over de tandarts ts?

Ik heb vertrouwen in mijn tandarts. Hij sedeert ook zelf. Daarnaast eet het paard wel goed als ik voer wat hij wilt op de manier dat hij wilt.

Paard heeft nooit gebitsproblemen gehad en vertoont ook geen symptomen van dit soort problemen.

Sedeert hij met injectie of met een pasta?

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 16:42

Paard heeft nooit gebitsproblemen gehad en vertoont ook geen symptomen van dit soort problemen.[/quote]
Sedeert hij met injectie of met een pasta?[/quote]

Met injectie zoals een veearts

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 16:43

Balte schreef:
Het zijn de granen in de voeding die het zetmeel en de suikers meebrengen. Zoals ik hierboven al schreef, zitten zowel de "soup" als de SPort Mix Zero een pak lager in suikers en zetmeel dan het voer dat je nu geeft.

De soup ga ik zowieso gebruiken. Kan je daar veel van voeren zonder dat het belastend wordt?

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 16:46

Polly schreef:
LiHo schreef:
Daarnaast eet het paard wel goed als ik voer wat hij wilt op de manier dat hij wilt.

Waarom wil je perse wat anders voeren dan??

Las eerder dat maagzweren niet uitgesloten zijn maar ook niet onderzocht.
Zou dat of eerst onderzoeken of voeren wat je paard blijkbaar graag eet

Een gastroscopie, daar wil ik hem niet door laten gaan. Een paard ziet daar echt van af..
Ik wil eerst de rest uitsluiten. Ik wil janine Muhller eens laten komen. Zij heeft me in het verleden ook goed geholpen.. misschien weet zij waarom mijn paard mager blijft en pijn heeft aan die ene voet..

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:48

Ik zou anders eens proberen met een kilootje en dan zien of je daar pulp en/of luzernekorrels nog kan onder doen?
Ik ga het aan mijn oude merrie maar die had geen maagproblemen. Zij kreeg 2 kg sport mix zero + 1 kilo pulpkorrels + 1 kilo luzernekorrels in de ochtend (geweekt uiteraard) en dan in de avond 2 kg soup en dezelfde hoeveelheid pulp en luzerne.

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 20:42

Even een update over wat janine muhlerr me vertelde. Paard heeft maaglast en een geblokkeerd heiligbeen. Zij vertelt ook dat ze liever granen voert en dan gmo vrij. Ik heb vroeget equifyt gevoerd. Dat vond ze beter als gastro +.
Laag in granen met bijvoorbeeld veel mais en gmo is maagbelastender. Daarnaast mocht ik geen losse luzerne meer voeren. Die harde uiteinden kunnen ook de maag irriteren. Ik mocht altijd spelt toevoegen aan zijn rantsoen. Ik moest ook stro aanbieden. Liefst speltstro, anders gerstestro..

Het is weer een heel ander advies en ik ga nog wat rondneuzen betreffende de ingredienten van voeding etc..

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:11

Kijk eens naar het assortiment van Dodon and Horrell, hebben zowel mengelingen als korrels, heel veel dat laag zit in suikers en zetmeel en alles is gmo vrij.

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 21:16

Balte schreef:
Kijk eens naar het assortiment van Dodon and Horrell, hebben zowel mengelingen als korrels, heel veel dat laag zit in suikers en zetmeel en alles is gmo vrij.

Zetmeel mocht op zich nog. Vooral geen melasse etc. ik ga ook eens kijken in het gamma van equifyt.. waar is D&H verkrijgbaar?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:18

http://www.lootvoet.be/startNL.html
hier vind je de dealers voor België en voor Nederland. ;)

Oei zie net dat er in Nederland nog maar twee dealers zouden zijn en die doen geen paardenvoer. Maar misschien is de website niet meer up to date :-) ?

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 22:12

Balte schreef:
http://www.lootvoet.be/startNL.html
hier vind je de dealers voor België en voor Nederland. ;)

Oei zie net dat er in Nederland nog maar twee dealers zouden zijn en die doen geen paardenvoer. Maar misschien is de website niet meer up to date :-) ?

Ik woon in Belgie regio midden-limburg

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 22:19

Ik wilde toch even een update plaatsen. Eergisteren is janine muhler geweest en ik zie vandaag al een opmerkelijk verschil. Als het zo doorgaat ben ik heel tevreden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:30

En wat voer je nu?

LiHo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 16:36

beatje schreef:
En wat voer je nu?

Spelt (ongeplet)
Equifyt competition
Lijnzaadolie
Gerstestro
Poeder voor de maag

Als mijn bestelling binnen is ook esparcettekorrels en luzernekorrels.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:39

Zo dat is een hele lijst,maar als ze het er goed op doet. +:)+

vanFerrarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:18

Lijnzaadolie is altijd goed, ziet er op de foto's al heel netjes uit!