Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sanet schreef:Ik doe altijd 4 liter. Dat geeft een prima verhouding. Maar minder dan 4 uur durf ik echt niet aan. Mijn paard heeft een slokdarmverlamming en ik zit niet op verstoppingen te wachten.
Jessix schreef:Ik maak het aan met heel heet water en geef het zodra het afgekoeld is tot lauw warm. Ik geef het zo al jaren en dat gaat prima. Het zet niet meer uit als het langer staat. Met koud water gaat het niet zo snel.
Tancreda4 schreef:Ik voer het ook echt niet eerder. Als ik zie hoeveel het heeft uitgezet na 4 uur weken durf ik niet uit te proberen wat er in die buik gebeurd. Ik doe ook vaak wat meer dan 1:3 water erbij voor zekerheid.
ElCamino schreef:Bah nee !!!!! het wordt vies, zuur, komt een korst op, vliegen, getver...
hier is het na een warme dag al te goor om te voeren vinden wij....
Jessix schreef:Nee lijkt me niet zo lekker, helemaal niet met warm weer. Wordt inderdaad zuur.
Ik maak het hooguit een dagdeel van te voren, maar mijn paarden vonden het, het lekkerste als ik het een uurtje van te voren maakte met heet water zodat het nog lauw warm was als ze het konden eten.
candalisa schreef:Ik maak het wel aan met kokend water en vul het aan met koud maar voer het altijd een half uur tot één uur na het maken als het ingedikt is gooi ik er nog meer water bij dat het bijna soep wordt ... voer het al jaren zo ...
AmoorM schreef:ElCamino schreef:Bah nee !!!!! het wordt vies, zuur, komt een korst op, vliegen, getver...
hier is het na een warme dag al te goor om te voeren vinden wij....
Maar hoe doe je dit in de zomer als je alleen savonds komt en je zelf klaar moet zetten voor de volgende dag?
Ik maak bijv om 18:00 uur klaar voor de volgende ochtend 08:00 en 17:00 uur. Zet het klaar voor stal houder, zodat hij het kan voeren.
Jessix schreef:candalisa schreef:Ik maak het wel aan met kokend water en vul het aan met koud maar voer het altijd een half uur tot één uur na het maken als het ingedikt is gooi ik er nog meer water bij dat het bijna soep wordt ... voer het al jaren zo ...
Ja die van mij eten liever een dikke pap, maar graag wel nog een beetje warm. Ik maakte het als eerste, ging dan stallen doen en andere klusjes en dan konden ze het eten. Het ontbijt van mijn senior werd wel altijd 's avonds laat gemaakt, omdat dat wat tijd betreft praktischer was. Het zag er na meer dan 4 uur weken echt niet anders uit. Ik deed er dan nog wel een beetje heet water op voor de gewenste temperatuur.