Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jannepauli schreef:Zippora: het zou mooi zijn als je zou kunnen aantonen dat SME het gevolg is van 'gifstoffen' waarmee een eczeem paard volgens jou 'vol' mee zit. Ik heb het in de mij bekende medische literatuur nog niet zo stellig aangetroffen!
De algemene consensus is tenslotte toch dat SME in eerste lijn een allergische reactie is op de beet van het mugje en de stoffen die bij het bijten in de huid ingebracht worden. Het is veel te simpel om dit te stellen en zeker geen aanleiding om zonder meer je heil te zoeken in lymfe drainage en bijbehorende dieeten.
BigBen schreef:eilleen333 schreef:Ik kan alleen gewoon niets vinden wat helpt. Zelfs de deken niet die ze echt 24/7 aanheeft.
Dit snap ik niet.
En het deken sluit echt overal goed aan, er kunnen geen mugjes onder of door komen ?
superpony schreef:Die artsen destijds hebben ons toen uitgelegd dat zij die rubber allergie heeft opgebouwd, doordat ze een allergie had aan haar handen en daar rubberen handschoenen op is gaan dragen. Er waren geen andere problemen.
superpony schreef:In de winter beginnen geeft je de tijd en is goed, maar als je ernaast zit, kom je daar waarschijnlijk pas in het voorjaar achter.
Als er veel mugjes zijn en je paard daardoor schuurt, kun je wel voorkomen dat de mugjes op je paard gaan zitten en hij niet hoeft te schuren. Dat scheelt echt enorm.
pluisje88 schreef:superpony schreef:Hij krijgt al niks ''verkeerds'' in zijn voeding, dus van binnenuit is al alles aan gedaan.
Daar ben ik het niet mee eens. Van binnenuit is er meer dan alleen maar verkeerd in voeding