Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sizzle schreef:Dat kan ook gewoon
Het heeft als extra voordeel dat het snel welt en dan practisch is met bijv medicatie omdat niet plakkerig is maar mooi uitelkaar valt en het poeder er goed in te roeren is.
Esther_r20 schreef:Kan je die luzernebrok ook echt als brok voeren of moet het natgemaakt worden?
meiske1577 schreef:Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met bv spirulina? Of creatine?
CK88 schreef:Ik heb zelf een 4 jarige die ik nu wat meer body wil geven, daarom krijgt hij elke dag een emmer bietenpulp (1,5 schep brok droog) en daarbij nog een emmer luzerne van subli (die zonder rotzooi en suiker) vitaminekorrel van Hovler voor de spieropbouw(echte aanrader) schep zemelen (maar volgens mij doe ik hierin de verhouding niet goed en moet ik 3 scheppen zemelen geven bij de pulp) 2 kopjes olie en magnesium en dit verdeeld over 2 voerbeurten. Verder krijgt hij onbeperkt hooi en 3 kilo sportbrok van havens van de staleigenaar. (feedback hierop is welkom)
Hij is in een korte tijd heel erg mooi en vol geworden, maar mis een beetje de pit, hij mag wel iets heter/vlotter. Hij is zeker niet traag maar mag wel iets meer frisheid hebben.
Zou haver dan een goede aanvulling zijn?(sorry ts dat ik je topic hiervoor gebruik, ik vond de antwoorden hierin wel erg prettig onderbouwd)
CK88 schreef:Ik heb zelf een 4 jarige die ik nu wat meer body wil geven, daarom krijgt hij elke dag een emmer bietenpulp (1,5 schep brok droog) en daarbij nog een emmer luzerne van subli (die zonder rotzooi en suiker) vitaminekorrel van Hovler voor de spieropbouw(echte aanrader) schep zemelen (maar volgens mij doe ik hierin de verhouding niet goed en moet ik 3 scheppen zemelen geven bij de pulp) 2 kopjes olie en magnesium en dit verdeeld over 2 voerbeurten. Verder krijgt hij onbeperkt hooi en 3 kilo sportbrok van havens van de staleigenaar. (feedback hierop is welkom)
Hij is in een korte tijd heel erg mooi en vol geworden, maar mis een beetje de pit, hij mag wel iets heter/vlotter. Hij is zeker niet traag maar mag wel iets meer frisheid hebben.
Zou haver dan een goede aanvulling zijn?(sorry ts dat ik je topic hiervoor gebruik, ik vond de antwoorden hierin wel erg prettig onderbouwd)

Jotoma schreef:Mijn paard is ook erg afgevallen op gewicht en spieren. Hij is insulineresistent en nog aant herstellen van hoefbevangenheid.
Ik vind het erg lastig wat ik hem aan eiwitten kan voeren, want van lucerne gaat hij schuren (zowel van hartog als de vitalbix zonder melasse).
Hij staat op onbeperkt schraal hooi, 400gr vitalbix daily complete, 300gr nutrimash en 60 ml lijnzaadolie.
Ik ben de nutrimash en lijnzaadolie aan het opvoeren, maar die hebben weinig aan verteerbare eiwitten toe te voegen.
Vandaag ben ik begonnen met de wheypoeder van vitela. Maar hij at spontaan zn slobber niet meer. Dus dat zal ik moeten gaan opbouwen.
Zijn er nog meer ideeën om eiwitten te geven aan een paard die weinig suikers mag? Mocht het met de wheypoeder niets worden..