funnyhorses schreef:Op het moment de ursonne voorheen de vitalbix.
Ze krijgt op het moment het volgende:
Kloddertje pulp
40gr/d ursonne
500gr/d care4life
+/- 8kg hooi per dag
Om de lever te ondersteunen:
40gr mariadistel
20gr gedroogde paardenbloemwortel
6 capsules artisjok
om de tekorten weg te krijgen:
2 eetlepels magnesiumchloride (vlokkenvorm)
5ml vit.e olie van (pardoes aurora)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de Ursonne bij voert naast de Care4life ?
Is 40 gr. Mariadistel niet aan de hoge kant? Juist omdat je ook nog andere leverondersteunende middelen geeft. Hier krijgen de paarden gemiddeld 10 tot 15 gram Mariadistelzaad per dag en die hebben echt een flink leverprobleem wat heel goed ondersteunt wordt met deze hoeveelheid Mariadistelzaad.
Zelf ben ik niet zo kapot van sojaprodukten omdat ze de stofwisseling bij een paard behoorlijk ondersteboven kan gooien. En de meeste paardenvoeders bevatten GMO soja. Wat de afgelopen 10 jaar steeds meer residu van Roundup bevat.
Ik heb de samenstelling van Ursonne en Care4life bekeken. Ursonne bevat soja olie en Care4life bevat zowel soja olie als getoaste sojabonen
Is het een idee om bijv. het hooirantsoen 's wat op te trekken naar bijv. 10 kilo per dag en de Ursonne dan 's even weg te laten?
paard laat geen boeren meer en scheten. daarnaast mooi vol op de goede manier
Mijn [***] had geen last van boeren/scheten/diarree, maar nam blijkbaar gewoon geen essentiele aminozuren uit het normale voer op waardoor de spieraanmaak geblokkeerd was. Onze dierenarts gaf aan dat zij op hun kliniek ook steeds vaker esparcette voorschreven aan paarden met onverklaarbare/chronische stofwisselingsproblemen en dat dit heel erg vaak verbetering gaf. Ik heb natuurlijk geen harde cijfers daarvan en ik weet niet of 'verbetering' ook 100% genezing betekent, maar het kwam wel overeen met mijn eigen ervaringen met [***]. Mijn [***] kreeg sowieso al geen brok/granen en alleen maar gras/hooi/luzerne, maar daar haalde hij niet uit wat alle andere andere mee-etende pony's die wel gewoon goed bespierd zijn en net zo weinig doen