Green power Equifyt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly08

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 22:28

Die van mij lijkt het er ook erg goed op te doen en eet het erg graag. En dat terwijl ze veel eten gewoon weer voor mijn voeten uitspuugt haha. Ik denk niet dat zij er heet/fris van wordt, maar ze heeft wel last van het weer op het moment. Zomer mag wel beginnen vind ik :brr:

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:24

Loes'sCorner schreef:
Ja waarschijnlijk heb ik die tip gegeven :-)

De green power is ook pas leverbaar bij hun vanaf de 24 maar heb m vast besteld en verwacht m dus volgende week donderdag.

Goeie tip! Ik zag zelfs dat hun voor enkele soorten minder rekenen en voor die 5,95 kan ik niet naar een dealer rijden. Ze bellen wanneer ze komen en wat er niet was, kreeg ik iets anders passends voor, erg netjes!

De dealer die het dichtste bij zit komt in diverse dorpen, maar niet hier. Ik heb gekeken, dit is niet verder dan andere plaatsen waar ze wel komen en iemand moet de eerste zijn in een nieuwe plaats. daarbij lagen de prijzen net een ietsje hoger, dus zoek het dan maar uit.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:50

Morgenochtend worden mijn 2 zakken green power geleverd, ben heel benieuwd :-)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:58

Inmiddels ontvangen en ook de eerste keer gevoerd.
Zag er prachtig uit, ben benieuwd hoe de paarden het erop gaan doen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 01:25

Oke, benieuwd hoe het eruit ziet. Hoe ruikt het? Is het erg fijn?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:27

Vonden ze het lekker Loes?

Is er inmiddels iemand die weet hoeveel spirulina erin zit? Dit aangezien spirulina voor de helft uit ijzer bestaat...

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 09:14

superpony schreef:

Het ziet er echt uit als op de foto op de equifyt site. Brokken, stukjes rozenbottel en gehakselde grassen. Ook wat gruis, maar zeewier en spirulina is natuurlijk heel fijn. Het ruikt heel lekker naar kruiden en grassen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:21

Kelly08 schreef:
superpony schreef:

Het ziet er echt uit als op de foto op de equifyt site. Brokken, stukjes rozenbottel en gehakselde grassen. Ook wat gruis, maar zeewier en spirulina is natuurlijk heel fijn. Het ruikt heel lekker naar kruiden en grassen.

Helemaal mee eens, vind het fijn dat het wat grover is en het ruikt lekker maar niet sterk. Mijn 3 aten het gister zo op zal deze week de ervaringen blijven delen. Maar ze eten inmiddels de alpha mix en pre active ook graag.

Een van mijn paard schuurt beduidend minder, schuurt veel het hele jaar door, en ze glimmen als spiegels.

De hoeveelheid van dat algje staat er niet op, denk dat je daarvoor het beste Equifyt zelf kan mailen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:21

Ik heb nu de pre active, dus moet nog aankijken wat die doet. Weet nog niet hoeveel gruis er op de bodem ligt. Ik vind het niet sterk ruiken

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:30

En hoe zit het met de calcium fosfor verhouding? Vind het toch wel jammer dat niet alle informatie over dit voer vrij inzichtelijk is.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 12:54

Sonja89 schreef:
En hoe zit het met de calcium fosfor verhouding? Vind het toch wel jammer dat niet alle informatie over dit voer vrij inzichtelijk is.

Ik heb ze inmiddels al 2x een mail gestuurd of ze de lijst op internet willen aanpassen. Dat ppm zegt mij helemaal niets. Ze zouden dit veranderen naar gr, maar nu is het nog niet veranderd. De ca/p verhouding stond op de zak maar mijn label klopte niet. Was het label van een ander soort voer van hen. Ben ik dus ook benieuwd naar. Misschien kun jij ze ook eens mailen of de site aangepast kan worden en vragen hoeveel spirulina er in zit. Ze antwoorden snel

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:14

Meteen even gemaild, wordt vervolgd...

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:23

Ik heb de Green power ook gevoerd (1 zak, 1 kg per dag), maar ben terug naar de Alfalfa gegaan omdat dit voldoet momenteel voor mijn paard, Ik heb niet de indruk dat hij ander gedrag vertoonde en ik heb een best een gevoelig paard.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:08

Ca/p verhouding van Green Power is 3. Ik heb besloten het niet te gaan voeren. Er zit minder dan 1% spirulina in en een analyse van de aminozuren is niet beschikbaar. Voor mij te vaag.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 12:32

Sonja89 schreef:
Ca/p verhouding van Green Power is 3. Ik heb besloten het niet te gaan voeren. Er zit minder dan 1% spirulina in en een analyse van de aminozuren is niet beschikbaar. Voor mij te vaag.

Ik vind het ook echt heel irritant dat niet alles duidelijk vermeld word. Wil gewoon weten wat ik voer aan vitamines/mineralen etc. Voor mij ook een reden om eventueel over te stappen, tenzij ze het echt heel goed blijft doen op dit voer. En 1% haha dat is 1 gr per kg spirulina, uhmmmm niet heel veel voor een paard van 700 kg.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:33

Hier word het nog steeds erg graag gegeten.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:21

Ik ga er ook mee stoppen omdat niet goed inzichtelijk is wat ik voer, ik ga over op een balancer

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 00:28

Ik heb hem binnen gekregen via paardenvoer.eu en ga het morgen voeren en zelf bekijken, ruiken etc.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:22

Hier word het nog steeds door alle 3 goed gegeten :-)

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:56

Ik vind het een ontzettend interessant product en ik overweeg over te stappen op de Pre-Active en Green Power combinatie. Nu heb ik even een vraag, want bij Pre-Active en Alfalfa blend staat duidelijk genoemd dat het glutenvrij is. Weet iemand of de Green Power ook glutenvrij is of niet?

Of anders; mijn merrie wordt dressuurmatig getraind op M niveau, verder spring, cross en rij ik buiten met haar. Op dit moment te mager door een darmprobleem, vandaar glutenvrij. Onbeperkt ruwvoer. Zou ze genoeg hebben aan de Pre-Active + Alfalfa blend, of zou de Green Power toch wel aan te raden zijn?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:54

Ik zat ook te twijfelen. Heb zelf Equifyt verkocht, maar dat is lang geleden en kende die nieuwe producten niet.

Mijn keuzes waren ook; pre active, green power, sainfoin en alfalfa blend. In eerste instantie gekozen voor de sainfoin en pre active. Helaas was de sainfoin niet op voorraad, dus een pre alpin gekregen.

De sainfoin is nabezorgd en heb ik de green power bij besteld. De pre alpin is nog niet op, dus ik meng nu de green power en pre active daarmee.

Ik vind de verschillen erg klein eigenlijk. De ruin had wat natte mest en die is weer rustig.

Ik gaf ook nog vitalbix, omdat ik hele kleine hoeveelheden geef. Of ik daarmee doorga weet ik nog niet zeker.

Ze staan op 24/7 hooi. Nooit voordroog of kuil.

Op zich vind ik blijvend mengen niet zo erg, want of ik nou 2 zakken green power bestel of 1 pre active en 1 greenpower maakt niet veel uit. Je doet er ook even lang mee. Maar ik ben nog wel benieuwd naar de sainfoin, die nog dicht is en de alfalfa blend. En stiekem ook de esparcette enkel.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:10

SUSANNEx schreef:
Ik vind het een ontzettend interessant product en ik overweeg over te stappen op de Pre-Active en Green Power combinatie. Nu heb ik even een vraag, want bij Pre-Active en Alfalfa blend staat duidelijk genoemd dat het glutenvrij is. Weet iemand of de Green Power ook glutenvrij is of niet?

Of anders; mijn merrie wordt dressuurmatig getraind op M niveau, verder spring, cross en rij ik buiten met haar. Op dit moment te mager door een darmprobleem, vandaar glutenvrij. Onbeperkt ruwvoer. Zou ze genoeg hebben aan de Pre-Active + Alfalfa blend, of zou de Green Power toch wel aan te raden zijn?

Green Power is de Competition van de glutenvrije lijn zeg maar. Ik voerde mijn paard al de Pre-Active icm de Alfalfa blend, maar miste nog net iets, dus de Green Power kwam als geroepen! Op de site staat ook een mooie tabel waarin de 'normale' lijn en glutenvrije lijn naast elkaar gehouden zijn.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:27

Is het gluten vrij of graanvrij?

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:57

Gluten- & graanvrij

Gesshinkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:39

Ik voer nu de green power 3 maanden icm met de pre active. Hij begon al paar weken geleden de gras brokken uit te zoeken. Bak lag s ochtends vol met die brokken. Daarna liet hij er steeds meer gruis bij liggen. Deze week geprobeerd te weken en te geven, maar met lange tanden worden er 3 hapjes genomen. Hebben jullie daar ook last van? Mss omdat hij lekker op het land staat dat hij er niet veel behoefte aan heeft. Verder vind ik het een top product,mooie visie maar paard lief vind hetniet meer zo lekker......