Zeer vermagerd ruin van 6 jaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Zeer vermagerd ruin van 6 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:02

Dat dit paard pijn in zijn rug heeft kan komen omdat hij te mager is,dat hebben heel veel paarden,heeft verder niks met iets anders te maken.
Voer hem eens de Senioren Slobber van Masters.Wonderspul,na 2 weken zie je hem dikker worden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:23

Elisa2 schreef:
Klopt, en van pijn kunnen ze ook weer mager worden..{vicieus circeltje} Ik denk ook dat hij te zwaar belast word in combi met andere factoren.

Cowgirl, daar denk je aan..maar je weet niet of het klopt..assumpties kloppen niet altijd en de TS wil er iets aan doen, dus heeft ze meer aan ondersteunende tips imo.

Je kan wel 100 tips geven maar de enige goede is een DA bellen omdat het paard niet opknapt en blijkbaar ook nog eens barst van de pijn.
Eerst Diagnose.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:49

Nouvel schreef:
Wat je kunt doen vraag je, om hem dikker te krijgen...

Uit de lessen halen
Even een paar weken rust met weidegang/paddock geven om bij te komen
Veel aandacht geven, lekker poetsen, wandelen e.d.
Evt een betalende bijrijder gaan zoeken om de kosten te drukken
Bietenpulp/seniores priores, lucerne, omega369 mix halen en je paard bij gaan voeren hiermee
Een dierenarts en zadelmaker naar rug en zadel laten kijken en gebit laten controleren

Succes!

Tja, paard heeft last van zijn rug en jij zou een (betalende) bijrijder gaan zoeken? Het is voor nu belangrijk dat het beestje zijn rust krijgt. Niet dat hij uit de lessen wordt gehaald en vervolgens met een bijrijder aan de slag moet..

JustmeVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:03

Ik ben zo benieuwd wie de andere eigenaar is.. Ik kan me niet voorstellen dat een particulier zo weinig om zijn paard geeft dat ze jou zo laten struggelen met het dier. Ik begrijp je ellende. Wat je zelf kunt bijvoeren, lucerne, speedibeet, andere soorten pulp zoals bieten.. Je kunt eventueel vitamines en mineralen in de vorm van supplementen bijvoeren. Hoe is de vacht en hoe zijn zijn voeten en gebit? Ik zou wel even voor de zekerheid een second opinion van een andere dierenarts vragen eventueel met foto's. Je bent in ieder geval in de goede richting, je hebt de eerste stap gezet, je doet er iets aan! Ik vind het heel vervelend voor je dat dit allemaal in jouw schoot geworpen wordt en dat je dit nu zelf moet oplossen. Je kunt altijd meer tips vragen via PB! succes!

Oh laatste toevoeging, ik zou niet gaan rijden, maar een beetje wandelen en grondwerken zou ook helpen. Niet helemaal stilzetten, het blijft een draver, het dier liep heel veel, misschien raakt het dan verder mentaal in de problemen ook.

Flixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 07:53

Mijn "half eigen paard" is nu mijn paard". We zijn naar een andere stal gegaan waar we veel buitenrijden en ik heb hem bij gevoerd met brokken. Hij kwam na 1 week al zichtbaar aan, ook gooien ze hier extra hooi in zijn stal.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:58

Super gedaan, verwen hem maar lekker.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:13

Wat super! Je paard zal er wel heel blij mee zijn :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:23

Maak nog even wat foto;s , zodat je het verschil van voor en na laat zien dat is altijd zo mooi om te zien!