Goede brok/ mix zonder veel toevoegingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Re: Goede brok/ mix zonder veel toevoegingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:29

@Dees
Terug naar het topic: leg mij nou eens uit waarom een exotisch merk met een brokje waarin vooral dingen zijn weggelaten, nu een betere brok is dan een keurige lichte sportbrok van Havens? Op basis van welke jaren lange ervaring dan?

Omdat Havens niet zo secuur is met het controleren van hun grondstoffen.
Ik was ook voorstander van hun voer, toen bleek mijn paard allerlei vage klachten te krijgen.
Er bleek dus in mijn Havens Draversbrok 2 verschillende bacterieen te zitten.
En ook 1 in mij Kentucky Lite E. De fabrikant is hiervan op de hoogte gesteld, en het bleek dus niet de 1ste x te zijn.

Mijn paard krijgt nu nog alleen maar voer van Hugho waar hij het uitstekend op doet.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:40

Er komt op zeer korte termijn van Vitalbix
Vitalbix Active+ - een supergezonde, vezelrijke sportmuesli met langzaam vrijkomende energie
laag in zetmeel & suiker, hoog in vezels en een hoogwaardige kwaliteit grondstoffen, een gezonde sportmuesli te ontwikkelen die verterings- en stofwisselingsproblemen (maagzweren, koliek, insulineresistentie etc.) bij (sport)paarden helpt te voorkomen. Een gezond product met langzaam vrijkomende energie uit o.a. vezels (22%) en vetten (8,5%).

Dat zou dan wel eens passen in wat je zoekt.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 23:48

Jammer dat het een muesli is!
Ik durf geen muesli meer te voeren na meerdere slokdarmverstoppingen.
Alleen nog brok met veel lucerne erdoor

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 01:51

Vitalbix kennende zal het wel een grove muesli zijn met veel structuur waar vast ook lucerne doorheen zal zitten. Het lijkt mij echt een top product! Hoopte al dat er zoiets kwam. De vitalbix maar dan met extras voor het sportpaard. :D

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:02

zit er aan te denken om een vitaminebrok van marstall te gaan geven, en daarnaast dan voor extra energie een goede brok erbij, denkend aan subli EKO.