Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)Women2 schreef:Ik vraag mij eigenlijk een beetje af hoeveel van de mensen die hier reageren echt onderzoek hebben gedaan naar wat ze huun paard geven aan supplementen.
Gezien iedereen magnesium voert, maar niemand rept over calcium, terwijl dit wel samen in verhouding moet staan.
Daarnaast lees ik ook veel mensen die knoflook voeren tegen vliegen, maar een paard heeft totaal geen baat bij knoflook daar ze het heel anders verteren als mensen en daarbij is knoflook giftig voor een paard...
Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar wie zich er echt in verdiept heeft (en waarschijnlijk gaat iedereen nu zeggen 'ik!!!'...
Op eigen houtje allerlei dingen toevoegen zou ik niet zo snel doen. dierfysio schreef:Ik heb een jaar of drie terug zelf diverse merken supplementen geprobeerd bij mijn idee paard met flinke artrose. Ben uitgekomen op horseflex omdat hij daar makkelijk op eet (sommige supplementen waren echt héél vies bitter en wilde hij dus niet eten) en omdat ik hiervan duidelijk verschil zag: na twee weken minder stijf, beter bewegend. Ik heb als experiment hen toen er weer af gehaald. Na enkele dagen weer stijver en weer half kreupel. Weer begonnen, knapte hij weer op. Het werkt dus echt bij hem. Ondertussen veel geadviseerd aan klanten ook, en eigenlijk allemaal positieve reacties. Mijn paard krijgt glucosamine en msm mix of joint mix, en magnesium (calcium krijgen ze eigenlijk in hun voer al teveel beginnen, dus dat hoeft niet). Ik voer daarnaast ook hun curcuma wat ontstekingsremmend werkt. Ze hebben sinds kort ook een groenlipmossel supplement, ook goed bij artrose, dat krijgt hij nu ook. Effect is echt duidelijk merkbaar bij mijn paard. Ze zijn zeker niet de duurste en hun kwaliteit is heel zuiver (je voert dus geen troep). Misschien eens proberen? Ze verzenden tegenwoordig zelfs gratis. Communicatie gaat heel prettig en snel ook per mail.
DarkoFoitzik schreef:dierfysio schreef:Ik heb een jaar of drie terug zelf diverse merken supplementen geprobeerd bij mijn idee paard met flinke artrose. Ben uitgekomen op horseflex omdat hij daar makkelijk op eet (sommige supplementen waren echt héél vies bitter en wilde hij dus niet eten) en omdat ik hiervan duidelijk verschil zag: na twee weken minder stijf, beter bewegend. Ik heb als experiment hen toen er weer af gehaald. Na enkele dagen weer stijver en weer half kreupel. Weer begonnen, knapte hij weer op. Het werkt dus echt bij hem. Ondertussen veel geadviseerd aan klanten ook, en eigenlijk allemaal positieve reacties. Mijn paard krijgt glucosamine en msm mix of joint mix, en magnesium (calcium krijgen ze eigenlijk in hun voer al teveel beginnen, dus dat hoeft niet). Ik voer daarnaast ook hun curcuma wat ontstekingsremmend werkt. Ze hebben sinds kort ook een groenlipmossel supplement, ook goed bij artrose, dat krijgt hij nu ook. Effect is echt duidelijk merkbaar bij mijn paard. Ze zijn zeker niet de duurste en hun kwaliteit is heel zuiver (je voert dus geen troep). Misschien eens proberen? Ze verzenden tegenwoordig zelfs gratis. Communicatie gaat heel prettig en snel ook per mail.
grappig dat je bij horseflex uitgekomen bent. dit was de site waar ik ook mijn zaken wilde gaan bestellen. voor jij de jointmix/glucosamine en MSM samen met de groenlipmossel? Kurkuma kan ik goedkoper aankomen bij pit&pit.com daar is ook duivelsklauw goedkoop te krijgen. gebruik je de kurkuma in combinatie met zwarte peper of niet? dit zou de opnamen vebeteren.
BEN WEL ERG GEINTERESSEERD.