hoeveel supplementen krijgt jullie paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoeveel supplementen krijgt jou paard?

1
64 (41%)
2
54 (35%)
3
27 (17%)
4
8 (5%)
5
1 (0%)
6
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 154

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 03:12

MVasbo, ik voer Biozin, dat product heeft mij en stalgenoten echt versteld doen staan bij mijn pony.

Ik heb net de NAF en de biotine extra vergeleken.
NAF is bij de dagdosis van 50 gram wat 15 mg biotine bevat.
Biotine extra is de dagdosis 30 gram wat 60 mg biotine bevat.
Las ergens dat het advies 10 mg per 100 kilo is wil Biotine wat doen, dan zit NAF dus gewoon te laag eigenlijk.
Maar je leest dus ook wel dat alleen biotine niks doet, maar met een goede combinatie van de juiste stoffen dus wel.
Persoonlijk zou ik die van NAF nooit gekocht hebben omdat ik er te weinig Biotine in vind zitten.
Zelf geef ik nu Biozin, dagdosis 15 gram wat 30 mg biotine bevat en meer stoffen.

Subli schijnt hoger te zitten qua biotine, 5660 mg per kilo, Biozin is 2000 mg.
Nadeel is het bevat dus alleen biotine, maar je hoeft minder poeder te geven.
In die van pavo zit maar 20 mg in de hele zak, dat is echt doodzonde van je geld.

Women2

Re: hoeveel supplementen krijgt jullie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 07:10

Ik vraag mij eigenlijk een beetje af hoeveel van de mensen die hier reageren echt onderzoek hebben gedaan naar wat ze huun paard geven aan supplementen.

Gezien iedereen magnesium voert, maar niemand rept over calcium, terwijl dit wel samen in verhouding moet staan.

Daarnaast lees ik ook veel mensen die knoflook voeren tegen vliegen, maar een paard heeft totaal geen baat bij knoflook daar ze het heel anders verteren als mensen en daarbij is knoflook giftig voor een paard...

Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar wie zich er echt in verdiept heeft (en waarschijnlijk gaat iedereen nu zeggen 'ik!!!'... :( )

@ Moonfish: Heb je Cavalor Pianissimo al eens geprobeerd? Ik voer het aan mijn rille hete paard (die zn voer echt nodig heeft en het bevalt me perfect!) in combinatie met Hugho kruidenmix en Pavo Speedibeet.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:24

Mijn merrie krijgt een vitaminebrok, maar bleef extreem nerveus. Waarschijnlijk te veel calcium in het ruwvoer en daarom magnesium gaan geven. Nu veel beter qua gedrag.

Ook krijgt zij zout en kalium als elektrolyten, anders eet zij zand.

Lijnzaadolie, omdat zij niet op gras staat.

2x per jaar een psyllium kuur en een half flesje phytonics detox.

Verder alleen bietenpulp en hooi

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:51

Mijn paarden krijgen lijnzaadolie door het voer maar verder niets. Het paard van mijn vader krijgt biotine korreltjes voor haar slechte hoeven. We voeren dit nu een aantal maanden en het lijkt echt te helpen :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:56

Women2 schreef:
Ik vraag mij eigenlijk een beetje af hoeveel van de mensen die hier reageren echt onderzoek hebben gedaan naar wat ze huun paard geven aan supplementen.

Gezien iedereen magnesium voert, maar niemand rept over calcium, terwijl dit wel samen in verhouding moet staan.

Daarnaast lees ik ook veel mensen die knoflook voeren tegen vliegen, maar een paard heeft totaal geen baat bij knoflook daar ze het heel anders verteren als mensen en daarbij is knoflook giftig voor een paard...

Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar wie zich er echt in verdiept heeft (en waarschijnlijk gaat iedereen nu zeggen 'ik!!!'... :(

Bloedonderzoek en ruwvoeranalyse :) Op eigen houtje allerlei dingen toevoegen zou ik niet zo snel doen.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:01

Die van mij krijgt een schepje glucosamine, msm en vit e-selenium.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:55

Nav bloedonderzoek krijgt hij vit e met selenium, op advies van de da glucobalance en puur podo. Laatste 2 alleen het zomerseizoen door. Eigenlijk alle 3 op advies van da dus :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:25

Wat betreft bloedonderzoek..
Als je een pony hebt die drie dagen niet te genieten is na een lichte training is er iets niet in orde, na die drie dagen was hij weer ok.
Trainen, weer drie dagen moe en niet te genieten.
Vitamine E gaan voeren, weg probleem!
Daarna nog meerdere keren heel langzaam afgebouwd en gestopt en het kwam in no time weer terug.
Sindsdien krijgt hij dus de halve dosis van pharmahorse vitamine E, de hele dosis geeft niet een beter resultaat dus dat krijgt hij ook niet.
Magnesium heb ik me toen in verdiept, en als je niet teveel geeft schijnt dat geen punt te zijn, daarbij ligt de calcium fosfor verhouding bij luzerne scheef en schijnt het weinig magnesium te bevatten.
Meer calcium ook in verhouding, hij krijgt ongeveer 3/4 schep luzerne per dag
Verder krijgt hij 5 gram magnesium, dat is niet heel veel.
Ga je wel hoge doseringen geven is dat wel een issue begreep ik eruit, dat durf ik ook niet zo goed zonder bloedonderzoek.
Verder kreeg hij eerst geanalyseerd kuil, toen kon hij beter zonder vitamine E als met zijn hooi nu, er schijnt meer vitamine E in te zitten in kuil.

Overigens ken ik best veel mensen die maar klakkeloos voeren zonder dat ze merken dat het wat doet, of ze merken het wel maar in de dosis zijn ze niet oplettend.
Ik kijk eens in zoveel tijd of alles nog nodig is.
Zoals met zijn kruiden voor de hooikoorts heb ik gewoon afgewacht tot hij daadwerkelijk klachten kreeg en niet bij voorbaat al gestart met geven.
Hij krijgt het buiten het pollenseizoen om ook niet.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:47

aangezien mijn paard gediagnostiseerd is met artrose in de voorhoeven ben ik opzoek naar kruiden die daar bij ondersteunen. nu heb ik er een aantal gevonden, ook die bepaalde aspecten aanspreken van het problem. nu is de vraag. kun je zomaar alles door elkaar gaan voeren? lijkt me niet toch er zullen vast nadelen kleven aan het klakeloos voeren ven kruiden, of valt dat mee?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:59

Ik heb een jaar of drie terug zelf diverse merken supplementen geprobeerd bij mijn idee paard met flinke artrose. Ben uitgekomen op horseflex omdat hij daar makkelijk op eet (sommige supplementen waren echt héél vies bitter en wilde hij dus niet eten) en omdat ik hiervan duidelijk verschil zag: na twee weken minder stijf, beter bewegend. Ik heb als experiment hen toen er weer af gehaald. Na enkele dagen weer stijver en weer half kreupel. Weer begonnen, knapte hij weer op. Het werkt dus echt bij hem. Ondertussen veel geadviseerd aan klanten ook, en eigenlijk allemaal positieve reacties. Mijn paard krijgt glucosamine en msm mix of joint mix, en magnesium (calcium krijgen ze eigenlijk in hun voer al teveel beginnen, dus dat hoeft niet). Ik voer daarnaast ook hun curcuma wat ontstekingsremmend werkt. Ze hebben sinds kort ook een groenlipmossel supplement, ook goed bij artrose, dat krijgt hij nu ook. Effect is echt duidelijk merkbaar bij mijn paard. Ze zijn zeker niet de duurste en hun kwaliteit is heel zuiver (je voert dus geen troep). Misschien eens proberen? Ze verzenden tegenwoordig zelfs gratis. Communicatie gaat heel prettig en snel ook per mail.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:03

De poll is voor mij niet bruikbaar omdat mijn paardjes niet allebei even veel supplementen krijgen.

Jetta_2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:49

Die van mij krijgt momenteel Magnesium voor zijn spieren. Verder voer ik een 1e klas krachtvoer waar alles in zit. Als hij minder krachtvoer krijgt omdat hij op "rust" staat voer ik een schepje sempremin bij zodat hij voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:18

dierfysio schreef:
Ik heb een jaar of drie terug zelf diverse merken supplementen geprobeerd bij mijn idee paard met flinke artrose. Ben uitgekomen op horseflex omdat hij daar makkelijk op eet (sommige supplementen waren echt héél vies bitter en wilde hij dus niet eten) en omdat ik hiervan duidelijk verschil zag: na twee weken minder stijf, beter bewegend. Ik heb als experiment hen toen er weer af gehaald. Na enkele dagen weer stijver en weer half kreupel. Weer begonnen, knapte hij weer op. Het werkt dus echt bij hem. Ondertussen veel geadviseerd aan klanten ook, en eigenlijk allemaal positieve reacties. Mijn paard krijgt glucosamine en msm mix of joint mix, en magnesium (calcium krijgen ze eigenlijk in hun voer al teveel beginnen, dus dat hoeft niet). Ik voer daarnaast ook hun curcuma wat ontstekingsremmend werkt. Ze hebben sinds kort ook een groenlipmossel supplement, ook goed bij artrose, dat krijgt hij nu ook. Effect is echt duidelijk merkbaar bij mijn paard. Ze zijn zeker niet de duurste en hun kwaliteit is heel zuiver (je voert dus geen troep). Misschien eens proberen? Ze verzenden tegenwoordig zelfs gratis. Communicatie gaat heel prettig en snel ook per mail.

grappig dat je bij horseflex uitgekomen bent. dit was de site waar ik ook mijn zaken wilde gaan bestellen. voor jij de jointmix/glucosamine en MSM samen met de groenlipmossel? Kurkuma kan ik goedkoper aankomen bij pit&pit.com daar is ook duivelsklauw goedkoop te krijgen. gebruik je de kurkuma in combinatie met zwarte peper of niet? dit zou de opnamen vebeteren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:22

Alleen vitamine E, omdat ik alleen een paar grasuurtjes per dag kan bieden in de zomer en lente.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:32

Ik geef mijn D pony op het moment het muscle build supplement van Pavo bij. Ben hem aan het omscholen van ohz naar voor de wagen en zie hem qua bespiering erg veranderen in zijn lijf dus probeer hem daar bij te ondersteunen. Mijn shetlander krijgt het biotine supplement van pavo omdat zijn hoeven eigenlijk helemaal niet groeien. De D pony krijgt daarnaast bij zware arbeid nog een supplement van Horse Food the Best om alle missende vitamines aan te vullen omdat hij op stal alleen onderhoudsbrok krijgt. Soms in de zomer na extreem zweten krijgt hij elektrolyten bij. maar dat ik maar zelden.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:37

Die van mij krijgt vit B + seleen voor na het rijden omdat hij de volgende dag anders erg stijf in z'n spieren is als hij dit niet krijgt en helpt hem ook met z'n herstel na intensive training

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:05

Mijn fjorden en tinker krijgen magnesium erbij. En pure lijnzaad voor het zand.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:45

DarkoFoitzik schreef:
dierfysio schreef:

grappig dat je bij horseflex uitgekomen bent. dit was de site waar ik ook mijn zaken wilde gaan bestellen. voor jij de jointmix/glucosamine en MSM samen met de groenlipmossel? Kurkuma kan ik goedkoper aankomen bij pit&pit.com daar is ook duivelsklauw goedkoop te krijgen. gebruik je de kurkuma in combinatie met zwarte peper of niet? dit zou de opnamen vebeteren.

Hoi, nee ik geef de kurkuma gewoon zoals hij in de pot zit. De groenlipmossel ben ik sinds kort erbij gaan geven om te kijken wat dat toevoegt. Maar ik geloof dat je het ook goed of of kunt doen. Ik zag het spectaculairste effect van de gluco-msm of joint mix. Ik heb niet enkel groenlipmossel geprobeerd, dus dat durf ik niet te zeggen.
Duivelsklauw heb ik wel eens gegeven toen hij net van de bute af kwam na een kreupelheid. Maar heeft mijn paard niet standaard nodig gelukkig.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:15

keep me posted of de mossel werkt :) BEN WEL ERG GEINTERESSEERD.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:22

Ook nul!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:24

Hier geven wij ook Horseflex supplementen aan P4H Genghis Khan. Hij krijgt de Magnesium, Vit. E (Zonder Selenium) en de groenlipmossel. Genghis eet het heel makkelijk weg en ook zijn gespannenheid en rilligheid is veel minder. Alles op advies van de DA na bloedonderzoek.

Iemand zei dat men bepaalde producten ergens anders goedkoper krijgt. Dat kan en is natuurlijk geen probleem. Maar vergeet niet dat je moet kijken naar WAT er in zit en wat de hoeveelheid actieve stof is. Je zult dan zien dat er tussen de verschillende merken toch best verschil zit.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:29

Hier vitaminen/mineralen koek en psyllium vezels. Verder geen supplementen, maar ben wel van plan me er meer in te verdiepen :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:36

Lijnzaadolie en vitamine E met Selenium :D

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:46

Mijn paard staat nu dagelijks vanaf half 6 tot ongeveer half 8 op het land.

's Ochtends krijgt ze daarvoor nog een handje biks en 's avonds ook. Na het rijden krijgt ze Masters sportbrok met Pavo Sportfit en een onderhoudsdosering Paardendrogist Equiflexion, wat ik zelf heel fijn vindt. En in het voorjaar wil ik haar nog wel eens lijnzaad bijgeven.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:49

Mijn 5 paarden staan 7/7 buiten en gelukkig moet ik niet echt iets bijgeven.
Ze krijgen wel gewoon 1x per dag een schep korrel.
Mijn hengst krijgt wel elke dag lijnzaadolie bij zijn eten en een schepje (4gram) Puur Hormoonbalans.