Hoe elektrolyten bijvoeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:39

ambre schreef:
Ik heb vloeibare elekrolyten gekocht,die van mij vreet niets afwijkends.
Dit kan ik met een spuitje in de mond geven.
Wil het idd ook de dag voor de endurance doen in de hoop dat ze meer vocht vasthoudt.
Bij de 1ste was ze namelijk iets uitgedroogt en ze drinkt niets als ze mee is.
Gaat ze nog wel leren,ze roert wel wat in het water.
De avond na de wedstrijd geef ik het dan nog een keer.
Ik heb het bij de paardendrogist besteld.
Magnesium krijg ik er ook niet in dus hopelijk draagt dit bij aan een vlotter herstel.

Ik heb geen idee of die van mij het gaat eten eigenlijk.. Van welk merk heb jij je pasta? :)

ambre

Re: Hoe elektrolyten bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:12

Van de paardendrogist,vloeibaar dus met spuitje in de mond spuiten.Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:42

_Evelien schreef:
Ik heb hier ook een vraag over, dus stel ik hem maar hier, zoekfunctie gebruikt.. :)

Welke elektrolyten kan ik het beste kopen? Ik lees net dat er zo min mogelijk suiker in moet zitten, welk merk raden jullie aan? Ik ga het gebruiken voor mijn endurance wedstrijden. En hoe snel je resultaat? Is dat gelijk nadat je het voert of duurt dat wel een paar uur?

Ik heb goede resultaten gehad met Pavo :) Maar moet eerlijk toegeven dat ik niet echt op de samenstelling heb gelet

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:13

Ik heb een zak van Pavo gehaald, E'lyte. Had nog in de winkel gevraagd of het nodig is om dan nu vandaag een dag voor de wedstrijd al wat te geven, en zij zei met warmere weerstemperaturen wel, maar zoals vandaag niet, morgen dan na het rijden pas. Klopt dat, of kan ik al wel wat geven vanmiddag?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:15

Ja dat klopt! Het is vandaag verre van heet morgen zal je paard ook minder zweten dan met heel warm weer dus na het rijden nu is prima!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:17

Oh, hier op de zak staat: "Door Pavo E'lyte vóór de wedstrijd toe te dienen kan het paard een vocht-en elektrolytenreserve opbouwen. Er treedt minder snel een tekort aan lichaamszouten op en na inspanning herstelt de verstoorde vocht/elektrolytenbalans vlot."

Denk dat ik vanmiddag maar gewoon wat geef!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:18

Je moet doen wat goed voelt maar nodig is het niet :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:19

wortelsussie schreef:

Ah oke! Dus liever gewoon niet doen? Ik heb het nog nooit gebruikt, jullie hebben meer ervaringen. :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:23

_Evelien schreef:
wortelsussie schreef:

Ah oke! Dus liever gewoon niet doen? Ik heb het nog nooit gebruikt, jullie hebben meer ervaringen. :D

Nee dat zeg ik niet :Y) Als jij denkt dat het nodig is om het nu ook te voeren moet je het voeren!

Maar qua warmte (frisheid nu) zal een normaal gezond paard het nu niet nodig hebben.

Jij kent je paard het best!

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:45

_Evelien schreef:
Ik heb een zak van Pavo gehaald, E'lyte. Had nog in de winkel gevraagd of het nodig is om dan nu vandaag een dag voor de wedstrijd al wat te geven, en zij zei met warmere weerstemperaturen wel, maar zoals vandaag niet, morgen dan na het rijden pas. Klopt dat, of kan ik al wel wat geven vanmiddag?

Zou het gewoon lekker na het rijden geven. Mocht hij dorst krijgen van de brokjes, kan hij altijd drinken. Mijn paard krijgt standaard zout met kalium door haar slobber in de avond, dan kan zij de hele nacht drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:58

NAF heeft ook een vloeibare versie van electrolytes, deze kun je zowel door het water als door het voer mengen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:01

_Evelien schreef:
wortelsussie schreef:

En dan nog is het per paard verschillend. Eerst eens thuis uitproberen voor een langere training. Net voor een wedstrijd moet je niet aan nieuw voer, etc. beginnen.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:24

_Evelien schreef:
wortelsussie schreef:

Hey Evelien, voor een klasse 1 zou ik mij niet te veel zorgen maken of je paard elektrolieten tekort komt. Met dit weer zal je paard ook niet zweten en dus niet veel zouten kwijt raken.
Veel zout is ook niet goed voor de nieren. Ze gaan er ook veel van plassen.

Ook is het niet raar dat je paard niet drinkt op groom punten, veel paarden drinken niet op zo'n relatief korte afstand.
Je kan altijd nog voor of na de wedstrijd slobber geven zodat je zeker weet dat je paard genoeg vocht binnen krijgt.
En je kan er ook zoals Roxanne al zei zout door heen doen. (Dit deed ik vroeger ook maar pas bij langere klasse 2 en klasse 3 afstanden of heel warm weer)

lisanneik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:48

Ik gebruik electrolyten in vloeibare vorm. Deze kun je gewoon over brok voeren of in een spuitje in de mond
Kun je gewoon geven wanneer je.paard extra gezweet heeft. Zo niet dan voer je het niet

Dezen zijn van het merk Natusol. Vn de Natusol-webshop

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:38

Ik gebruik elektrolyten van Pharmahorse, in poedervorm. Over de muesli heen, beetje water erover, door elkaar schudden en paard eet het smakelijk op. Ik voer het voor en na wedstrijden of na een goede training waarin hij veel gezweet heeft.