Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hilary schreef:Pukkie95 schreef:Waarom zou je je paard doodvoeren ?
Overgewicht (zeker langdurig, ernstig overgewicht) gaan uiteindelijk tot schade leiden. Of dat nou in gewrichten is, of dmv hoefbevangenheid, insuline resistentie.
Mizora schreef:Het is wel onbeperkt (er is immers altijd), het is niet onbelemmerd bij slowfeeders.

cissy schreef:20 ltr zwart brood? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Hilary schreef:De gedachte over suiker uitspoelen is helemaal niet zo dom. Suiker lost op in water en in hooi zit suiker. Volgens mij gaat er dan iets osmotisch plaatsvinden waardoor suiker van hooi naar water gaat. Er is volgens mij onderzoek gedaan naar gehaltes bij verschillende uren weken. Langer is beter, maar er zit een grens aan omdat het water op een gegeven moment verzadigd is en dus geen suiker meer kan opnemen.
Spoel je alles eruit? Nee. Scheelt het? Ja. En als je je paard onbeperkt wil voeren, terwijl hij te dik is, en je kunt op deze manier afvallen veroorzaken, prima.
Voor hooi natmaken ivm stofallergie is even onderdompelen en laten bubbelen voldoende. Het stof spoelt eraf of plakt vast en de schimmels zuigen vol water of plakken vast waardoor ze niet meer ingeademd kunnen worden.