zwaar verzwakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:22

Als ze zo zwak en ondervoed is dan moet ze zeker niet bij een paard staan dat haar eten op kan eten.
En hoe ongezellig ook maar scheiden die kudde, ze moet eerst op krachten komen en dan pas weer terug.
En bij een hengst staan, dat is wel echt een gok hoor, ook al lijken ze nu geen interesse te hebben.
Als je niet gescheiden wil/kan voeren dan staat ze verkeerd en moet je een betere oplossing voor haar zoeken

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:27

gohya schreef:
Miss. heb ik er overheen gelezen,maar het staat vast dat ze Lyme heeft?

Ja, dat staat vast, haar antibiotica is gisteren gestart.

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:30

Gillbo schreef:
Als ze zo zwak en ondervoed is dan moet ze zeker niet bij een paard staan dat haar eten op kan eten.
En hoe ongezellig ook maar scheiden die kudde, ze moet eerst op krachten komen en dan pas weer terug.
En bij een hengst staan, dat is wel echt een gok hoor, ook al lijken ze nu geen interesse te hebben.
Als je niet gescheiden wil/kan voeren dan staat ze verkeerd en moet je een betere oplossing voor haar zoeken

zij heeft vroeger ook bij een hengst gestaan. wij maken ons daar ook geen zorgen over. scheiden gaat niet hoe graag ik het ook wil. papa wil niets aan de stal veranderen. tijden haar eten staan ze wel vast (krachtvoer). Met het hooi staan ze wel samen, maar ze eten allemaal mooi samen, dus daar ligt het niet aan. De DA kon ook niet direct een oorzaak geven waarom ze zo blijft afvallen ondanks haar voeding verdubbeld is.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:31

stress door toch een hengst in de kudde?
Zeker weten niet drachtig?

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:33

Gillbo schreef:
stress door toch een hengst in de kudde?
Zeker weten niet drachtig?

Heel zeker weten niet drachtig. en stress zeker niet, ze komen te goed overeen.
Ook had ze dit bij de vorige eigenaar ook, ze is nog magerder naar hier gekomen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:35

Koeienmais bij de boer halen, dat zet ook flink aan.
Hoe oud is het paard.
Gebit is nagekeken?

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:37

Gillbo schreef:
Koeienmais bij de boer halen, dat zet ook flink aan.
Hoe oud is het paard.
Gebit is nagekeken?

Ze heeft in de zomer verse koeienmais gehad (wei achter ons) toen is er ook niet echt iets gebeurd. Geen idee of het hetzelfde is ? Ze is 17 jaar.

Captain

Re: zwaar verzwakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:41

Je zei in een eerder bericht dat je geen merriebrok wilt geven omdat je bang bent dat dat de hormonen op gang brengt. Dus merriebrok heb je blijkbaar nog niet geprobeerd. ;)

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:44

Captain schreef:
Je zei in een eerder bericht dat je geen merriebrok wilt geven omdat je bang bent dat dat de hormonen op gang brengt. Dus merriebrok heb je blijkbaar nog niet geprobeerd. ;)

merriebrok en veulenbrok is hetzelfde. Veulenbrok heeft ze wel gehad.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:45

Nee kuilmais moet je hebben.
Is haar gebit nagekeken door een tandarts?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:46

Wat ben jij eigenwijs zeg.. := Er is al meerdere malen aangegeven dat merriebrok en veulenbrok niet hetzelfde is. Veulenbrok is alleen voor veulens tot 1 jaar, voor oudere paarden doet het niks. Merriebrok is voor volwassen paarden.

Edit: Hoe lang voer je trouwens een bepaalde brok achter elkaar? Je moet niet verwachten dat je na een week al verandering ziet, dat duurt wel wat langer.
Laatst bijgewerkt door Captain op 09-04-16 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:47

onawydouw schreef:
Captain schreef:

Nee dat is het niet. Kijk maar eens hier http://www.subli.nl/voeders/
Merriebrok voer je vanaf een jaar, daarvoor heb je echt veulenkorrel, dat is wat anders

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:49

Captain schreef:
Wat ben jij eigenwijs zeg.. := Er is al meerdere malen aangegeven dat merriebrok en veulenbrok niet hetzelfde is. Veulenbrok is alleen voor veulens tot 1 jaar, voor oudere paarden doet het niks. Merriebrok is voor volwassen paarden.

Daardoor dat ik dit moest geven van de DA ? De veulenbrok die ik heb moeten geven was wel degelijk voor oudere/ verzwakte paarden. Bij mij hebben trouwens verschillende mensen gezegd dat veulen en merriebrok hetzelfde is. Want als ik merriebrok opzoek zet het de melkproductie in gang, dat is nu net iets dat ik niet wil.

Captain

Re: zwaar verzwakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:50

Dat zal het ook niet doen want ze is toch niet drachtig? :?

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:52

Captain schreef:

merriebrok en veulenbrok is hetzelfde. Veulenbrok heeft ze wel gehad.[/quote]
Merriebrok voer je vanaf een jaar, daarvoor heb je echt veulenkorrel, dat is wat anders[/quote]
merci, Ik heb zeker iets aan deze link. de kerriebrokken die ze hier verkopen (pavo, mijten) wekken de melkproductie op en dat is het niet. enig idee of dit merk verkocht word in hooggerheide, of ossendrecht ?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:52

Sorry hoor maar wat wil je nou?Hoezo komt de melk op gang, ze is niet drachtig en er loopt ook geen veulen bij
Paard mag niet apart staan, mag niet het voer wat het nodig zou hebben alleen omdat jullie haar niet apart willen zetten en omdat jullie er een hengst bij hebben lopen.
Zoek een andere plek voor deze merrie want zo komt ze er niet boven op

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:53

Captain schreef:
Dat zal het ook niet doen want ze is toch niet drachtig? :?

Neen, dat niet maar on-nodig melk aanmaken hoeft toch niet ? Heb nu wel een link gekregen van subli voeders en bij deze is het niet. enkel om aan te sterken. Had dus geen idee dat dat type ook bestond. Enkel ken ik dat merk niet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:53

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:55

Gillbo schreef:
Sorry hoor maar wat wil je nou?Hoezo komt de melk op gang, ze is niet drachtig en er loopt ook geen veulen bij
Paard mag niet apart staan, mag niet het voer wat het nodig zou hebben alleen omdat jullie haar niet apart willen zetten en omdat jullie er een hengst bij hebben lopen.

Tjeez, Ik kan ze niet apart zetten is dat zo moeilijk te begrijpen ? ze lopen 24/7 buiten, worden vast gezet bij het eten. Is dat zo moeilijk om te begrijpen ? Heb dat ondertussen al 100 keer vermeld. En over mijn hengst hoef je niet te oordelen want daar weet jij en andere niets van af.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:56

Een merrie die niet drachtig is zal geen melk aanmaken. Ook niet met merriebrok. Melkproductie wordt gestimuleerd door hormonen, en die zitten niet in merriebrok. De enige manier waarop de melkproductie wordt versterkt is door extra mineralen en voedingsstoffen in de brok. Maar als ze niet drachtig is heeft de brok dus GEEN invloed op melkproductie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:56

Nee, de melkproductie word niet opgewekt door merriebrok. Wat zij zeggen is dat er meer en betere melk geproduceerd word bij een merrie met veulen, doordat ze door dat voor meer en betere voedingsstoffen binnen krijgt.
De hoeveelheid en kwaliteit van de melkproductie kan je beïnvloedden met voer, maar de melkproductie an sich starten of stoppen kan je níet met voer, want dat doen de hormonen.

Voor een leek staat het er misschien verwarrend, maar merriebrok veroorzaakt echt geen melkproductie. Wat er staat is echt enkel dat áls je merrie melk geeft, de productie hoger word.

Maar echt, als je wilt dat je paard aankomt, zal ze echt apart gevoerd moeten worden. Of je vader dat nou wil, of het nou mogelijk is, je zal daar een oplossing voor moeten vinden. Want nu word haar eten gewoon door een stel veelvraten opgevreten en heb je nog geen idee wat ze wel en niet binnen krijgt. Dat heeft niks met begrijpen van onze kant te maken, enkel met begrijpen van jouw kant dat het echt noodzakelijk is en dat je dus moet zorgen dat het mogelijk word.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 09-04-16 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:59

Gillbo schreef:

onawydouw schreef:
Captain schreef:

Merriebrok voer je vanaf een jaar, daarvoor heb je echt veulenkorrel, dat is wat anders[/quote]
merci, Ik heb zeker iets aan deze link. de kerriebrokken die ze hier verkopen (pavo, mijten) wekken de melkproductie op en dat is het niet. enig idee of dit merk verkocht word in hooggerheide, of ossendrecht ?[/quote]

ja daar was altijd een welkoop en daar kocht ik mijn subli, het is wel vreemd dat ik dat als zeeuw wel weet en jij niet, zeker als je daar dus woont!
Ik vind je een beetje tegenstrijdig, luserne zijn er van vele merken dus er is altijd wel aan te komen!
als jij wilt weten dat je paard zijn eten opeet, zou je ze dan niet apart voeren.

of is het een geld kwestie?

mij maakt het niets uit maar het onschuldige dier mag er niet onderlijden, dus ik zou toch eens nadenken over het een enof ander!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:01

onawydouw schreef:
Gillbo schreef:

Tjeez, Ik kan ze niet apart zetten is dat zo moeilijk te begrijpen ? ze lopen 24/7 buiten, worden vast gezet bij het eten. Is dat zo moeilijk om te begrijpen ? Heb dat ondertussen al 100 keer vermeld. En over mijn hengst hoef je niet te oordelen want daar weet jij en andere niets van af.

Uh hallo, jij beschrijft hier een zwaar verzwakt paard dat tegen onderbespiering aan zit.
Dan zal je toch iets moeten veranderen want blijkbaar werkt dit niet. Als zij niet voldoende eten krijgt om aan te komen en ze staat in een kudde dan is dat misschien niet de juiste plek.

En nogmaals de vraag, is haar gebit nagekeken door een tandarts

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 10:04

Lalidan schreef:
Nee, de melkproductie word niet opgewekt door merriebrok. Wat zij zeggen is dat er meer en betere melk geproduceerd word bij een merrie met veulen, doordat ze door dat voor meer en betere voedingsstoffen binnen krijgt.
De hoeveelheid en kwaliteit van de melkproductie kan je beïnvloedden met voer, maar de melkproductie an sich starten of stoppen kan je níet met voer, want dat doen de hormonen.

Voor een leek staat het er misschien verwarrend, maar merriebrok veroorzaakt echt geen melkproductie. Wat er staat is echt enkel dat áls je merrie melk geeft, de productie hoger word.

Maar echt, als je wilt dat je paard aankomt, zal ze echt apart gevoerd moeten worden. Of je vader dat nou wil, of het nou mogelijk is, je zal daar een oplossing voor moeten vinden. Want nu word haar eten gewoon door een stel veelvraten opgevreten en heb je nog geen idee wat ze wel en niet binnen krijgt. Dat heeft niks met begrijpen van onze kant, enkel met begrijpen van jouw kant dat het echt noodzakelijk is en dat je dus moet zorgen dat het mogelijk word.

oh merci. Heb nooit merrie's gehad omdat ik het karakter niet fijn vind. Maar wat dan ga ik nog eens rondzien achter merriebrok. Apart zetten gaat niet, ze worden wel vast gezet bij het krachtvoer. Dus dat krijgen ze wel degelijk goed binnen.

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 10:05

Gillbo schreef:

Tjeez, Ik kan ze niet apart zetten is dat zo moeilijk te begrijpen ? ze lopen 24/7 buiten, worden vast gezet bij het eten. Is dat zo moeilijk om te begrijpen ? Heb dat ondertussen al 100 keer vermeld. En over mijn hengst hoef je niet te oordelen want daar weet jij en andere niets van af.[/quote]
Uh hallo, jij beschrijft hier een zwaar verzwakt paard dat tegen onderbespiering aan zit.
Dan zal je toch iets moeten veranderen want blijkbaar werkt dit niet. Als zij niet voldoende eten krijgt om aan te komen en ze staat in een kudde dan is dat misschien niet de juiste plek.

En nogmaals de vraag, is haar gebit nagekeken door een tandarts[/quote]
Wij doen GVD alles wat we kunnen doen, wij hebben haar overgenomen voor haar terug in orden te krijgen. Wij steken al ons geld er in en moeite en dan nog is het voor sommige nog niet goed genoeg. Wij kunnen niet meer doen dan wat we doen.