duivelsklauw supplement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:17

ElCamino schreef:
Hier sinds vorige post weer glucosamine gevoerd...en paard is weer veel beter. Rolt weer gewoon en is weer lekker zichzelf. Dus de glucosamine blijft er gewoon weer standaard ingaan.
Devils Relief geef ik gewoon nu er standaard bij als onderhoudsdosering.

Fijn dat je paard zich weer beter voelt !

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:53

Voeren jullie elke dag duivelsklauw?
Ik lees vaak "op een slechte dag geef ik hem/haar ook nog duivelsklauw", werkt het überhaupt als je het zo onregelmatig voert?
Dezelfde vraag heb ik trouwnes ook over glucosamine+msm...

Ik heb zelf nog geen ervaring ermee en wil het graag uitproberen of mijn merrie er baat bij heeft, helaas kan ik niet elke dag naar stal en zou ik anders een andere oplossing moeten vinden zodat zij het dagelijks krijgt.

ElCamino

Re: duivelsklauw supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:18

mijne krijgt het nu iedere dag, de onderhoudsdosering.
En ja, als ik op slechte dagen Bute geef red je dat niet met 1 dagje.... je moet een spiegel opbouwen, maar dat is eigenlijk met alles.
Daarom ben ik nu ook weer dagelijks de glucosamine gaan voeren.

Soms ga ik ervan uit dat mensen dat wel begrijpen....daarom niet nader uitgelegd, sorry..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:21

Mijn paard krijgt ook dadelijks een schepje duivelskruid poeder bij zijn brok.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:40

Ik gebruik de duivelsklauw van simicur. Goede ervaringen mee.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:02

Mijn oudje van 28 met artrose krijgt ook de pure gehakte wortel duivelsklauw van Hopp.
Is naast pijnstillend ook ontstekingsremmend zeggen ze. Hij eet het ook zo uit mijn hand, maar voor het lekkere doe ik het door een beetje muesli.

Als ik kijk naar de hoeveelheid werkzame stof duivelsklauw in de meeste supplementen met duivelsklauw kan ik me haast niet voorstellen dat dat veel effect kan hebben.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:06

Ik heb het getest een maand lang, met een fles Devils Relief, ik merk duidelijk verschil.
Het ligt er denk ik aan welke soort/merk/vorm je het voert.

Dat is ook met glucosamine, ik heb diverse merken geprobeerd voor ik er eentje vond die wél werkte.
Je moet je er alleen in verdiepen en de tijd nemen om diverse soorten uit te testen. En dan andere dingen even niet geven.... dan pas heb je een goed beeld.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:17

ElCamino schreef:
Ik heb het getest een maand lang, met een fles Devils Relief, ik merk duidelijk verschil.
Het ligt er denk ik aan welke soort/merk/vorm je het voert.

Dat is ook met glucosamine, ik heb diverse merken geprobeerd voor ik er eentje vond die wél werkte.
Je moet je er alleen in verdiepen en de tijd nemen om diverse soorten uit te testen. En dan andere dingen even niet geven.... dan pas heb je een goed beeld.

klopt, heb mijn paard ook verschillende poeders gegeven [ MSM Glucosamine] en ben nu over op Equiflexion en duivelsklauw van de PD en werkt goed bij hem.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:23

Ik ken dat duivelsklauw supplement alleen van bij de paarden eigenlijk, maar nu kwam ik in de winkel een atrose supplement van Dr Vogel tegen met duivelsklauw. Eens zien daarvan wat de hoeveelheid duivelsklauw is en het dan eens voor mezelf proberen... als het bij paarden werkt, doet het dat wellicht ook bij mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:34

Ondanks advies sommige ben ik juist niet mee begonnen bij ouder diertje. Pijn is meestal een signaal dat wat aan hand. Daar heb zelf respect voor en naderhand geleerd wat diertje wel en niet kan en sinds dien gaat Top!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:37

Tobbes schreef:
Ondanks advies sommige ben ik juist niet mee begonnen bij ouder diertje. Pijn is meestal een signaal dat wat aan hand. Daar heb zelf respect voor en naderhand geleerd wat diertje wel en niet kan en sinds dien gaat Top!

Pijn is zeker een signaal! Fijn dat het nu beter gaat met je paardje. Maar bij atrose kun je heel vaak ook (extra) pijn hebben zonder dat je iets doet. Weersveranderingen waarin het natter en kouder wordt zijn al voldoende voor weken pijn hier... als je dan iets hebt wat helpt, zij het wellicht niet ideaal, dan is dat wel fijn...

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:44

Aanbevolen dosering van de gehakte pure duivelsklauw wortel varieert van 5-20 / 15-30 gram per dag voor een groot paard. Dan is 6,5 ml in 20 ml (dagdosering Devils Relief NAF) toch wel heel weinig?

Maar in principe geldt idd: luister en kijk naar je paard. Of maak met tussenpozen filmpjes en laat iemand anders er objectief naar kijken of ze verschil zien. Zonder te zeggen welk filmpje met en zonder supplement is. ;)

Eigen ervaring is ook wel dat als je hem iedere dag ziet, het verschil zien lastig kan zijn.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:57

Ik gaf duivelsklauw aan mijn paard met artrose. Destijds stond duivelsklauw nog niet op de lijst van de verboden supplementen. Ik haalde dit in poedervorm bij de dierengeneeskundige faculteit van Gent, het was niet van 1 of ander 'merk' of zo. Volgens de prof ginds heeft duivelsklauw een bewezen ontstekingsremmende werking, op voorwaarde dat je een kwalitatief goed product geeft ... Ik merkte inderdaad een positief verschil bij mijn paard.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:25

Nou idd Lukasje, ik stond er sceptisch tegenover maar eigenlijk juist omdat het nu WEL op de dopinglijst staat dacht ik dat het dan toch wel echt íets moest doen. En ik merk duidelijk verschil. Ik heb nog geen andere merken met Duivelsklauw geprobeerd , alleen die van Devils Relief en deze werkt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:30

Ik bestel kruiden enzo vaak hier: https://www.pit-pit.com/duivelsklauw-gemalen.html
Duivelsklauw hebben ze ook. Geen idee of dat gemalen iets is waar jullie wat aan hebben. Ik koop hier altijd zandweg en fenegriek. Ik heb het nog nergens goedkoper gezien in elk geval.
Misschien hebben jullie er wat aan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:33

ElCamino schreef:
Nou idd Lukasje, ik stond er sceptisch tegenover maar eigenlijk juist omdat het nu WEL op de dopinglijst staat dacht ik dat het dan toch wel echt íets moest doen. En ik merk duidelijk verschil. Ik heb nog geen andere merken met Duivelsklauw geprobeerd , alleen die van Devils Relief en deze werkt.

ik heb die van de PD zelf ben er 1 april dit jaar mee begonnen

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:43

Vanuit mijn kruiden opleiding weet ik dat duivelsklauw het testosteron gehalte verhoogt, mogelijk dat dit ook een reden is voor de het op de dopinglijst zetten.