De hoeveelheid ruwvoer is laag voor zo'n groot paard. Maar als een paard gekort komt, kun je best ook wat krachtvoer bijvoeren. Wanneer zijn z'n tanden voor het laatst gecheckt?
GerardaLee
Geplaatst: 26-11-15 21:54
Succes Tallie! Ik denk niet dat t ligt aan dat ie 24 uur buiten staan, ik heb zelf een 23 jarige ruin die ook 24 uur buiten staat. Wel heb ik gemerkt dat door de regen hij het sneller koud kreeg dan de jongere paarden en dus zn reserves ging gebruiken, maar nu met bijvoeren en een regendeken is hij weer lekker rond. Daarnaast geef ik hem senioren voer waar ik goede ervaringen mee heb. Wie weet valt t te proberen. Succes!
Tallie, hoe groot is de oppervlakte waar ze op staan aangezien ik me 150 vierkante meter niet voor kan stellen voor zoveel paarden, wel even als noodoplossing maar anders is het wel heel erg klein.
Houd je zijn lichaamstemperatuur ook elke dag bij? Ben ik vorige winter bij mijn ruin ook mee begonnen. Hij werd mager en lusteloos maar had altijd hooi in slowfeeders.
Ik ben in de winter begonnen met temperaturen. Hele winter onder de 37. Dus ik dacht dat hij gewoon zo'n lage temp van zichzelf had. Totdat het voorjaar werd en hij dikker werd van het gras en zijn temp standaard boven de 37 kwam. Je wilt niet weten hoe schuldig je je kan voelen.
Inmiddels heb ik hem op doe het zelf staan. 24/7 voordroog, geen slowfeeder en zelfs met de koude en de nattigheid kanhij zijn kacheltje opstoken en zijn temp goed houden. Zijn temp is dus voor mij letterlijk en figuurlijk zijn graadmeter geworden.