Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
moonfish13 schreef:Spoekie: dat kan zeker.
Maar ik ben gewoon beperkt met marathonwagen.
Ik heb van alles geprobeerd, bezig houden, juist rust etc.
Zelf ben ik erg van het schakelen hij loopt niet lang een tempo.
Maar ik ben bang dat als dat het is, dat dit nog een hele kluif kan worden.![]()
Juist om hem in zijn hoofd fris te houden vrijheidsdressuren we ook, en dat werkt goed om hem blij te houden.
Soms als hij aan de longe ongemotiveerd lijkt doen we daarna vrijheidsdressuur, en dan is hij de dag erna duidelijk gemotiveerder.
Ik heb volgens mij gewoon een pony met de focus van een mug met dressuren.

franka75 schreef:Ehm adhd paard he nou heb ik dat zelf en uitputten kan wel iets werken maar die hersentjes blijven wakker. Vooral veeeeel bezig zijn met hem van te voren goed zn tong op zn hoeven krijgen en dan nog een wedstrijd. en dan uitereraard rustig aan en aankijken wat hij doet. Ik weet niet hoeveel valeriaan jemoet gebruiken voor enig effect. zelf heb ik antipsychoticum maar die zijn er niet voor paarden als je die zou geven hangt zn tong vanzelf op zn hoeven, dus dat wil je niet haha. sint jacobskruid schijnbt ook iets te zijn maar of dat mag met paarden. en anders bachbloesem. en dr bijhouden continu
kamille schreef:Je zegt dat je ander voer hebt gehad waarbij hij veel minder reactief was. Ik snap niet dat je daar niet weer op overstapt? Dan maar iets minder flitsend maar wel veel meer ontspannen lijkt me.

darkadia schreef:Wat fijn! Ben benieuwd, of het inderdaad even nodig was om uit de vicieuze cirkel te komen en dat ie straks weer lekker zonder kan![]()
Wat betreft de dosis, er wordt altijd een 'standaard' gegeven, maar dat zegt niet dat die voor elk individu op gaat, dus het kan prima dat dit voldoende is voor dit paard.
Mensen verklaren mij ook voor gek dat mijn paard uit 1/4 brok of muesli al veel energie kan halen, toch merk ik fiks verschil als ik hem tijdens een rustperiode wel of niet krachtvoer geef.
Zoolgangster schreef:franka75 schreef:Ehm adhd paard he nou heb ik dat zelf en uitputten kan wel iets werken maar die hersentjes blijven wakker. Vooral veeeeel bezig zijn met hem van te voren goed zn tong op zn hoeven krijgen en dan nog een wedstrijd. en dan uitereraard rustig aan en aankijken wat hij doet. Ik weet niet hoeveel valeriaan jemoet gebruiken voor enig effect. zelf heb ik antipsychoticum maar die zijn er niet voor paarden als je die zou geven hangt zn tong vanzelf op zn hoeven, dus dat wil je niet haha. sint jacobskruid schijnbt ook iets te zijn maar of dat mag met paarden. en anders bachbloesem. en dr bijhouden continu
Nee, niet sint jacobskruid, dat is hartstikke giftig, je zult eerder Sint Janskruid bedoelen, dat staat bekend als anti depressief.
moonfish13 schreef:liekensancho schreef:Heb je weleens geprobeerd hem recht te richten? Omdat hij toch wat verzet toont etc lijkt wel. Als hij erg scheef is zal hij met die genoemde dingen ook wel moeilijker zijn. Baat het niet, schaadt het niet maar voor elk paard/ pony is het echt een basispunt
.
moonfish13 schreef:Je slaat finaal de plank mis hiermee.
Rechtrichten doe je altijd, dus dat doe ik nog steeds.
Echt als je denkt dat ik enkel tijdelijk rechtgericht heb heb je echt een fout beeld van mij.
In praktijk loopt hij dus gewoon netjes ontspannen, hij liep eerst als een hert.
Daarom heb ik hem eerst veel gelongeerd, ik doel dus vooral op dat ik niet loop te zagen om die kop naar beneden te krijgen o.i.d.
Dat is ook zoals het hoort, anders ga je te snel.