welk supplement jong paard in sporttraining?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: welk supplement jong paard in sporttraining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 12:42

zoals ik eerder aangaf heb ik goede ervaringen met glucosamine bij mijn vorige paard. als extra'tje, niet omdat er een tekort was. maar, zeker bij reining vraag je toch meer dan gemiddeld van de gewrichten/het lijf en vind ik het niet raar dat dan extra te ondersteunen.
ik geef dan liever preventief gluco dan achteraf gewrichten te moeten inspuiten. beter voorkomen dan genezen.
daarom wilde ik dat dus graag nu ook meteen gaan geven.

daarnaast zoals gezegd iets om de spieren te helpen. sterke spieren zorgen ook voor minder belasting van de gewrichten en pezen.
en inderdaad de spieren helpen sneller en makkelijker afvalstoffen te verwerken.

dit is geen topic over de leeftijd van paarden inrijden, die discussie lijkt me hier dan ook niet relevant.
het gaat over supplementen bij jonge paarden onder het zadel.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:59

Dan is NAF Superflex wellicht iets, goeie ervaringen mee.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 13:53

ik heb intussen gluco van naf en muslce force van cavalor besteld.
maar dank voor de tip!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:42

Het is best moeilijk hoor. Toen ik voer verkocht zat er in de western/quarter voeren al extra vit E en magnesium. Aan de ene kant is hij in opbouw, dus kan wel wat gebruiken, maar je wil niet teveel geven. Als je zijn lever bijv overbelast krijg je ook problemen en niet alles is direct te zien.

Iets voor gewrichten zou ik sowieso doen op jouw niveau. Gluco of iets dergelijks.

Hoe is je ruwvoer?

Nu een keer bloed laten afnemen en uitslag goed bewaren. Kijken hoe hij hersteld na trainen geeft je ook een goed idee.

Heb je ook weleens gekeken naar iets van kruiden? Of bijv een souplesse mix van Paardendrogist? Is misschien voor nu voldoende en minder belastend.

Belangrijk is toch wel in welke verhoudingen je voert. Als je calcium-fsfor verhouding scheef is, neemt hij moeilijk tot geen magnesium op, wat hij wel nodig heeft.

Voelt hij zich al erg hengst? Hij is vast super braaf, maar als hormonen energie verbruiken is dat wel iets om op te letten. Onze hengst slaapt graag na ''spelen'' met zichzelf. Dat vraagt bijv energie, maar die is nu 5.

Je kan ook nog opbouwen. Dus bijvoeren naar mate je meer gaat doen.