Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) superpony schreef:Je hoeft het niet eerst 10min met koud water en daarna 5 min met warm water te weken. Het kan gewoon met koud water. Wel flink water gebruiken.
Als wij haast hebben doen we het weleens met heet water en welt het wel nog sneller.
Ik geef ze voor de avond en voor de hengst zet ik nog 2 bakjes klaar die door stal wordt gegeven rond 8 's ochtends en rond 5 's middags.
Tijdens het weken gooi ik al de Fiber Force erbij en magnesium. Ik doe alleen nog lijnzaadolie erbij als het klaar is.
Bakjes goed afluisten dan kan het sowieso 24u goed blijven.
eline10 schreef:Je moet het 10 minuten weken in koud water, en 5 minuten in heet water.
De eerste dag vonden mijn shetlanders het niet lekker, maar nu eten ze bijna de emmer er bij op
Ik heb het idee dat ze ook al wat voller begint te worden.
Hij eet max. 400 gram per keer en dan stopt hij
Hij stopt met eten als hij geen trek meer heeft. Laat dit nu net een paard zijn dat moet aankomen. Meneer staat ook niet non-stop bij de ruif, was het maar zo'n feest.
Selka schreef:Shire heb ik twee maanden geprobeerd en uiteindelijk maar opgegeven. Hij krijgt alleen een vitaminebrok en is mooi vol.
KWPNer is door ziekte en stress enorm veel afgevallen en hem voer ik nu sinds 2 weken Speedibeet met als resultaat dat ik de eerste week voornamelijk aan het weggooien was en nu iedere dag iets meer probeer te voeren maar meneer dus stopt als hij geen trek meer heeft. Ik gooi er 1 1/2 schep luzerne doorheen (Pavo Daily plus) en zijn vitaminebrok. Op beide is hij helemaal gek. Maar zelfs dit vermengd met de pulp zorgt er niet voor dat hij alles op eet. Vandaar mijn vraag of olie misschien zou helpen?
)
Selka schreef:@safina, bedankt voor je post! De luzerne heb ik toegevoegd omdat hij dat zo verschrikkelijk lekker vindt dus ik had de hoop dat dit hem zou helpen het beter te eten. Maar wat jij zegt is natuurlijk waar dus ik zal het er eens uit gaan laten en de luzerne apart voeren. Dan gooi ik er nu een weekje alleen zijn vitaminebrok doorheen en kijk wat dit doet. Mocht dat nou goed gaan dan zal ik er olie door gaan gooien. Anders weet ik nog niet waarom hij het wel of niet lust.
Welke olie heb jij gebruikt om je paard aan te laten komen?

Ik ben niet zo'n fan van alle suikers in normale muesli en brok maar zo te horen heb ik geen keus
Ik ga eens even kijken welke brok/muesli ik erbij pak
Selka schreef:De verhouding zou nu zijn 400 gr. brok en 400 gr. pulp (ongeweekt) dus 50/50. Aangezien hij dit nu ook eet leek mij dit geen probleemIk ben niet zo'n fan van alle suikers in normale muesli en brok maar zo te horen heb ik geen keus
Ik ga eens even kijken welke brok/muesli ik erbij pak