paarden druk van care4life ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:34

Odetje92 schreef:
Geen idee of ik nu wat raars roep, maar kan het zo zijn dat sommigen van jullie vrolijke paarden krijgen van dit voer omdat het minder belastend is voor het lichaam?
Net zoals wij mensen een stuk energieker worden als we minder suikers nuttigen en ander gezond voedsel.
Het zetmeel gehalte in C4L is zoveel lager dan de meeste producten en juist zetmeel kan bij paarden die geen tot matige arbeid verrichten te belastend zijn

Nope, was bij de mijne niet waar het door kwam. Gaf voer van dodsen en horrel met ongeveer dezelfde lage waardes en de mijne werd er niet vrolijker van maar echt angstig. Beetje vrolijk is geen probleem. Angst wel en dus ook totaal geen rust kunnen vinden. De hele dag door in angst of er een geluidje of zo komt..
De ander heeft het zeker een jaar gegeten en nergens last van..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:35

wie weet? Wat ik eerder hoorde is dat het ook kan komen door het collageen wat er in zit. Niemand weet precies waar het nou door komt.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:47

Ik hoor dit wel vaker bij meerdere soorten voer! Er is mij ooit verteld dat je een paard zeker 6 weken door moet voeren op hetzelfde voer om te zeggen dat het invloed heeft op gedrag.

En ja ze kunnen tijdelijk gedrag verandering geven omdat ze moeten wennen aan het verteren van het nieuwe voer! Dat ze tekorten, teveel van iets hebben/hadden of het soort voer anders moeten verteren in hun lichaam dan wat ze daarvoor kregen. Het lichaam moet wennen aan die verandering en dat het tijdelijk zo kan zijn dat het paard zich anders gedraagt daardoor.

Eerlijk gezegd geloof ik daar ook wel in:) Dat het tijd nodig heeft met schakelen en het gedrag daardoor kan veranderen. Is het dan na 6 weken nog niet over is het voer niet goed voor je paard en dien je verder te moeten zoeken.

Ik voer dit al tijden niet meer omdat ze het ook niet meer op aten uiteindelijk:) En heb dat met meerdere van dit soort voer gehad. Het is droog, taai (soms) en blijkbaar niet zo fijn voor he tparad om te eten. Ze eten dan liever hun hooi:)

Maar dit wat ik schrijf is niet specifiek op Care4life gericht maar meer op voerschakelingen algemeen en dit type voer ook van andere merken dat de mijne het niet lekker vinden. Ik vind het ook zelf steeds meer gaan lijken op konijnenvoer;)

Lougino

Re: paarden druk van care4life ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:05

Heb dit effect ook gehad bij mijn merrie van C4life nu gaf ik een tijd natures best maar ik vond haar nog steeds wat nerveus af toe dus daar ook mee gestopt, meer mensen die dit ook hebben ervaren? Is het een typisch pavo iets?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:12

AronenLoutje schreef:
Heb dit effect ook gehad bij mijn merrie van C4life nu gaf ik een tijd natures best maar ik vond haar nog steeds wat nerveus af toe dus daar ook mee gestopt, meer mensen die dit ook hebben ervaren? Is het een typisch pavo iets?

Ik vind Natures Best misleidend!
Wordt gepromoot als voer voor IR paarden ivm lage suiker gehalte, maar zetmeel is ook suiker en die is in dat voer 22% uit mijn hoofd. Die van mij kreeg nóg meer jeuk

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:16

Ja dat gevoel krijg ik nu dus ook met dat voer, ben aan het oriënteren voor iets anders, voorlopig even alleen wat extra brok naast de weidegang en het hooi en wellicht blijft het hier ook bij als ze het er goed op blijft doen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:26

Yvankaxx schreef:
Die van mij krijgt elke dag een handje icm magnesium. Vind haar wel wat wakkerder, maar dat mocht opzich ook wel :j Maar opzich kan het ook door de magnesium komen.

Magnesium werkt juist rustgevend, daar zouden ze zeker niet wakkerder van moeten worden?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:30

Door de tekorten werd ze heel mat en slow, en door de magnesium werd ze weer "zichzelf" :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:44

Ik voer al jaren allerlei pavo producten en mijn haflinger van 27 glimt als een spiegel, zit lekker in zijn vel zonder overdreven druk te zijn én heeft geen last van jeuk, hij schuurt niet.

Hij heeft oa Natures Best gehad, C4L en nu ook de seniorenmuesli 18+ en de Daily Plus en in periodes van weinig werk (door omstandigheden) de Vital complete.

Dus nee, pavo geeft niet standaard bij elk paard jeuk of drukke paarden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:48

AronenLoutje schreef:

Zie : [VS] Druk gedrag door bepaalde merken voer ? Er is best vaak op Bokt te lezen dat paarden drukker worden van pavo idd. En Marije_jiplover, natuurlijk worden niet alle paarden er zo druk van, dat zou wat zijn !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 20:05

Ik kom er op terug haha :D
appie krijgt het nu lang zat, hij lijkt wat wakkerder,maar dat is ook alles.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:06

Mijn fries wordt ook erg druk van c4l.. Voer het daarom ook niet meer.. We zijn terug gegaan naar natures best..

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:11

Ik voer nu sinds een maand mijn 2 tinkers ook C4L. Ze krijgen beide een halve schep per dag, hebben ze gewerkt krijgen ze een hele. De jongste merk ik weinig aan, niks aan de hand. De oudste (6) is de laatste tijd wel erg druk, schrikt van de meest simpele dingen terwijl ze daar eerst nooit van schrok. Ze is/was ook erg cool in het hoofd, kan er een klein kind mee naar buiten laten gaan. Zodra deze zak op is eens kijken voor ander voer, kijken of het aan de C4L ligt..

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:18

Onze paarden werden niet per se hee druk, maar heel kijkerig en schieterig! Normaal kan je een bom onder ze afsteken (ijslanders) maar nu was alles eng en daar moest om gerend worden. Dit hadden we nog nooit meegemaakt! Ze werden verder niet drukker of voorwaartser maar dat kijkerige was gwn heeeel irritant! Ze waren gwn zo anders! Duurde tijdje voordat we het.op t voer gooide maar uiteindelijk gestopt en toen was t met een paar dagen weg!

Overigens krijgen onze paarden vaak jeuk van pavo producten, zelfs de niet eczemer!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 21:21

Nou...
appie heeft zomereczeem, maar loopt nog zonder deken.
bij hem juist nog geen jeuk te bekennen :j
maar denk niet dat dat wat met het voer te maken heeft hoor