Voervraagjes.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:17

Nina1999 schreef:
Setteli, daar heb ik idd al aan gedacht maar dat wordt me eerlijk gezegd echt te duur.

Sorry, maar het gaat hier wel om het belang van je paard. Jij wilt graag dat ze wat vlotter wordt, en dat ze aankomt, dan zul je haar het voer moeten geven wat bij haar past en waar zij het goed op doet, ongeacht of dit dan iets meer kost. EN inderdaad verwacht geen wonderen binnen een week, ander voer heeft tijd nodig om te wennen, en aankomen duurt ook even.
Mijn paardje was ook vrij mager toen hij bij mij kwam, maar is nu mooi op gewicht (4 maanden later), voelt zich ook beduidend beter en is veel minder 'sloom' dan in het begin.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 08:13

.

Als er echt geen andere opties meer zijn, tuurlijk. Maar er zijn zo erorm veel andere merken dat ik er van overtuigd ben dat er best iets goedkopers is. Als het belang van mijn paard niet uit zou maken zou ik wel gewoon lekker goedkoop pavo voeren. Ik vraag niet voor niks om advies.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 23-01-15 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar zijn geplaatst.

wumdydumpy

Re: Help, voervraagjes, spoed!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:27

Je kunt ook nog kijken naar hippostar sportbrok doet mijn paard het erg goed op.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 08:29

Bedankt, ga ik doen.

Maar zijn er dan zo weinig diecavalor voeren?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:54

als je echt meer pit wil hebben raad ik Havens Kentucky Lite-E aan, dat is een havermix waardoor paarden meer energie krijgen.

Dit combineer je met je brok, want ze worden er niet dikker van.

ik voer geen cavalor omdat het moeilijk te krijgen is, mijn paard (1,77) krijgt 2xdaags een schep subli sportbrok, als hij gewerkt heeft krijgt hij slobber met een beetje lijnzaadolie en hij doet het er prima op. Maar het is dan ook geen sloom type. Mijn vorige was stukken flegmatieker en die kreeg de havens erbij.

Voer hoeft niet duur te zijn, het is uitzoeken wat het beste bij je paard past, soms is dat heel duur voer en soms is het een goedkope zak brok.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 09:06

zou er in kentucky e lite meer energie zitten als ik fifty fifty?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:16

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 12:25

Heb net cavalor aan de telefoon gehad. Zij raad de super force toch aan, ondanks dat er op internet duidelijk staat dat dat echt niet verstandig is. Dus vind dit eigenlijk wel een beetje eng.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen voor de meeste energie? Dr gewicht wordt aan gewerkt middels de seniores priores dus daar gaat het nu even niet om.

Top action van cavalor ( heb ik al besteld en daar was de mevrouw van cavalor het mee eens )
Fifty fifty van cavalor ( volgens vrouw zit daar geen haver oid in, maar moet het wel helpen, wel minder als super force)
En dan evt haver door de sp als dat nodig blijkt.

Of

Top action
Kentucky e lite
En sp zonder iets erdoor

Ik denk dat kentucky e lite toch beter is. Hebben jullie hier nog meer ervaringen mee?
En de top action, hoe denken jullie daar over? Of hebben jullie nog een betere goedkope brok met zo veel mogelijk energie?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 23-01-15 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:55

Voor extra energie kun je ook proberen een scheut olie door de sp te gooien. Mijn paard werd er een stuk alerter en energieker van, zonder heet te worden.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:58

Nadeel van Cavalor is dat je inderdaad nergens kunt vinden wat erin zit - had ook even zitten googlen. Voor mij al een reden om het niet te kopen. Ik wil graag weten wat ik mijn paard voer...

En verder... Maak zelf een beslissing. Je moet ergens beginnen...
Je kan heel bokt de oren van de kop vragen, maar niemand kent jouw paard zoals jij deze kent. Je zult het toch moeten uittesten.

Zelf voer ik Agrobs (wiesencobs) en nog wat losse dingen. Omdat mijn dieren afhankelijk zijn van mij wat ik ze voer, zorg ik dat ze het beste krijgen. En, wat iemand al terecht zei, goed voer is wat duurder.
Ik voer niet alleen voor nu, maar ook voor later als hij een oud paard is. Alles wat ik nu niet in stop aan rotzooi, heeft hij straks ook geen last van. In het kader van: Voorkomen is beter dan genezen...

Misschien interesseert het je

Het kan ook nog zomaar zijn dat je paard het werk niet zo interessant (meer) vindt, waardoor hij wat minder heet wordt...

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 13:04

Bedankt, ga me er in verdiepen.

Olie krijgt ze al.

Dat ze het niet leuk vind kan ik me eigelijk niet voorstellen. Ik wissel super veel af. En het is geen paard dat niet wil werken of zo, maar ze doet alles gewoon op dr gemakje. Ze schrikt ook nergens van, wat ook voordelen heeft uiteraard (voltige doe ik soms bijv ook, of buitenritten) maar om te dressuren dus niet. Verder heeft ze gewoon een hele goede conditie, als ik bijv ga springen springt ze met gemak ander half uur vrolijk rond, maar dat kan ik lichamelijk gewoon niet zo vaak doen helaas.

De topaction heb ik besteld dus die komt eraan. Sp krijgt ze vandaag voor t eerst, ben benieuwd. En ik zoek nu dus nog een muslie of granen of iets waar ze heet van wordt. E lite is toch grotendeels haver?

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:28

pavo sportsfit?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 15:47

Nee, geen pavo meer voor mij

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:38

uhm,
bietenpulp

en eet je paard alles heel snel op?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 16:40

Nee hoor, valt mee. Maar ik ga al sp voeren, en zoek alleen nog een goede sportbrok

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:43

hippostar of havens? Subli

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:03

Weet je ook waarom je paard wat mager is, weinig energie heeft en wat het schuren veroorzaakt van de pavo?

Als ze schuurt van pavo door bijvoorbeeld het suiker en zetmeelgehalte dan zou er niet zomaar van alles in gaan stoppen wat veel suiker en zetmeel bevat.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:04

Maar waarom vind je dat je paard sportbrok en haver etc nodig heeft?

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:06

annibel schreef:
Maar waarom vind je dat je paard sportbrok en haver etc nodig heeft?

daar zitten meer suikers in

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:07

Maar suikers zijn helemaal niet goed voor paarden..

Edit; daarvan gaan je juist schuren, dat is iets wat TS niet wil

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:10

annibel schreef:
Maar suikers zijn helemaal niet goed voor paarden..

Edit; daarvan gaan je juist schuren, dat is iets wat TS niet wil

ze wil ook een actiever paard
en dit word geadviseerd

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:12

Wie adviseert die sportbrok en haver dan?
Een paard die niet of een goed gewicht blijft en daarbij ook nog niet actief is tijdens het werk zou ik, mits ik zeker weet dat het paard genoeg ruwvoer krijgt, eens na laten kijken door de dierenarts. Bloed onderzoekje laten doen.. Misschien heeft je paard wel iets te kort, dit kan je dierenarts uitsluiten. Ik zou niet teveel switchen met voer

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:19

Ik voer al jaren cavalor tot volle tevredenheid.
Hier krijgen ze gewoon de basismeusli (strucomix) en na het werken krijgen ze nog wat extra top action.
Bevalt me prima. Paarden zien er goed uit. En kwa rijden is ze eerder flegmatiek dan heet. Maar ik denk dat dat een kwestie van trainen is en niet van het voer.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 22:04

Paard is van zichzelf al niet dik, en nu dr buren een paar keer zijn gewisseld is ze daarvan een beetje gestressed, das alles. T is echt niet dat je dr ribben kan tellen of zo hoor.

Verder heeft ze wel energie, maar ze is gewoon een beetje lui, das gewoon dr karakter. Ze is gewoon niet snel onder de indruk. Als ik bijv op buitenrit ben, heeft ze energie voor 10. Maar de bermen zijn daarvoor nu gewoon te slecht.

Waar de jeuk vandaan kwam weet ik niet. Er zit gewoon iets in pavo waar ze niet tegen kan. Heb 5 verschillende pavo's geprobeerd, en bij allemaal had ze het, zelfs bij 100 g vital complete. Verder heeft ze nooit jeuk gehad.

Dat ik de kentucky lite e wil geven, en de sp weet ik nu wel zeker. Maar ik zoek dus nog een goede sport/prestatie brok.

Hebben jullie daarin advies? Alles mag, als het maar geen pavo is.
Ik dacht aan subli prestatie, havens draver, havens sport, horsefood, etc.....

Ingvdh: jij kwam met de kentucky lite e, welke brok erbij raad jij aan?
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 23-01-15 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:55

http://www.paardenvoeders.nl/verkooppun ... ardenvoer/

wellicht kun je havens zelf deze vraag stellen. Zij weten wat er in hun voer zit, en kunnen je wellicht beter adviseren.

Bij ons is er jaren geleden iemand geweest, die ons advies heeft gegeven. Juist omdat we met jonge paarden / oude paarden / sportpaarden / en bospony's op 1 stal stonden en maar 1 soort brok wilden voeren.

Wij kwamen uit op de Havens basis sport (als basisrantsoen) evt aangevuld met de power plus mix voor de paarden die wat meer nodig hadden.

tevens zou de kentucky e-lite geschikt zijn als volwaardig voer, dus daar zou je ook niks bij kunnen geven