Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janneke2 schreef:rensju schreef:Die laatste.link is wel interessant, ga ik even.lezen.
De anderen gaan nog steeds over ervaringen van.mensen. Zo ook die fb pagina en in de link van het amc staat letterlijk: resultaten zijn er nog niet.
Edit; ook daarin staat dat er meer onderzoek gedaan moet worden, dat het allemaal waarschijnlijk is en veelbelovend lijkt.
Hm.
Typ bij Google in: bonusan - van nature - monografie - curcuma.
Nou, je krijgt me een lijst aan recente onderzoeken....
En drieduizend (!) jaar terug werd het al gebruikt.
Conclusie: het amc niet altijd op zijn woord geloven.
Focussed schreef:Dat zeg ik toch ook. Een arts zal het niet schelen maar een farmaceut wel.
Janneke2 schreef:Ik neem curcuma (plus gember, zwarte peper en rozemarijn) in plaats van acoxia.
Dat sint Janskruid de pil uitschakelt schijnt al weer achterhaald te zijn, maar ten principale: kruiden werken.
En ze werken soms goed samen met voorgeschreven medicatie, en soms niet.
Focussed schreef:Nou kurkuma heeft dus effect op de metabolisering in de lever. Afhankelijk van het geneesmiddel dat je erbij neemt kan daar dus het effect van af- of toenemen. Oplettendheid is dus geboden als je kurkuma i.c.m. andere medicatie neemt.
Geldt ook voor Sint Janskruid. Dat middel mag je nooit nemen i.c.m. de anticonceptiepil. Die werkt dan namelijk niet meer.
borderjay schreef:Ik ben dan meer het luie type, en vraag me af wat dan de best werkende capsules zijn van curcuma....
mijn dochter heeft PDS en misschien kan zij er wel baat bij hebben, ik zelf heb vaak ontstoken pezen en aanhechtingen van mijn gewrichten.
Zijn er goede capsules met al toegevoegde pepperine? Weet iemand welke ik het beste kan kopen?
Mac schreef:Superpony: hoewel het niet echt een uitgesproken smaak heeft, is curcuma puur niet echt te pruimen(vind ik) en de pasta ook niet
. Door een gerecht heen is het juist heerlijk. De honden vinden het heerlijk en de paarden ook
.
Ik koop het bij pit-pit.com . Daar kun je idd grotere hoeveelheden tegelijk kopen.
Zelf meng ik het door het eten of doe het op een theelepel en klok er dan wat water achteraan
Lindsey_99 schreef:Vermengd met rauwe honing werkt het ook goed op de huid als ontstekingsremmer. Kaneel trouwens ook. Er zijn meer van die kruiden die een prima werking hebben. En waarom niet? Heel veel medicijnen hebben een natuurlijke oorsprong en zijn synthetisch 'nagemaakt' en verbeterd door de industrie voor productie op grote schaal.
http://www.demaesberg.nl/index.php?opti ... &Itemid=70
Mac schreef:Ik mik het vrijwel overal door. Soepen, stoofpotten, gehakt, roerbak ...
Curcuma heeft een gunstig effect op het hele spijsverteringskanaal. Het helpt bij maag- en darmzweren maar ook de onstekingsremmende werking kan een positief effect hebben op de ingewanden. Overigens ben ik mijn hond de curcuma gaan geven vanwege haar knie. Ze is nu 9 jaar oud en is al die 9 jaren een ontzettend slechte eter geweest. Dacht dat dat gewoon bij haar hoorde; het is sowieso een heel gevoelige hond. Maar: sinds ik haar curcuma geef, eet ze alles wat je haar voorzet! Altijd in voor iets te eten - het lijkt wel een gewone hond. Bijzonder, vond ik, vooral omdat dat dus niet was waar ik de curcuma voor had gekozen ...
Chinese kruiden heb ik ook goede ervaringe mee. Zit soms ook curcuma in trouwens
.