Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:35

Volgens mij is de podo grow niet zo duur, zou het op de factuur moeten kunnen zien maar die ligt op stal. Vind die ook erg fijn!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:43

Had het bericht op fb ook voorbij zien komen en hem aangevraagd heb hier ook een pony van 20 staan.

Dus ben benieuwd :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:55

Gisteren stond er al een zak op Horse Event. Komt ongeveer half oktober zei die man

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:30

Zou het veel anders zijn als b.v. dieetmix van Subli ?? Dieetmix is nog hoger in ruwe celstof zag ik en lager in suiker en zetmeel.

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:36

@ Maris: imo wel. Dit voer heeft een (veel) hoger gehalte aan vitaminen en mineralen, andere samenstelling, andere vetten (en dan met name omega 3 vetzuren).

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:34

Wij hebben een tasje mee gekregen op horse event. De pony heeft net al een handje geproefd en vond het best lekker. Ben benieuwd hoe dat die het langere tijd op dit voer zou doen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:07

Ook ik heb vandaag een tasje mee gekregen vanaf horse event. Zag er fijn uit! Alleen wel "vetter/kleveriger" dus ik was bang voor de suikers en melasses. Maar het zijn de omega 3 en 6 vetzuren die het zo kleverig en vettig maakt. Zit maar 5% suiker in dus dat valt alleszins mee gelukkig. Paard al handje gegeven vanavond en hij at het zonder problemen op. (Had ook niet anders verwacht eigenlijk haha)

Had wel meer de structuur van de care 4 life gedacht. Maar dit voer ziet er meer uit als de gewone mueslies.. Dus niet heel bijzonder qua uiterlijk en structuur. Wel "bijzonder" qua inhoud natuurlijk als je alles moet geloven wat er op de verpakking staat.

kimosi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:14

Ook proefpakketje aangevraagd heb alleen geen bevestigingsmail gehad jullie wel??
Ben erg benieuwd hoop dat het ook helpt tegen vermagering me merrie is de laatste tijd erg schraal aan het worden

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:22

Ze zeggen dat het ook bestemd is voor paarden die weer aan mogen zetten dus volgens de promotie verhalen zou dat je merrie ook moeten helpen inderdaad!
Maak foto's voordat je begint en tijdens dat je het voert, dan kun je het verschil beter zien als dat je je paard elke dag ziet..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:08

Ik ben een beetje bang dat ze er dikker van wordt maar ook hyper.Dat heeft ze ook bij senior plus pavo.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:38

Ik denk dat voor dit olierijke voer wel meer interesse is als alleen 18+. Er is in NL maar heel weinig voer met een hoog oliegehalte te vinden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:44

Britta31 schreef:
Ik ben een beetje bang dat ze er dikker van wordt maar ook hyper.Dat heeft ze ook bij senior plus pavo.

Ik bedoel dikker moet ze worden maar niet hyper.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:00

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik denk dat voor dit olierijke voer wel meer interesse is als alleen 18+. Er is in NL maar heel weinig voer met een hoog oliegehalte te vinden.

Maar dan zou je weer op moeten passen met de inhoud van het voer en wat je erbij voert. Aangezien dit voer dan gemaakt is voor oudere paarden met een andere voedingsbehoefte dan jonge of "normale" paarden. Maar het hoge olie gehalte is wel een dikke pré!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:36

Zit er ook melasse in? Dat kan ik nergens terug vinden.

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:49

Ja, er zit melasse in.
zie http://www.pavo.nl/producten/vanaf-oktober-verkrijgbaar:-pavo-18plus

Citaat:
Ingrediënten:
Sojaschillen
Sojaschroot, getoast
Spelt
Luzerne
Tarwegries
Gepofte Gerst
Havergries
Gepofte Tarwe
Raapzaadschroot
Sojaolie
Rietmelasse
Lijnzaad
Tarwe
Gerst
Appel pulp
Maïs
Erwtenvlokken
Zonnebloemzaadschroot
Wortelvlokken
Cichoreipulp
Biergist
Vitaminen - mineralen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:34

itsmi schreef:
CaPrIoLe`79 schreef:

Maar dan zou je weer op moeten passen met de inhoud van het voer en wat je erbij voert. Aangezien dit voer dan gemaakt is voor oudere paarden met een andere voedingsbehoefte dan jonge of "normale" paarden. Maar het hoge olie gehalte is wel een dikke pré!

Ik heb de gehaltes ook nog niet bekeken, maar toen ik dat voer in een kom zag liggen op HE was dat het eerste wat me opviel. Tot nu toe kon je zoiets alleen in landen als Engeland vinden. En er zijn zat mensen die hier ook naar zoiets op zoek zijn.

foxymidnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:12

jammer, wou ook zakje aanvragen maar krijg zojuist de melding dat de voorraad op is.
wel komt er een kennismakingspakket in de winkels te liggen. dan die maar halen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:50

CaPrIoLe`79 schreef:
itsmi schreef:

Ik heb de gehaltes ook nog niet bekeken, maar toen ik dat voer in een kom zag liggen op HE was dat het eerste wat me opviel. Tot nu toe kon je zoiets alleen in landen als Engeland vinden. En er zijn zat mensen die hier ook naar zoiets op zoek zijn.

op Deze pagina staat wat er anders is en wat er allemaal in zit:
http://www.pavo.nl/producten/vanaf-okto ... avo-18plus

De belangrijkste verschillen zijn dat de calcium fosfor verhouding is veranderd naar behoeven van wat oudere paarden nodig hebben en een aangepast suiker/zetmeel gehalte (maar dat kan alleen maar ten goede zijn voor ook de jongere/gezonde paarden).

Pavo is wel altijd in ontwikkeling. Niet altijd per sé ten goede, zijn ook zat voerzakken die ik echt links laat liggen ivm suikers en melasses, waar ik dan liever de subli-variant van kies, maar ze ontwikkelen voor ieder wat wils. Dus wie weet is er over een tijdje ook echt voer voor "normale" paarden waar ze die vetzuren en olieën instoppen. Waar vraag naar is wordt over het algemeen wel geproduceerd. Denk dat Pavo daar wel een voorloper van gaat zijn/ al is....

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:24

Volgens mij heeft subli nu wel al een sportmuesli met veel olie erin. Zag het laatst in speciale zakken in de winkel liggen. En dat was niet die omega mix die ze al jaren hebben.
Heb dus geen idee hoeveel olie etc.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:32

Proefpakket aanvragen kan niet meer. Ben wel benieuwd.
Heb een merrie van rond de 19 jaar.

ik ga op school even op mijn dooie gemakje bekijken wat er allemaal in zit.

Vanstrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:37

Wij hebben het sinds deze week in de winkel liggen en verkoopt al goed, en zijn dus erg benieuwd naar de reacties van onze klanten!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:24

Ik ben erg benieuwd. Hier wordt het nog niet verkocht.
Mag ik vragen wat een grote zak kost ?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:36

12,35

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:45

Iemand al een proefzak ontvangen of wachten we allemaal nog in spanning?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:45

Veel olie is niet altijd goed voor elk (oud)paard. (lever) Wat veel door o.a. Pavo zelf is aangeraden voor oude paarden is het voeren van veulenbrok vanwege de hoge gehaltes vit/min en eiwitten.

Ik combineerde dat zelf altijd met Senior Priores van Subli als basis.