Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xxxnawelxxx schreef:Ik heb wel fotos alleen het klinkt heel stom alleen ik weet niet hoe ik fotos moet uploaden hier op bokt
hotchocolat schreef:[ Afbeelding ]
Oliiviia schreef:In het topic over hoefbevangenheid staat heel wat meer informatie.
In zonnebloempitten, pompoenpitten, etc zit ook vrij veel magnesium. Maar als je echt effect wilt, moet ja dan wel een paar kilo per dag voeren.
Daarbij magnesium is niet HET middel tegen hoefbevangenheid, het is maar een supplementje dat wordt bijgegeven maar geen geneesmiddel.
Een paard/pony die hoefbevangen is moet simpelweg op dieet, veel minder suikers!
Ik zou zelfs geen meer geven tot de stijfheid weg is.
Sardis schreef:Geen enkele liksteen bevat vitamine (die zouden er anders zo uit gaan), maar ze bevatten wel bijna allemaal toegevoegde mineralen.
Een paard is niet mooi opgewicht als hij/zij een speknek heeft.
Oliiviia schreef:Niemand heeft ook gezegd dat het paard niets meer hoeft te krijgen.
Als het gras op is, voer je uiteraard wat hooi bij.
Ik zou persoonlijk geen krachtvoer meer geven (dan wel stilaan afbouwen uiteraard)
Mijn pony was ook IR waardoor ze hoefbevangen werd, uiteindelijk is er ook nog Cushing bijgekomen.
Ze staat nu op een paddok en krijgt enkel hooi en soms eens wat worteltjes (en een klein handje onderhoud omdat ze anders haar pilletje niet opeet).
Dus zeker en vast minderen met eten.
Als ze traag is, kan het al goed zijn dat ze hoefbevangen is, aangezien paarden dan slomer worden door de pijn. Loopt ze wat stijf?
vuurneon schreef:xxxnawelxxx schreef:Dus gewoon een liksteen in het weiland plaatsen
Mooie regenbui en je bent je liksteen ook kwijt
No_No schreef:Raad je nou echt een likit aan..? Enig idee hoe veel suiker daar in verwerkt zit?
Dat wil je een paard echt niet geven die mogelijk ir verdacht is..
Te veel ijzer in de metazoa wist ik niet.. Jammer dat ze daar niets aan gedaan hebben bij de nieuwe samenstelling.
Mijn paard reageert er goed op. Hij is heeft geen ir maar is wel gevoelig voor suikers. Zijn vet kwabben zijn weg, ogen weer schoon, veel minder jeuk en lekker actief. Dat was vorig jaar wel anders!
No_No schreef:Misschien kan je dan een andere steen linken die geen suiker bevat maar wel de vitamines?
Ik ben wel benieuwd welke steen dat is want dat is altijd het proberen waard!
Maar deze link vind ik niet handig.. Sorry! Het lijkt echt alsof je deze zou aanraden..