Tancreda4 schreef:Jammer dat het zo moet gaan, en dat je eigenlijk moet kiezen uiteindelijk uit 2 'kwaden'; uren lang zonder voer op de paddock, of op een volle weide dat eigenlijk ook niet gezond is voor je paard. Ik vind dat zo jammer van pensionstallen vaak, dat je uiteindelijk toch niet zelf bepaald wat je paard krijgt, maar dat zij altijd een aandeel erin zullen hebben en het op een of andere manier toch ook vaak ook gewoon kunnen bepalen. Nu ook bij jou, een stalgenoot en staleigenaar vinden een plakje (of ietsjes meer) voldoende; jij als eigenaar niet, maar daar wordt niets mee gedaan. Dat is jammer (en helaas gaat dit wel vaker zo). Het is lastig, maar ze moeten begrijpn dat paarden verschillende behoeften nodig hebben soms, maar dat onbeperkt ruwvoer ALTIJD een must is en dat meer dan 4 uren zonder ruwvoer staan voor problemen kan zorgen bij paarden (maagzweren bijvoorbeeld). Jammer dat paardenmensen die het uiteindelijk voor andere paardenmensen bepalen er dan naast zitten.
24/7 op de weide voor een paard dat zo gevoelig is en vet is ook niet echt ideaal, amar dan heeft ze wel wat te knabbelen gewoon 24/7. Erg lastige situatie, omdat beide opties niet echt ideaal zijn,. Ik zou idd de stalling opzeggen en een andere zoeken. Echter snap ik je huiverigheid ook wel omdat je nog op vakantie moet. Heb je niet iemand die voor je paard kan zorgen - en die je vertrouwd - in de tussentijd? En als ze gewoon redelijk zijn verzorgen ze je paard gewoon goed. Ik ben ook nog 2.5 week op vakantie geweest nadat ik de stal had opgezegd. Moet wel zeggen dat ik het ook wat eng vond en bang voor rare dingen, je hoort immers zoveel verhalen, maar ze stonden er nog prima bij toen ik weer thuis komst.
Er voor kiezen na je vakantie op te zeggen kan uiteraard ook, mogelijk heb je dan wel eventjes dubbele stalkosten (ivm opzegtermijn) maar dat valt te overleven. Maar bedenk wel dat je deze gedachten al wel op openbaar internet hebt gezet, en het dan in mijn ogen beter is het persoonlijk te vertellen voor je vakantie, dan dat het toevallig via via door internet bij hen komt als jij op vakantie bent.
ja dat is inderdaad waar ja, maar moet wel een andere stal hebben eer ik iets opzeg en dat valt nog niet mee haha
gelukkig staat er niet al te veel gras dus voor even kan het denk ik niet zoveel kwaad.
wel was ik 3 dagen niet geweest en toen ik kwam liep ze ineens kreupel
staleigenaar had dit nog niet gezien, maar meende zich wel te herinneren dat ze van het afstapje gestruikeld was, gelukkig ging het vandaag al weer wat beter en was ze inderdaad gewoon wat stijf en/of gevoelig op haar hoeven, want echt goed bekapt is ze niet, maar dat word woensdag geregeld, want dan houd stalgenoot haar vast, zodat ze niet zolang met die akelige hoeven hoeft te lopen dus dat is dan wel weer erg vriendelijk.
moet ook zeggen dat het me meeviel dat ze meteen kwam helpen toen ik zei dat ze kreupel was en de hoeven enzo na ging kijken.