Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:43

Ik kan die welkoop magnesium nergens vinden hier en als ik ze bel,snappen ze niet wat ik bedoel kennelijk..
(hier is het boerenbond ook....)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:48

absque_dubio schreef:
Keet schreef:
Bij de welkoop 20 kilo voor 13,25

Is het echt zo goedkoop? Ik dacht dat magnesium veel duurder was. := Staat het bij de welkoop bij de paardenspullen? Had namelijk net al op de website gekeken maar daar kon ik het niet vinden. Er zit een welkoop bij ons om de hoek dus het zou heel makkelijk zijn om het daar te halen.



Het is niet bij alle welkopen te krijgen, alleen degene met een Vee afdeling. De anderen zouden het wel allemaal moeten kunnen bestellen. Foto van de verpakking heeft Migrino al een keer gepost.
Het ligt bij de Vee afdeling, zijn witte papieren zakken en staat op magnesium gries 90%

In NoordHolland haal ik het bij de Welkoop in MiddenBeemster. Weet wat Wieringerwerf het kan/wilt bestellen.
Rest zal inderdaad roepen dat ze niet weten waar je het over hebt :+ Vooral omdat het bij hun voor de koeien bekend staat en niet voor gebruik bij paarden.

absque_dubio

Berichten: 7882
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:53

Keet schreef:
Het is niet bij alle welkopen te krijgen, alleen degene met een Vee afdeling. De anderen zouden het wel allemaal moeten kunnen bestellen. Foto van de verpakking heeft Migrino al een keer gepost.
Het ligt bij de Vee afdeling, zijn witte papieren zakken en staat op magnesium gries 90%

In NoordHolland haal ik het bij de Welkoop in MiddenBeemster. Weet wat Wieringerwerf het kan/wilt bestellen.
Rest zal inderdaad roepen dat ze niet weten waar je het over hebt :+ Vooral omdat het bij hun voor de koeien bekend staat en niet voor gebruik bij paarden.

Ah echt super bedankt voor de uitleg! Het is me helemaal duidelijk nu. :D Binnenkort maar even langs de welkoop en vragen naar magnesium voor koeien. :Y)

Anoniem

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:10

Hoeveel geef je daarvan?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:20

Anoniem schreef:
Hoeveel geef je daarvan?



voor mijn shetlandpony's had ik het berekend op 7 gram per 100kilo lichaamsgewicht. Krijgen dus 15 gram = een eetlepel per pony :)

Sanniejtjuh

Berichten: 1227
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:37

Mischien een blonde vraag maar is dat koeien spul dan vergelijkbaar met magnesiumcitraat?
:o? Omdat ik uit de naam niet kan opmaken wat het is?
Hoe zit het qau geur/smaak? Heb een moeilijke eter :Y)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:42

Het is magnesiumoxide. Het is niet zoet, qua structuur is het een beetje zandkorrelig en qua smaak weet ik niet (niet geproefd) De ponys eten het prima door hun voer.
Als je in de buurt van Zaandam/Hilversum woont mag je best een beetje hebben om te proberen of hij het lust.

grace1989
Berichten: 832
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:29

Ik heb wel eens gelezen dat Magnesium citraat beter zou zijn dat Magnesium oxide? Weet iemand hier meer over?

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:37

Ik geef ook magnesium. Dat werkte erg goed. Nu heb ik een ander merk maar at werk echt voor geen meter. Het verschilt dus echt per merk.

grace1989
Berichten: 832
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:01

Cookies schreef:
Ik geef ook magnesium. Dat werkte erg goed. Nu heb ik een ander merk maar at werk echt voor geen meter. Het verschilt dus echt per merk.


Welke magnesium voer jij?

CvDartel89
Berichten: 38
Geregistreerd: 29-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:09

Ik geef van de V&B uit Wesepe (Huismerk)

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:10

CvDartel89 schreef:
Ik geef van de V&B uit Wesepe (Huismerk)


Als je de VMB bedoeld, deze heb ik ook een tijdje gevoerd. Deed niet zoveel.

Sanniejtjuh

Berichten: 1227
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:38

Ik voer nu magnesium citraat van Puur.
Durf eigelijk niet zo over te stappen op wat anders omdat hij het hier prima op doet.
Maar als het prijsgunstiger kan...

Sanniejtjuh

Berichten: 1227
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:41

grace1989 schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat Magnesium citraat beter zou zijn dat Magnesium oxide? Weet iemand hier meer over?


Bij mijn weten word citraat beter/gemakkelijker opgenomen door het lichaam.
Het fijne weet ik er niet van, op de site van paardnatuurlijk staat wel een duidelijke uitleg.

Ed_Pin
Berichten: 894
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:46

Mijn kwpn merrie van 10jaar, die nogal in de stress kan raken als we elkaar even niet snappen.
krijgt nu sinds 2,5 week magnesium die je bij de paardendrogist kan bestellen.

ik merk met rijden dat ik er makkelijker kan oppakken en ze is nog rustiger in de omgang dan dat ze al was.
ze is namelijk alleen met rijden een stresskip en ernaast lopen en dergelijk.. is ze echt letterlijk nergens van onder de indruk!

Mariska_87
Berichten: 267
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:50

Cookies schreef:
Ik geef ook magnesium. Dat werkte erg goed. Nu heb ik een ander merk maar at werk echt voor geen meter. Het verschilt dus echt per merk.


Dat is toch ook wel raar? Magnesium zou toch magnesium moeten zijn? Of heb je eerst citraat gehad en daarna fosfaat?

CvDartel89
Berichten: 38
Geregistreerd: 29-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:01

EsmeeBlom schreef:
CvDartel89 schreef:
Ik geef van de V&B uit Wesepe (Huismerk)


Als je de VMB bedoeld, deze heb ik ook een tijdje gevoerd. Deed niet zoveel.



Ja klopt deze bedoel ik.
Ik voer het nu drie weken. weet zelf niet echt of het werkt.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:02

Ik geef Puur Magnesium en merk absoluut verschil!
Veel beter te rijden op cc.

absque_dubio

Berichten: 7882
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:40

Bij de welkoop konden ze t niet bestellen, 3 mensen zijn ermee bezig geweest. Enige wat ze konden was 5kg calcium met magnesium. Zucht. Toevallig een bokker in de buurt waarvan ik wat mag overkopen?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:46

Anders bel je middenbeemster en vraag je de productcode. Ze moeten het namelijk wel kunnen bestellen.

Sonador

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:58

Mariska_87 schreef:
@HTM, ik heb die van de groene os.. heb het 2 weken gevoerd maar merkte echt geen verschil.. Dacht ook wel de goede dosis. Ze blijft heel heet en gespannen.Wil binnenkort eens met haar naar lemelerveld op zaterdagmorgen. Daar is dan iemand die werkt met energiebanen.. Ben wel benieuwd wat hij te zeggen heeft.. Of het echt een tekort is aan magnesium of iets anders...


Heb je er wel eens een fysiotherpaut/ostheophaat erbij gehad?

Ander weet ik nog wel een goede in jou omgeving afgaande het Lemelerveld verhaal ;)

Als een paard gespannen is of heel erg voorwaarts is het vaak een combinatie van dingen.

Ik voer mijn paard stress mix van exccelent. Niet omdat ze stress o.i.d heeft, maar dat is een mix waarin diverse stoffen zitten waardoor de magnesium snel word opgenomen.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:16

Ik en mijn zus voeren ook magnesiumoxide (van de Boerenbond) bij aan onze paarden; zij aan haar Haflinger, ik aan mijn Tinker. Ik ben nu een week of tien bezig, zij al langer. Reden was voor ons het overgewicht van onze paarden en de daardoor grote kans op hoefbevangenheid. Beide paarden zijn heel goed afgevallen hierdoor. Mijn paard zat 4 weken terug op bijna een 'perfect' gewicht; ik kon de ribben gemakkelijk voelen maar niet zien. Helaas zat ik vier weken terug net in de afbouwperiode en mijn paard werd plotseling omgeweid naar een grote weide met lang, rijk gras. Ze staat 24/7 buiten en binnen twee weken zat bijna al het gewicht er weer aan.
-O-
Dus nu ben ik sinds twee weken weer terug op de normale dosering (ik gebruik paardnatuurlijk als leidraad) in de hoop dat ze in combinatie met beweging , weer gaat afvallen.

Mariska_87
Berichten: 267
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:33

Sonador schreef:
Mariska_87 schreef:
@HTM, ik heb die van de groene os.. heb het 2 weken gevoerd maar merkte echt geen verschil.. Dacht ook wel de goede dosis. Ze blijft heel heet en gespannen.Wil binnenkort eens met haar naar lemelerveld op zaterdagmorgen. Daar is dan iemand die werkt met energiebanen.. Ben wel benieuwd wat hij te zeggen heeft.. Of het echt een tekort is aan magnesium of iets anders...


Heb je er wel eens een fysiotherpaut/ostheophaat erbij gehad?

Ander weet ik nog wel een goede in jou omgeving afgaande het Lemelerveld verhaal ;)

Als een paard gespannen is of heel erg voorwaarts is het vaak een combinatie van dingen.

Ik voer mijn paard stress mix van exccelent. Niet omdat ze stress o.i.d heeft, maar dat is een mix waarin diverse stoffen zitten waardoor de magnesium snel word opgenomen.


ja een aantal keer, ze is wel los in haar lijf thuis, ik heb Annemieke Kingsma erbij gehad. Zadel gemaakt en laatst gecontroleerd door Ninon Schutte..

Wie weet je? ik sta daar we voor open..
de stress mix voer je icm magnesium?

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:13

Die magnesiumoxide van de boerenbond heeft echt een zandstruktuur en lost niet echt ergens in op.
Zou het ook niet neerslaan in de darm van het paard net als zand?

rebecca1997
Berichten: 413
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:21

heb gelezen dat er wel dergelijk verschil in zit. Magnesium in combinatie met calcium helpt niet omdat het calcium de magnesium opheft. Magnesium in combinatie met L-tryptofaan helpt wel. Deze info vond ik via google= dit telt zo wel voor mensen als voor paarden.