Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:17

ja die verhalen over ,,pilletjes van het Kruidvat,, gaan er bij mij ook niet in!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:55

En toch ...... ik dacht ook altijd dat je minimaal 7,5 gram glucosamine moest geven. Alleen mijn paard reageerde er niet goed op, dus zoektocht naar wat anders. En dat is de joint comp geworden. Met minder glucosamine maar wel een soepeler paard ( en goedkoper als pharmahorse etc ;) dus das mooi meegenomen )

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:19

volgens de site van glucohorse heeft een paard 7.500mg glucosamine nodig, in de pillen van het kruidvat zit 1.600mg per pil in.
ik geef 4 pillen per dag, daarbij kom ik op 6.400mg per dag, dit is nog niet de hoeveelheid van glucohorse maar mijn paard doet het er goed op, scheelt miss ook dat die van mij niet zo groot is? (1.56m)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:23

Glucohorse heb ik altijd als erg prettig ervaren

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:55

BigBen schreef:
Heukeltje schreef:
Het is geen pijnstiller evenals MSM geen pijnstiller is. Anders zou het namelijk onder doping vallen. Doordat het soepeler word en MSM een (natuurlijke) ontstekingsremmende werking heeft geeft het idd wat pijnverlichting, maar is geen pijnstiller!!

Jammer, maar msm heeft geen ontstekingsremmende werking.
Msm is een industrieel oplosmiddel, een solvent,
maar tot nog toe is nog nooit bewezen dat het ook maar enig therapeutisch effect heeft.

Jammer dat je niet even je eigen stellingen verifieert:
http://europepmc.org/abstract/MED/16309928
http://www.ingentaconnect.com/content/a ... 6/art00005
http://online.liebertpub.com/doi/abs/10 ... 2317371451
Mijn ervaring met mijn eigen paarden en MSM is het in lijn met dat laatste onderzoek.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:51

irmaz schreef:

In lijn met dat laatste onderzoek ?
Ik wil het metéén geloven Irmaz :D .
Jij hebt de gave om met je ogen wijd open overal in te lopen, zolang het maar alternatief klinkt.

Hier een evaluatie van het onderzoek, uit onpartijdige bron :

Ergogenics schreef:
MSM werkt niet tegen hooikoorts

Onderzoekers van een Amerikaans alternatief gezondheidscentrum hebben een onderzoek gepubliceerd over de bestrijding van hooikoorts door het omstreden supplement MSM. Volgens de Amerikanen verminderde MSM verschijnselen als hoesten en snotteren bij 50 proefpersonen met hooikoorts. Klinkt mooi, maar er zit een addertje onder het gras. De studie is zo ontworpen dat MSM wel moest werken.

De proefpersonen kregen twee keer per dag een tablet van 1300 milligram MSM, dertig dagen lang. Naarmate de studie vorderde, hadden de proefpersonen minder last van de pollen in de lucht. Na twee weken begon ook hun energie te stijgen. Toch had het middel geen effect op de hoeveelheid IgE en histamine in het bloed van de hooikoortspatienten.(1)

Matt Brignall, een onderzoeker die voor Healthwell de studie kritisch onder de loupe nam, gelooft dat de studie niet deugt. De onderzoekers verrichtten hun studie toen het hooikoortsseizoen op zijn laatste benen liep. Allicht verbeterde de toestand van de proefpersonen.(2)

Verdacht is ook dat de onderzoekers geen placebogroep gebruikten, zodat onduidelijk is hoe sterk het placebo-effect precies is. Bij hooikoortsonderzoeken is het placebo-effect vrij sterk. Brignall citeert een studie waarin 35 procent van mensen 'met een nasale allergie' een niet-werkend middel als 'effectief' bestempelden.(3)

De onderzoekers zijn verbonden aan het Amerikaanse Genesis Center For Integrative Medicine, een gezondheidscentrum dat vitamine- en hormoonbehandelingen, massages en begeleiding verkoopt.(4) De hoofdauteur van de studie is ook de directeur van het centrum.

Volgens de onderzoekers is hun studie zo veelbelovend, dat er nu een groot onderzoek moet komen naar MSM, compleet met verschillende doseringen, placebo-groep, kortom: met alle toeters en bellers.

1. Barrager E, Veltmann JR Jr, Schauss AG, Schiller RN. A multicentered, open-label trial on the safety and efficacy of methylsulfonylmethane in the treatment of seasonal allergic rhinitis. J Altern Complement Med 2002 Apr;8(2):167-73. [PubMed]
2. Matt Brignall. Treating Hay Fever, Naturally. Healthwell.com, 16-5-2002.
3. Mittman P. Randomized, double-blind study of freeze-dried Urtica dioica in the treatment of allergic rhinitis. Planta Med 1990;56:44-7.
4. Genesis Center For Integrative Medicine. Your New Beginning To Wellness. Website. ]

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:25

BigBen schreef:
irmaz schreef:

In lijn met dat laatste onderzoek ?
Ik wil het metéén geloven Irmaz :D .
Jij hebt de gave om met je ogen wijd open overal in te lopen, zolang het maar alternatief klinkt.

Ik mis even de bronverwijzing in je quote, wie is ergogenics? Een of andere expert op een of ander gebied? En jij geloofd die ergogenics omdat?

Jij reageert als een stier op een rode lap op het moment dat je alternatief of complementair ziet staan, getuigt niet echt van 'open mind' en onbevooroordeeldheid hè :D

Ik ga komende zomer wel zien wat de MSM echt heeft gedaan, de merrie is al 10 jaar lang allergisch voor pollen en schimmel in hooi. Dus of ik nu ergens in gelopen ben of niet, wil best nog wel eens in zoiets lopen als het het resultaat oplevert wat ik tot nog toe heb bereikt :Y) De merrie wordt volgend jaar 18 en ik heb voor het eerst sinds 10 jaar weer een startkaart aangevraagd :)

Overigens als mensen nu denken dat ik MSM als medicijn of wondermiddel wil aanprijzen, dat is zeker niet zo. MSM is voor mij tot nu toe alleen een waardevol stukje van de puzzel gebleken.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:41

Mijn spatter krijgt 's winters glucohorse. Zonder komt ze 's ochtends amper haar stal uit. Ben er heel tevreden mee!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:16

het paard van een vriendin van me heeft artrose,en krijgt ook glucosamine. de dierenarts vertelde dat msm weinig toegevoegde waarde heeft wbt de artrose dan he,vandaar dat ik ook gekozen heb voor een merk met de meest pure vorm van glucosamine zonder andere toevoegingen.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 20:31

Snoevie schreef:
het paard van een vriendin van me heeft artrose,en krijgt ook glucosamine. de dierenarts vertelde dat msm weinig toegevoegde waarde heeft wbt de artrose dan he,vandaar dat ik ook gekozen heb voor een merk met de meest pure vorm van glucosamine zonder andere toevoegingen.

Welk merk gebruik jij dan?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:48

oh sorry,dat is de glucosamine van pharmahorse. ik had eerst de NAF superflex,maar dat deed helemaal niks.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:04

Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in glucosamine.

Kom zelf uit op glucohorse of pharmahorse.
Die laatste oogt voor mij wat natuurlijker omdat er geen smaakjes zijn toegevoegd om het makkelijker te laten eten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:00

pharmahorse is hoger gedoseerd en voordeliger,dat scheelt misschien in je keuze.
ik voer het nu aan 2 paarden waarvan er eentje een echt kieskeurig geval is,en die eet de pharmahorse prima.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:10

Silence, mijn paard is erg kieskeurig en eet alleen maar de glucohorse omdat er een appelsmaakje aan zit.
DUs het zal er ook wel wat van afhangen of je paard een makkelijke eter is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:04

ja dat scheelt ook absoluut.
ben blij dat mijn pony een alleseter is,haha

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:41

Die van mij is net zo'n vuilnisbak, daar kun je alles aan kwijt :P
Dus verwacht niet dat hij een smaakje nodig zal hebben om het te gaan eten.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:50

Ik gebruik nu sinds kort de Equi-joint van Equi Pharma (met vanillesmaak :+).
Paard heeft beginnende artrose en heeft al 2 inspuitingen in de hoefgewrichten gehad met gewrichtsgel.
Zolang hij op goed verende bodem loopt is hij loepzuiver, op harde bodem zie je dat hij heel erg gevoelig is in de voorvoeten. Dit zal zo blijven, niks meer aan te doen. Paard is 14j oud.
Ik hoop dat de Equi-Joint de beginnende artrose wat onder controle houdt, samen met veel beweging. En hem net iets comfortabeler maakt.
Realistisch als ik ben weet ik ook wel dat het niet gaat genezen, maar hoop paardlief toch nog heel wat comfortabele jaren te geven.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 11:03

Even een update van mij (TS). Ik gebruik nu ruim 3 weken de Vitella puur. Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Gisteren was ik in de frisse buitenlucht mijn 22 jarige aan het longeren en na een relaxe warming up kreeg mijnheer het in zijn bol en begon als een malle te rennen en te bokken. Lekker losjes en ontspannen. Hij voelt zich goed. Ik voer momenteel 8 gram per dag, verdeeld over 2 voerbeurten gemengd in granen van Subli en muesli met een beetje olie voor de plak. Anders blaast ie het er zo uit.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:34

Ik gebruik de Grand Flex Senior voor mijn pony. Van de zomer stond ze ineens heel slecht, toen ben ik deze gaan opbouwen icm duivelsklauw, waarna ze al snel een stuk beter geworden is. Ook na het afbouwen van de duivelsklaue ging het zeker niet slecht.

Helaas nu met dit weer gaat het sinds kort wel weer behoorlijk slecht, maar ik zit nog erg te twijfelen wat ik kan doen voor we het echt gaan opgeven..

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 22:31

Britt schreef:
Helaas nu met dit weer gaat het sinds kort wel weer behoorlijk slecht, maar ik zit nog erg te twijfelen wat ik kan doen voor we het echt gaan opgeven..

Hè, vervelend. Wat is er met je paardje? Is het ook de ouderdom? Ik vind het echt naar om dit te lezen... Sterkte!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:40

Ik gebruik Primeval glucosamine.
Mijn merrie haar gewrichtsvocht is er stukken beter door geworden. Voor gebruik was het waterdun en na aantal maanden gebruik was het veel stroperiger. Het werk dus wel degelijk goed!
De reden dat ik weet hoe haar gewrichtsvloeistof er uit ziet komt doordat ze 2x is ingespoten.

Ik bestel het via Dierapotheek, daar heb ik 5 kilo voor 120 euro. Dit is iets anders dan de ruim 170 euro die de paardendrogist rekent.

Glucohorse ga ik me ook in verdiepen! Goede tip!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:50

Jaren glucosamine speciaal van de Groene Os gegeven wat super werkte! Wel in combi met trias-omega olie. Vind het in gebruik niet duur.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:26

rapido schreef:
ja die verhalen over ,,pilletjes van het Kruidvat,, gaan er bij mij ook niet in!

... ik kwam net dit topic tegen, interessant! Tja Kruidvat: ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met gluco/chondro/msm van Hema, en wissel af met Kruidvat puur als 1 van beide in de aanbieding is (regelmatig). Ik zag snel opmerkelijke effecten bij mijn toen zeer stramme 1,62 25-jarige KWPN-merrie. Zo goed dat ik het ben blijven voeren. Ik zit op de 9 pillen per dag -heb toen zelf wat zitten omrekenen mens naar paard-, maar ga n.a.v. dit topic toch eens kijken of ik wat kan zakken in aantal/dag en wellicht switch naar puur gluco (beetje huiverig onder mom van 'never change a winning team'. Ik dacht indertijd ik begin met goedkoop, als het niks doet kan ik altijd nog duurder gaan / merk. Ze was toen zo stram dat ik dacht ik moet maar stoppen met rijden. Nu 1,5 jaar later rijd ik nog steeds.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:08

Ik heb ongeveer een jaar pharmahorse gevoerd, ben nu sinds een maand of 2 overgestapt naar Hoba. In de laatste kom ik alleen niet uit de dosis (glucosamine 45.000.00 mg/k, chondroitine, 50.000.00 mg/k, msm zwavel 80.000.00 mg/k calcium). Of de laatste 2 nullen nou achter de komma horen, of dat er een nul vergeten is. Bij dat eerste zit er dus geen drol in...

Echt gigantisch verschil merk ik niet, paard loopt dagen beter en dagen stijver.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:26

hoeveel gram moet je van jouw supplement geven? dan wil ik best uitrekenen hoeveel glucosamine je dan voert