Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:42

@lucifertje je mening over de kruiden kloppen niet, laat ik het zo zeggen de hoeveelheid die eraan is toegevoegd is zo afgesteld dat het wel het hele jaar door gevoerd mag worden dus het mag jou mening zijn al klopt het niet op het vlak dat het niet goed is om het door te voeren, veel van dit soort kruiden worden door vele, oa mij, het hele jaar separaat al bijgevoerd voor verschillende doeleindes, en van de meeste mag je tot 20 gram per dag voeren dus daar kom je heus niet aan.
Maar ieder zijn ding en ik ken er genoeg die het ook niet graag willen, veel kruiden :-)

@silence, de mijne doet t ook niet erg goed op de dieetmix, en eet het niet heel graag, OA de mok is weer behoorlijk ....
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 10-09-12 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:48

ik had me ook opgegeven via facebook maar helaas door omstandigheden niet kunnen gaan naar HE.. :( Ook geen voer testen voor mij en mijn paardenbeestjes dus..

lucifertje

Berichten: 5618
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:49

Loes een mening klopt altijd, alleen hoef jij het er niet mee eens te zijn. Ik wil mijn paard niet het hele jaar door kruiden voeren en daarom zal ik dit voer niet aanschaffen.

Mijn paard vind de dieetmix heerlijk en is een moeilijk eter. Ik voeg er echter nog wel het een en ander aan toe waarvan ik denk dat goed is :)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:03

De foto van de zak staat nu op Facebook, teminste zo zal het er ongeveer uit komen te zien :-)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:07

Heb zaterdag ook een zak voer opgehaald op te testen :)
Het ruikt in ieder geval wel lekker. Heb alleen net twee weken terug mijn voertonnen gevuld, dus begin iets later met testen.

Mijn shetten gaan nogal snel schuren met hun staart als er iets niet goed zit met het voer, dus weet het snel genoeg :)

Ze doen het nu prima op Dieetmix van Subli trouwens. Maar dit spreekt mij toch meer aan.
Laatst bijgewerkt door Keet op 10-09-12 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:15

Ja die dieetmix was het echt niet.
Hij werd er mager van, futloos en was niet meer vooruit te krijgen.
Gelukkig ging hij met nature's best al super vooruit.

fanci_mike

Berichten: 1976
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Kouwekappel!

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:42

Ik volg hier even, ben benieuwd of het misschien wat voor tinkielief is. HIj krijgt nu pavo koeken met een handje nature's best, maar hij maakt nog steeds wat teveel talg aan naar mijn zin. Zonder koek op alleen muesli doet hij dit niet maar krijgt weer andere symptomen door tekorten. Wie weet is dit voer de gulden middenweg!

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:49

In het voer dat de pavo voor mij gemaakt had als prijs zat ook een hoog percentage van hun kruidenmix die ze door hun normale muesli`s mixen. Dat heeft een heerlijk milde geur die de paarden erg lekker vinden. Ik had eerder al andere mixen geprobeerd, maar daar zit vaak een kunstmatige scherp parfum aan waar mijn paard weinig van moest hebben. Van deze mix is mijn paard enorm opgeknapt, zowel lichamelijk als qua karakter. Daarom ook dat ik dit even blijf volgen. Ik heb al veel paarden zien opknappen met kruidenmixen, kruides die vroeger veel meer op de weides voorkwamen, maar de meeste leveranciers zijn kleine bedrijfjes en ik gebruik zulke producten toch liever van grote bedrijven die meer mogelijkheden hebben de herkomst en kwaliteit goed te controleren.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:57


flappie2
Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-06-07

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:44

Ik volg dit even, ben erg benieuwd hoe paarden die gevoelig zijn voor HB en IR hebben het er op doen.

Staat er ook in het boekje dat julie er bij gehad hebben waar voor het voer dient/ wat het doet? Zoals sommige voeders geschikt zijn voor paarden met luchtweg problemen, voor extra energie, voor goede darm werking enz.
Alle voeder hebben specifieke eigenschappen, wat zouden die eigenschappen van dit voer zij.?

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:47

Ik ga het ook testen, kan de zak woensdag ophalen, ben erg benieuwd!

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:15

Het voer is voor paarden met neiging tot overgewicht, slecht met suiker overweg kunnen door IR/ hoefbevangenheid, vlak na verhuizing, na ziekte, aanleg voor spierbevangenheid, met allergieën bv gluten, gevoelig voor stress en/ maagzweren, beetje extra ondersteuning voor de gewrichten

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:19

Advies hoeveelheid: 1 kg voor paard (1,5. schep ongeveer) en 500 gr voor pony
Voer werkt op de volgende systemen; ademhaling, productie van insuline, ontginning/ afvoer afvalstoffen, gezonde vertering, immuunsysteem.
Er zitten veel kruiden in met hun eigen werking

flappie2
Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:18

dianalamboo schreef:
Advies hoeveelheid: 1 kg voor paard (1,5. schep ongeveer) en 500 gr voor pony
Voer werkt op de volgende systemen; ademhaling, productie van insuline, ontginning/ afvoer afvalstoffen, gezonde vertering, immuunsysteem.
Er zitten veel kruiden in met hun eigen werking

Dank je! Het klinkt als een geschikt voer voor mijn paard. Mijn paard heeft chronische luchtweg problemen, is op het moment HB, heeft vermoedelijk IR en heeft moeite met de verwerking met de afvalstoffen en een wat zwak immuunststeem.

Ik blijf jullie bevindingen over het voer volgen. Is er ook al iets bekend over de verkoopprijs en hoeveel kg er in een zak komt te zitten?

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:43

Het klinkt als super interessant voer.
Ik voer nu ook subli dieetmix, maar deze zal daar denk ik niet aan onder doen.
Zou ook blij zijn als het voer op voervergelijk komt zodat ik het kan vergelijken.
Is er al een prijs bekend per 15 kilo?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30694
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:47

Ik ben zelf geen Pavo voerder, daar zal ik eerlijk in zijn. Ze hadden geen voer wat ik geschikt achtte voor mijn pony's. Met name mijn merrie komt het voeren behoorlijk secuur.
Maar daarom was ik wel erg benieuwd naar dit voer. Ik ga nog even precies kijken naar wat erin zit.
Vandaag hebben alledrie mijn pony's een handje gehad om te proeven. En het viel in elk geval in de smaak.

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:47

Hier toch ook maar de zak open gemaakt :+ door het opruimen van m'n kast en een box die leeg stond hebben er voor gezorgd dat ik niet kon wachten :Y)

Hier normaal ook alleen Pavo daily plus en verder geen Pavo, paard doet daar nog te weinig voor :+

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:13

Prijs enz was nog niet bekend, had ik ook gevraagd. Nav de testresultaten worden er evt nog veranderingen aangebracht en dan op de markt. Wie nog wat wilt weten, vraag maar. Wie weet staat het in de papieren
Vanavond handje gegeven, ga nog niet volledig over ivm keuring wat komt en wil niet voor verassingen komen te staan

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:17

Ben ook echt mega benieuwd naar een richtorijs :-)

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:08


Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:12

Ik volg dit even, lijkt mij een interessant voer en ik ben eigenlijk absoluut geen pavo fan..

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:01

Lijkt best wel een beetje op de dieetmix als je het zo ziet :)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30694
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:04

Het is wel heel anders als je het beiden beet hebt qua samenstelling.
Dieetmix is ook meer brokjes dan dit voer.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:07

Oke! Ben heel benieuwd naar de gebruikservaringen. Balen dat ik niet naar HE kon, ben reuze benieuwd! Tot het in de winkel ligt maar even 't topic goed volgen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:01

Het lag niet in de stand op HE hoor. De zakken kon je er wel ophalen. Maar voor de rest was er niets te zien of lezen.
De testers die het niet konden halen krijgen een zak opgestuurd