Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:@biscaya: als je goed gelzen had, zou je weten dat het over de oxide vorm gaat en dat de meesten hier weten dat het in mindere mate wordt opgenomen. Echter geven bloedonderzoeken aan dat het voldoende opgenomen wordt om tekorten weg te werken...
Evelli schreef:De welkoop verkoopt, zoals meermaals in het topic gemeld is, de oxide vorm. Deze werd/wordt aangeraden door de VA en bloedonderzoek toont aan dat het prima werkt. Ook de ponys knappen er goed van op in hun koppie maar ook qua spieren en gewicht.
De dosering is aangepast op de opneembaarheid en hoeveelheid magnesium
Waratje schreef:Wat van belang is bij je maatschepjes is weten hoe de opneembaarheid is van de magnesium uit de verbinding. Daar zit veel verschil tussen en maakt dus ook een hoop verschil bij je dosering. Zoals ik het heb begrepen zijn met name de magnesiumchelaat en de magnesiumcitraat heel goed opneembaar en is de oxide veel minder goed opneembaar, dus daar zul je dan meer poeder voor moeten geven voor hetzelfde resultaat.
biscaya schreef:Evelli schreef:De welkoop verkoopt, zoals meermaals in het topic gemeld is, de oxide vorm. Deze werd/wordt aangeraden door de VA en bloedonderzoek toont aan dat het prima werkt. Ook de ponys knappen er goed van op in hun koppie maar ook qua spieren en gewicht.
Dat zou mooi zijn! Mijn da adviseert echter anders... maar blijft natuurlijk wat gissen.
Evelli schreef:De welkoop verkoopt, zoals meermaals in het topic gemeld is, de oxide vorm. Deze werd/wordt aangeraden door de VA en bloedonderzoek toont aan dat het prima werkt. Ook de ponys knappen er goed van op in hun koppie maar ook qua spieren en gewicht.
biscaya schreef:Magnesium doet ook niet zo heel veel voor spieren maar werkt vooral op de psyche van het paard, het paard wordt er rustiger van werkt trouwens niet bij alle paarden.
Blabla1980 schreef:Toen ik er hier bij de boerenbond naar vroeg keken ze me aan alsof ik gek was...en al helemaal toen ik vertelde waar ik het voor nodig had want die jongen zei dat hij het volgens hem helemaal nie mocht verkopen omdat je er verboden dingen van kon maken![]()
maar na wat zoekwerk in hun productlijsten hebben ze het over laten komen uit een filliaal in friesland
nacho_lein schreef:Biscaya: welke heb jij dan van synovium? Op de pot die ik heb staat toch echt oxide
Blabla1980 schreef:100 euro![]()
Ik vraag me wel af of als ik nu helemaal zou stoppen of het gedrag dan net zo hard weer terugggaat naar het oude (enorm schrikkerig, vooral als ik ernaast sta)