Bach Bloesems voor een kalmere pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Bach Bloesems voor een kalmere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:29

Ja daarom lijkt het mij ook fijn als er iemand aan huis komt kijken naar de pony. Maar dan moet diegene wel met paarden weten te werken anders herkent ze nog niks. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:32

moonfish13 schreef:
Dat was zeker een ''normale'' therapeut?
Het kan namelijk, uitgaande van de ''nieuwe methode'' dat iets niet werkt.
Dat is bij de traditionele methode niet te verklaren, met de nieuwe wel.
*knip*

Poeh, niet banketstaaf bedoeld, maar ik snap hier echt niks van :D Ik weet dat 'ie een mixje had met verschillende soorten bloesems, maar wat je precies met die lagen bedoelt en "nieuw" versus "oud"... geeeeeeeen idee. You complete lost me there :')

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:37

Contacteer aub een goede therapeut of volg die link die eerder is gegeven.

Vooral ivm de dosis , moet een paard andere bekeken worden. Dus met 7 euro raak je er niet.... eerder een klein veelvoud hiervan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:40

Welke link? Er staan er namelijk meerdere!

Ik wil ook wel echt op zoek naar iemand die bekend is met paarden! :j

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:45

Ik doe paarden en mensen.... Eigenlijk weinig verschil. Enkel de dosis.
Moonlight (?) denk ik heeft alles al perfect uitgelegd, die zit er spot op.
Als jij nu even nakijkt via alle info dat Moonlight al heeft gegeven , wat op je pony lijkt ,
stuur me dan een PB.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:48

Ieder dier is anders, ik vind "wat op je pony lijkt" al een verkeerde uitgangspost eigenlijk. Soms kunnen er andere oorzaken zitten, achter wat er op het eerste gezicht lijkt..

Equardor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:49

ik heb ook goede ervaringen met Bach. als ik jou geval zo lees, zou ik het combineren met een stukje oefenen in leiderschap. Als zo'n dier weet wat zijn plek is dan worden ze vaak rustiger is mijn ervaring. Hem samen met een dominante merrie zetten als dit mogelijk is, kan ook al veel goed doen. Klint als een te vroeg en abrupt afgespeend veulen, dit kan grote schade geven. Wens je veel succes en geduld :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:52

Nouks schreef:
moonfish13 schreef:
Dat was zeker een ''normale'' therapeut?
Het kan namelijk, uitgaande van de ''nieuwe methode'' dat iets niet werkt.
Dat is bij de traditionele methode niet te verklaren, met de nieuwe wel.
*knip*

Poeh, niet banketstaaf bedoeld, maar ik snap hier echt niks van :D Ik weet dat 'ie een mixje had met verschillende soorten bloesems, maar wat je precies met die lagen bedoelt en "nieuw" versus "oud"... geeeeeeeen idee. You complete lost me there :')

Even simpel, bloesems hebben een verband en met die verbanden moet je gewoon rekening houden.

Voorbeeld: stel het gaat niet goed op je werk, ga je vervolgens niet meer met plezier naar je werk.
Wordt het erger, ga je er misschien wel tegenop zien, dram je dan nog door dan raak je misschien wel overspannen. Dat is hoe een spoor ongeveer loopt.
Je hebt het overspannen al gehad, maar je bent het niet meer.. Dien je dat toch nog in balans te brengen.
Doe je dat niet, loop je kans dat de gekozen bach bloesem inderdaad niet werkt.

De nieuwe methode houdt rekening met meridianen, chakra's en meer.
Dit is de nieuwe methode:
http://www.bachbloesem-compleet.nl/methode.html

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:54

@mariposa: TS kan geen therapeut aan huis krijgen. Hoe kan iemand anders nu een bloesem kiezen , als zij haar eigen pony toch het beste kent?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:54

Balada schreef:
Ik doe paarden en mensen.... Eigenlijk weinig verschil. Enkel de dosis.
Moonlight (?) denk ik heeft alles al perfect uitgelegd, die zit er spot op.
Als jij nu even nakijkt via alle info dat Moonlight al heeft gegeven , wat op je pony lijkt ,
stuur me dan een PB.

Heb jij het Cint gedaan of werk je met deze methode??

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 17:54

Equardor schreef:
ik heb ook goede ervaringen met Bach. als ik jou geval zo lees, zou ik het combineren met een stukje oefenen in leiderschap. Als zo'n dier weet wat zijn plek is dan worden ze vaak rustiger is mijn ervaring. Hem samen met een dominante merrie zetten als dit mogelijk is, kan ook al veel goed doen. Klint als een te vroeg en abrupt afgespeend veulen, dit kan grote schade geven. Wens je veel succes en geduld :D

Leiderschap mankeert niks aan, hij staat met een dominante maar als het hem te heet onder de voeten word gaat hij gewoon onder of door het draad. Maakt dus weinig uit helaas.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:56

@Balada er zijn vast wel therapeuten die gewoon aan huis komen, tis alleen even zoeken. Maar ook als eigenaar is het soms heel moeilijk om de achterliggende rede te vinden zeg maar..

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:58

@moonfish: ik werk met deze methode, onder andere, vooral homeopathie.
En niet in Nederland gestudeerd. Canada.

Mariposa: ik had verstaan van TS dat ze wel iemand had gevonden maar dat het te duur uitkwam... maar ik doe aan fast-reading op mijn werk. ~
Vandaar mijn vraag dat ze zelf ook even tijd investeert, het is haar pony en ik ken hem niet :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:59

oh oke, dan had ik dat even gemist, sorry :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:02

Balada en Mariposa,

Ik wil idd iemand aan huis. Kijk het is duidelijk dat hij ineens bang is. Maar dit is hij in de wei evengoed als in de omgang. Waar dit vandaan komt.. Exact weet ik het niet.

Het is een typische Welsh, en die zijn vaak al nerveus en gevoelig.

De boer waar hij ooit wegkwam heeft hem geslagen, veel of hard weet ik niet. Nu kan ik er best in komen. Oude boer met wandelstok, pony die weigert uit de wei te komen. Tegen de tijd dat je hem dan hebt kan ik me voorstellen dat hij per ongeluk de frustratie op de pony heeft gebotvierd. Maar het betrefd hier echt een pony die je niet kunt straffen, hij gaat letterlijk zitten en trillen van angst als we hem enten, laat staan als we hem een mep zouden verkopen. Hij luistert heel netjes hoor, wijkt voor druk, staat netjes stil, volgt etc. TOTDAT hij ineens bang is. De ene keer blijft hij er een dag in hangen en staat ie in zijn stal ook in de hoek te trillen. De andere keer kan ik hem binnen 5 minuten overtuigen dat er niks is en is het okee.

Dus het zal karakter + trauma zijn, maar goed, soms weet ik het ook ff niet meer met hem. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:02

Nee, niet te duur hoor! Maar ik wil dan wel iemand hebben die wel het eea van paarden weet! :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:04

In eerste instantie wilde ik hem laten kraken, misschien dat er iets niet lekker zit.. Dat kost ook 80€

Maarja, hij kan wel lekker gekraakt zijn, 3x schrikken en hij zit weer vast denk ik. Zo heftig schrikt 'ie. (niet dat het een heel scheve pony betrefd, hij loopt eigenlijk super in training, maar kan met voorstellen dat zijn spieren bijv. ook af en toe het zat zijn zo gespannen te staan. :P ).

Maar ik kan het gevolg wel aanpakken, maar dan blijf ik daarmee bezig.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:07

nee beter idd eerst de oorzaak en daarna pas het gevolg.. Als je pony wat meer rust krijgt in zn koppie dan kan hij straks beter ontspannen, dan is een keer laten behandelen wel nuttig :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:08

Als ik eerlijk ben, zou ik liever voor een telefonisch consult gaan van een goed opgeleide cint therapeut..
Als van een therapeut van de huis-tuin-en-keuken opleiding aan huis.
Maar dat moet je voor jezelf uitmaken natuurlijk, maar ik zou pertinent niet willen dat er met de traditionele methode gewerkt wordt. Niet met een dier.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:09

Ik kan je wel helpen. Heb bokker Evelli ook geholpen met paniek-beestje. Moet je maar even opzoeken (topicnaam was iets van 'plotselinge heftige gedragsveranderingen'). Omdat ik mezelf aanbied, werk ik in dit geval op no-cure, no pay basis. Meer info vind je op mijn site. Ik zal je vast waarschuwen... wat is doe is nog zweveriger dan Reiki :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:13

moonfish13 schreef:
Als ik eerlijk ben, zou ik liever voor een telefonisch consult gaan van een goed opgeleide cint therapeut..
Als van een therapeut van de huis-tuin-en-keuken opleiding aan huis.
Maar dat moet je voor jezelf uitmaken natuurlijk, maar ik zou pertinent niet willen dat er met de traditionele methode gewerkt wordt. Niet met een dier.

Ik ben sowieso niet van plan zomaar iemand te laten komen.
Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat er ook én-en zou kunnen. :P

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:17

@moonfish ook goed opgeleide therapeuten kunnen aan huis komen ;)

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:29

Heb ik jou een heel antwoord geschrven en is alles weg!
Gebeurt wel meer...

Chaos: ik raad je gewoon aan om zelf even je pony te doorgronden... de stalling etc ook. Is er iets dat hem stresst? Kan er wat verbetert worden om het hem makkelijker te maken?

Holistisch - je zei dat je het niet kende - betekent dat alle factoren worden overwogen en nagekeken... het Geheel , zeg maar. Niet enkel het symptoom, zijnde de klacht.

Dus steek er zelf even tijd in en bereidt een bezoek van een therapeut voor:
Noteer alles wat je denkt en ziet....En contacteer vervolgens iemand per tel. Voel even na of het je bevalt, en vraag voor een bezoek. Meestal kosten paarden geld .... en als je dit wil oplossen, doe het dan ineens op de correcte manier.

Je mag mijn steeds contacteren via PB maar ik woon in Portugal... Het is beter als je in jouw buurt iemand hebt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 23:07

EllenB schreef:
Ik kan je wel helpen. Heb bokker Evelli ook geholpen met paniek-beestje. Moet je maar even opzoeken (topicnaam was iets van 'plotselinge heftige gedragsveranderingen'). Omdat ik mezelf aanbied, werk ik in dit geval op no-cure, no pay basis. Meer info vind je op mijn site. Ik zal je vast waarschuwen... wat is doe is nog zweveriger dan Reiki :D

Heel lief aangeboden, ik hou dit even in gedachten en ga morgen of overmorgen je site lezen! IIG alvast bedankt!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 23:08

Mariposa11 schreef:
@moonfish ook goed opgeleide therapeuten kunnen aan huis komen ;)

Daar hoopte ik dus ook op! :D