Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:@visibre team: Als je paard al een specifieke oefening moet doen om een spiergroep te kunnen onderscheiden, dan is het paard/pony in kwestie iets te zwaar. Bij een goed bespierd paard dat afgetraind is zie e de spiergroepen ook in rust/stand liggen.
VisibreTeam schreef:petitparis schreef:@visibre team: Als je paard al een specifieke oefening moet doen om een spiergroep te kunnen onderscheiden, dan is het paard/pony in kwestie iets te zwaar. Bij een goed bespierd paard dat afgetraind is zie je de spiergroepen ook in rust/stand liggen.
Bij ons zijn spieren in rust stand ook niet te zien lijkt me?
Sjolvir schreef:Kimmie, oef! Dat is wel goed voorbeeld van te dik ja.
Tja, als sommige stamboeken dat nou ook nog eens in zouden zien...
Heb mijn paard dit jaar schaamteloos vet gemest en daarmee werd ze eindelijk ster.
Alle andere jaren kreeg ik als commentaar, niet voldoende bespiering..
(liep toen Z en endurance was dus afgetraind zeg maar, voor sportpaard nog vet, maar voor stamboek onbespierd, zucht.)
2009, dag voor de keuring, dus niet voldoende bespierd.
Dit jaar had ze voldoende bespiering (lees: VET, want ze had wegens blessures en dracht al heel lang niets gedaan)
2011, foto van de dag van de keuring, toen we weer thuis waren.
Ik beken dat ik haar dit jaar krachvoer bij gaf vanwege de keuring, aangezien ze er nu ook een veulen bij had lopen,
was dit naar mijn idee de enigste kans en manier om haar ooit ster te krijgen, want zo dik gaat ze nooit meer zijn.
Is dus wel heel lastig als je stamboek zijn leden toch ietwat verwrongen beeld van hoe een fjord eruit hoort te zien meegeeeft.
En te dik heeft niets met ouderwets of modern type van doen, dat is bouw, niet speklaag!