Ander hooi of nog even aankijken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Ander hooi of nog even aankijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 19:39

Nja volgens mn pensionhoudster deed haar hengst het ook tot ze het nieuwe gelijk door het oude ging husselen, dus ik kijk dat eventjes aan :) Wel iets om in de gaten te houden idd!

Wel goed nieuwd, Bis zn mest zag er vandaag keurig uit! *\o/* Maar 1 zachte in zn stal maar dat kan ook de eerste geweest zijn van toen ie 's avonds op stal ging natuurlijk.. In de paddock lastig te beoordelen met al die regen := Pensionhoudster merkte ook al op dat hij geen last meer lijkt te hebben van de natte scheten en dat zn stal er een stuk netter uitziet. En dat met toch flinke temperatuurwisselingen en weersveranderingen de laatste dagen...
Dat gekke balletje lijkt toch te hebben geholpen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:42

He Cool!!! Zo willen we het zien he?

Ik ben helemaal geobsedeerd, kom op stal en het eerste wat ik doe ik benen kijken en staart oplichten....wordt er moe van..

Idd is de laatste dagen ook wel wat invloed geweest op mijn andere paarden, allemaal wat slappe mest, is ook wel koud geweest en ze zijn een paar keer klets nat geregend..

Kun je wat meer van dat balletje vertellen??

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 19:48

Nog meer mensen trouwens met schimmels? :+ Leuk hoor, zo'n probleem en dan een schimmel hebben met al witte staart en 4 hoge witte benen :')

Balletje was wolfsklauw geloof ik.. Lycopodium, als je daarop googlet vind je al een hoop :) Wel vooral veel over mensen maar goed :P
Balletje kwam via een stalgenootje, die was bij een homeopaat oid en heeft het probleem heeeeel summier uitgelegd en die vrouw gaf dat balletje mee. Ziet er een beetje uit als een piepschuimballetje en moet in zn waterbak dat het oplost en hij het opdrinkt.

Kan voor geïnteresseerden wel naam en nr navragen? Stalgenootje is intussen verhuisd maar heb haar nr nog wel dus makkelijk aan te komen :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:59

luve_rozes schreef:
Vandaar dat Russel ook zei, mestwater te gebruiken, met lijnzaadmengsel. An sich geen raar idee. Tikje...eng. Ik weet niet, of er iets meespeelt wat je in de gaten moet houden, zoals de bacterie groei, als mest het lichaam verlaat.

DA laten doen via neussonde. Ik heb er eerder wat over gelezen, maar dacht dat dat in Zweden was en een slachter die zo'n soort kuur maakte voor hoefbevangenheid als ik het me goed herinner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:35

DA zei, dat je verse mest moet nemen, een theedoek, dan water erop en het mestwater opvangen, gewoon door zijn voer doen.

Het komt sowieso in de maag en dan maar afwachten of de bacterien overleven..maar met neussonde ga ik niet snel weer laten werken als het niet nodig is, was niet zo een leuke ervaring en hebben tenslotte mijn paard maar verdoofd...vind het erg sneu weer met zo iets aan te moeten komen..... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:37

amyz schreef:
Nog meer mensen trouwens met schimmels? :+ Leuk hoor, zo'n probleem en dan een schimmel hebben met al witte staart en 4 hoge witte benen :'):)

Yes! Me! :D Maarre witte staart is gele staart en dat maar een paar uur :+

Als je stalgenoot wil vragen, ben erg geinteresseerd in zo een wonderballetje :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:26

Ik ga het ff vragen voor je dan :D Sta hier echt versteld van dat het lijkt te helpen... Dacht eerst nog (ben sceptisch mens) dat het misschien lag aan het mooiere weer maar ook met de regen blijft het goed, dus ik ben voorzichtig positief hihi.

Moonlight06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:49

hoihoi,

amy: fijn dat je in iedergeval wat resultaat heb gehad van het middeltje wat ik had meegenomen voor je ..
als je nog meer wilt ervan moet je het even zeggen zorg ik dat het jou kant op komt

sterkte

gr laura

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:11

Hee lin,

Bonnie hier ken je me nog!
Ik heb hetzelfde probleem als jij die van mij is ook flink aan de diarree de ene keer 4 dagen en dan wqeer 2 dagen goed en dan weer diarree.

Dat balletje wil ik ook wel graag proberen, en nog wat mensen bij mij op stal ook, hoe kan ik eraan kome?

Groetjes bonnie

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:14

Ik heb ze dus van moonlight06 :) Denk dat het het makkelijkst is als iedereen met interesse haar een pb stuurt, zij heeft weer contact met die vrouw van de balletjes :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:19

russel schreef:
DA zei, dat je verse mest moet nemen, een theedoek, dan water erop en het mestwater opvangen, gewoon door zijn voer doen.

Het komt sowieso in de maag en dan maar afwachten of de bacterien overleven..maar met neussonde ga ik niet snel weer laten werken als het niet nodig is, was niet zo een leuke ervaring en hebben tenslotte mijn paard maar verdoofd...vind het erg sneu weer met zo iets aan te moeten komen..... :(:)

ik heb het ook alleen nog maar gezien via neussonde, want het lijkt me ook niet voor de hand liggend om je paard een hoopje naar mestruikend voer te doen opeten... Sommigen laten het heel makkelijk toe een neussonde te laten steken. Maar ja je moet weten of je juist zit, dus best DA laten doen en die kan indien nodig sederen

en of homeopathie of kruiden helpen, daar zijn dieren de beste proefkonijnen voor, want die hebben geen idee waarvoor die raar ruikende dingen voro dienen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:00

IK neem aan dat je niet zelf gaat sonderen, toch???? >;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:27

@russel: je hebt geen idee wat sommige mensen allemaal zelf doen bij hun paarden :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:09

Dat zou best nog eens kunnen. OMG... :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 12:23

Ik heb maandag Biscuit zn staart gewassen...en nog steeds wit! Ultieme bewijs :D
Dat gekke balletje heeft écht geholpen, moet wel. Sindsdien is het over namelijk. De drainage compositum houd ik nog even vol voor de zekerheid zeg maar, maar het ziet er naar uit dat het echt over is! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:46

Super, ik heb nog geen reaktie op het balletje, ben wel benieuwd wat er in zit

Mijn paard doet het goed op graszaadhooi, zodra het ander hooi wordt, gaat het weer mis...maar balletje zou wel fijn zijn als hij op gras en weidehooi gunstig gaat reageren...

Super dat zijn staart nog wit is...

Moonlight06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:48

sorry mensen dat ik niet eerder reageerde maar me internet was even uit de lucht
zijn er nog mensen geintreseerd ?

groetjes laura

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:14

Ik wellicht wel.
Maar dan wil ik wel graag wat achtergrondinformatie over wat het is, wat het doet, hoelang het werk, en of er bijverschijnselen zijn enz. :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 17:46

Hier geen bijverschijnselen en het werkt nog steeds :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:50

Na een terugval lijkt het bij de mijne ook goed. *\o/*
Maar ben wel heel nieuwsgierig naar het spul van je, Moonlight..