Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zilfstar schreef:marleen_usar schreef:Wiesencobs ben ik lang naar op zoek, en als ik dan ergens kom waar van op internet staat dat ze het verkopen dan hebben ze het niet grrrr.
Dat was voor mij 1 van de redenen om niet voor Wiesencobs te gaan. het is bijna niet te krijgen! Ik wil wel zeker weten als ik op iets overga dat ik het ook kan kopen...
Caballos schreef:Hahahahaah, labrador onder de paarden, die is leuk!
Ben erg blij dat ik daar op overgestapt ben!
dorientjuh schreef:Het is jammer dat er maar zo weinig mensen zijn die verstand hebben van paardenvoeding, het zou een hoop ellende schelen.
Ik zou je Pavo Podo Supply willen aanraden: http://www.pavo.nl/pavo-productpdf/27/P ... Supply.pdf
Is wel in brokvorm, maar bevat slechts 2% zetmeel en 5% suiker (staat niet op de site maar heb ik opgevraagd bij Pavo). Bovendien mag je er maar maximaal 300 gram per dag van voeren. Het mooie van dit supplement vind ik dat het goed in de verhoudingen zit; dit is bij bijna alle krachtvoersoorten helaas niet het geval.
dorientjuh schreef:Het is jammer dat er maar zo weinig mensen zijn die verstand hebben van paardenvoeding, het zou een hoop ellende schelen.
Ik zou je Pavo Podo Supply willen aanraden: http://www.pavo.nl/pavo-productpdf/27/P ... Supply.pdf
Is wel in brokvorm, maar bevat slechts 2% zetmeel en 5% suiker (staat niet op de site maar heb ik opgevraagd bij Pavo). Bovendien mag je er maar maximaal 300 gram per dag van voeren. Het mooie van dit supplement vind ik dat het goed in de verhoudingen zit; dit is bij bijna alle krachtvoersoorten helaas niet het geval.
madamX schreef:dorientjuh schreef:Het is jammer dat er maar zo weinig mensen zijn die verstand hebben van paardenvoeding, het zou een hoop ellende schelen.
Jammer dat jij hierin voorop loopt....
Als ik jou was (heb ik al eerder gezegd), zou ik je maar beter gaan verdiepen in dierenvoeding, en niet afhankelijk zijn van 1 afspraakje die je had met een nutritionist van PAVO. Blijkbaar heeft die meneer erg veel indruk op je gemaakt want je neemt alles klakkeloos van hem over....
En, btw, die cijfertjes waar je steeds mee komt, zeggen totaal niets... Praat wat meer met mensen die al jarenlang paarden houden, leer je meer van (zou PAVO ook moeten doen).
Splinter schreef:Mijn paard vind de Healthy Herbs niet zo lekker als zetmeel bommen ( zetmeel = nou eenmaal smakelijk)maar ze eet het wel op, nu niet meer schrokkend, dus dat is een bijkomend voordeel
Ook maakt ze goed speeksel aan, heb jij dat ook cabbalos? Een mooi schuimmondje?
dorientjuh schreef:Geloof mij, ook ik heb me verdiept in paardenvoeding en ik heb alles nagerekend en je kunt het gewoon aan ieder paard voeren. De rietmelasse heb ik dus nagevraagd bij Pavo, maar als er in totaal maar 7% zetmeel/ suiker in zit, vind ik dat geen probleem. Indien je niet over de 300 gram per dag gaat, is er niets aan de hand. Wat mij betreft moet krachtvoer nooit als een volledig voer worden gezien.
Caballos schreef:Wat zo jammer is bij D&H is dat er weinig gehaltes bekend zijn, zo staat nergens de hoeveelheid suiker/zetmeel..............
Tieme schreef:ik heb niet alles gelezen, maar waarom wil je perse iets van brok voeren?? is er buiten dat de rest brok krijgt en hij het ook wil, nog een rede om het te voeren?? anders zou ik gewoon geen brok erbij geven.
mijn fries krijgt op dit moment een handje kruidenmuesli van havens. niet omdat hij het nodig heeft maar omdat de rest het ook krijgt.
hij heeft ook een tijd alleen een pavo summerfit koek gehad. 's ochtends en 's avonds een halve. dan heeft hij toch wat te eten als de rest krijgt en meteen z'n vitaminen.
in pavo nature's best zit bijv. helemala geen melasse. waarom mag hij eigenljk geen melasse/suiker?? want in vers gras zitten bijv. weer meer suikers dan in hooi. in kuil zit nog het minste suikers. deze zijn al voor een groot deel verbruikt tijdens het gistingsproces. maar dan nog is dit heel moeilijk te controleren. het ligt er ook totaal aan wat voor gras er gebruikt is tijdens het kuilen. of daar op dat moment veel of weinig suikers in zaten.
Tieme schreef:offtopic maar: waarom moet een paard wat op boxrust staat, krachtvoer?? paarden hebben het bij recreatief gebruik al niet nodig, laat staan als ze helemaal niets doen. ze redden het prima op alleen voldoende ruwvoer.