Kosten hooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: Kosten hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:36

Ik krijg dit jaar natuurhooi. De boeren mogen pas maaien als daar toestemming voor is. Dat zal ergens juni begin juli worden. Prijzen zijn ook nog niet bekent.
Sommige hebben al gemaaid, maar het meeste staat nog op het land.
Het seisoen begind hier ook een maand later en de winter vangt ook een maand eerder aan.

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:44

Ik heb voor 50 baaltjes hooi 150 euro betaald. Is wel eerste snede, maar ik denk niet dat er dit jaar meer hooi van het land gehaald wordt hier. Pony's staan bij mensen achter het huis in de wei, de rest van de weides worden verhuurd aan een boer met koeien. Deze man heeft 3 van de 5 weilanden gemaaid en wilde mij wel 50 baal verkopen. Was voor mij de eerste keer dat ik het vanaf het begin af aan meemaakte, er lag altijd nog wel hooi op zolder. Vond elke regendruppeltje dan ook bijzonder spannend. Verleden jaar op zijn goedkoopst 6 euro de baal betaald. Bij de fouragehandel betaalde ik 8 euro voor een baaltje (frans) hooi. In ieder geval komt het nu van "eigen" land af en weet ik wat er wel of niet inzit. De weiden die gemaaid zijn hadden dit jaar nog geen koeien opgelopen. Omgeving Apeldoorn.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:08

Onze boer heeft hooi van eigen land. Dus voorlopig zitten we nog niet zonder. Maar wij hebben nu bijna geen stro meer over op stal. Dus de boer heeft gezegd dat ze binnenkort dag en nacht t land op gaan. Wat erg nou... :')

Maar ik zou evengoed nog wel graag een plensbuitje of wat willen. Want anders staan ze van de winter evengoed nog op het beton... :\

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:52

Probeer het nog een keer: wie kan mij aan hooi helpen? & tot 8 euro per baaltje vind ik nl heel veel!!
Omgeving Heerenveen/Drachten.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:03

wij hebben net zelf gehooid, gewoon kleine baaltjes hooi zonder plastic eromheen, 50eurocent perskosten per baaltje, en we hebben 198 kleine pakjes hooi!
Mijn pony mag geen hooi ivm haar longemfyseem, dus die krijgt kuil....en dat is indd altijd een dure aanschaf! klein baaltje kuil(pak hooi in plastic) 7 euro ofzo, maar heb nu adjes gevonden van 5,50 euro per stuk!
En heb 4 grote vierkante pakken met 'kuil' al gereserveerd van de man waar mijn paarden nu staan! rond de 25 euro per stuk! Dus heb mazzel!!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:08

Ik weet niet wat de prijzen van de boer dit jaar gaan doen ..... houd mn hart vast. hopelijk worden het geen randstad prijzen want dan is de lol dr ver af. vlasvezels worden ook zo duur zeggen ze dus allemaal lekker klote

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:13

Die van mij staan 24u/pd buiten, ook 's winters! Ze hebben wel een schuilstal waar ze droog kunnen staan, maar zonder stro of zaagsel! En als ik wedstrijd heb, of laat van les thuiskom swinters, dan zet ik mijn paard in mijn achtertuin waar wel een stal staat, maar heb aan 3 of 4 balen zaagsel genoeg voor de winter! Dus dat valt gelukkig mee voor mij!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:15

En als ik dat lees van 80euro per grote ronde baal kuil.....sjemig....dat is niet te doen ja! Ik haalde vorig jaar zo'n grote ronde baal voor 40 euro, maar dat was dan ook in een week tijd op met 7 knollies.....moet er niet aan denken om 80 euro per baal te geven!
Ik haalde het trouwens bij een boer hier in de buurt, uit nood omdat hooi voorraad bij ons niet zo hoog was...

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:02

Wat een bedragen zeg!
Gelukkig hebben wij hier in het noorden genoeg gras!

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:44

Lightielight schreef:
Probeer het nog een keer: wie kan mij aan hooi helpen? & tot 8 euro per baaltje vind ik nl heel veel!!
Omgeving Heerenveen/Drachten.

Sorry kan je daar niet mee helpen, weet het niet.........
Weet wel hoe groter je partij hoe goedkoper het word!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:13

en bedoel'je gewone hooipakjes zonder plastic?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:36

bobomelo schreef:
En als ik dat lees van 80euro per grote ronde baal kuil.....sjemig....dat is niet te doen ja! Ik haalde vorig jaar zo'n grote ronde baal voor 40 euro, maar dat was dan ook in een week tijd op met 7 knollies.....moet er niet aan denken om 80 euro per baal te geven!
Ik haalde het trouwens bij een boer hier in de buurt, uit nood omdat hooi voorraad bij ons niet zo hoog was...

De ene grote baal is de andere niet, ook al hebben ze dezelfde afmeting. j
Je hebt ze er die je alleen de stal kan inrollen en omgooien en bij andere balen lukt je dat niet. Altijd vragen hoeveel erin zit en dat terug rekenen neer de tonprijs die momenteel rond de 240 zit.

vanoosten01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:13

ik ben ook op zoek naar 200 kleine balen hooi. bezorgt in gemert (brabant)
mag uit duitsland komen, maakt me eigenlijk niet uit.
volgens mij is 200 balen ongeveer een hele wagen.
maar er kan ook iets meer geleverd worden.

als het maar een goede kwaliteit is en jacaobskruid vrij.

iemand ideëen?
je zou me er heel gelukkig mee maken!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:15

Er gaan eer idd 200 op een vrachtwagen.

Bij ons in Duitsland is niets meer te krijgen. Ik ben al blij dat ik voor het aankomende jaar heb kunnen bestellen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:59

jeahhh, gister en eergister met de trailer op weg geweest. 75 pakjes hooi vn goeie kwaliteit van vorige jaar voor slechts 2.50 het pakje kunnen kopen.
passen ongeveer 40 in de trailer dus we hebben 2 keer gereden

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:08

hotchocolat schreef:
Er gaan eer idd 200 op een vrachtwagen.

Bij ons in Duitsland is niets meer te krijgen. Ik ben al blij dat ik voor het aankomende jaar heb kunnen bestellen.

Geld dat ook voor stro of heb je daar geen weet van?

Even oftopic, dacht je al eerder in topic gezien te hebben, vergissing met een ander denk ik maar eh mooie plaatjes in je profiel hoor!wauw

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:40

Rond deze tijd wordt het laatste opgekocht door Nederlanders/Belgen.

Gezien de droogte heeft het gras een achterstand. Mijn vaste leverancier had voor het nieuwe jaar waarschijnlijk al niets meer. Hij wil eerst genoeg hebben voor zijn eigen veestapel. Ik heb gelukkig via iemand anders kunnen bestellen.
Er is meer hooi tekort dan stro.

Ik hoop dat mijn bestelling nog mooi van het land komt.

Ik ben blij dat ik genoeg heb voor het aankomende jaar. Het hooi wat ik over heb (nog zo'n 70 balen) laat ik ook mooi hier in de schuur liggen.

Vorig jaar was het ook een slecht jaar. Het voorjaar kwam pas laat op gang (we hadden in mei toen nog sneeuw).

@Moonvw, dan je wel. Ik heb nog steeds het vakantiegevoel hier.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:16

Hooi en kuil voor de paarden redden we wel zelf gelukkig maar met stro moeten we het ook van een ander hebben helaas...

Vakantiegevoel.... geloof je direct!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:29

Voig jaar heb ik voor een baaltje 0,90 betaald, de grote balen waren 25,00. Ik heb geen idee wat de prijzen dit jaar gaan doen.

Wil je langs komen met een vrachtwagen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 21:44

Dank je (als compliment voor mij was ;))! Ben zelf ook benieuwd wat stro/vlas gaat doen.. heb gelukkig al wel hooi :)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:59

hier is het hooi ook al aardig gestegen. Heb mijn hooi al vorig jaar besproken dus dat komt wel goed 300 kl. balen en 14 grote balen kuil/hooi. Stro 130 balen besteld en heb nog ongeveer 70 balen over van vorig jaar.
Heb nog ongeveer 70 kl. baal hooi van vorig jaar over maar ben al bijna 2 week aan het bijvoeren om dat het gras maar niet wil groeien.

De boer waar ik mijn hooi weg krijg heeft al gezegt dat het duurder werd. hooi zeker een euro per pak en grote balen 10 euro per pak. Nou reken maar uit!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:34

We belden net voor voordroogbalen. Vorig jaar 30 euro per stuk, nu 50. Ben bang dat het dierenwelzijn in de problemen komt. Brok is bijna goedkoper dan hooi.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:39

ja maar dat zal ook wle snel duurder worden dendro...je kan er op wachten

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:44

hoorde dat krachtvoer ook 10 tot 15 procent duurder wordt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 21:56

Hmm ga ik misschien dan ook maar wat van in t voren halen..