Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

SunnyJazz schreef:Ik weet niet of het hier al gezegd is maar als het gaat om hoefbevangenheid kan je je paard juist beter niet op kort gras zitten. Het korte gras is namelijk jong gras en daarin zitten de meeste eiwitten in waar je paard vervolgens hoefbevangen van kan raken. Je kan dan je paard nog het beste op heel lang gras zetten. Dan krijgt tie wel meer suikers binnen en zal misschien wat dikker worden maar de kans op hoefbevangenheid is kleiner. Verder heb ik geen ervaring met een grasmasker
SunnyJazz schreef:Ik weet niet of het hier al gezegd is maar als het gaat om hoefbevangenheid kan je je paard juist beter niet op kort gras zitten. Het korte gras is namelijk jong gras en daarin zitten de meeste eiwitten in waar je paard vervolgens hoefbevangen van kan raken. Je kan dan je paard nog het beste op heel lang gras zetten. Dan krijgt tie wel meer suikers binnen en zal misschien wat dikker worden maar de kans op hoefbevangenheid is kleiner. Verder heb ik geen ervaring met een grasmasker
Bianc93 schreef:Geloof me, er zijn zat pony's die dat níet inschatten..Meestal kan een paard zelf wel goed inschatten -anders dan de mens- dat genoeg ook genoeg is!
Zou dat niet doen zo'n kapje, want dat zit echt onnatuurlijk.
Zo zijn er ook mensen die een bandje hebben voor honden, zodat die niet blaffen! Vind ik kruw!

karev schreef:Ik heb nu een muilkorf, zo'n ijzeren, die je tege bijten op doet, omgedoopt tot graasmasker. Werkt goed, al heeft ze hem nog niet consequent op gehad, maar hij doet wat ie moet doen.
timokyana schreef:Ik had er 6 uit duitsland besteld (zelfde als de BB ) Echter 1 was de 1e dag al stuk dus 1 bij de BB gekocht (die helemaal gedraaid is,fabrieksfout denk ik )
Bij een vriendin heb ik die van imperial riding gezien,die zien er steviger uit qua rubber.Bij mij zijn het merendeel van de rubbers al deels kapot.
Die van IR heb ik wel 1 gezien, maar was me toen nog niet echt aan het orienteren en vond em toen hetzelfde als die van de BB