Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Debbie schreef:Hoelang duurt het bij glucosamine eigenlijk voordat het zijn werk kan gaan doen?
Weet nog dat bijvoorbeeld Biotine wel een half jaar nodig heeft voordat het resultaat toont.
vejovitaal schreef:Horseflex bevat hetzelfde dan glucohorse alleen heeft Horseflex extra MSM om de glucosamine beter te laten werken.
ook pakt MSM artrose aan door zijn ontstekingsremmende en pijnstillende eigenschappen, bovendien is MSM goed voor huid-haar & hoornige structuren. Dit is bewust een essentieel bestandsdeel van Horseflex en een die Horseflex onderscheidt van de rest van het marktaanbod (in deze samenstelling)
scoxxx schreef:Kijk ik op het etiketje gisteravond op stal -in het donker met zaklamp- van de Glucosamine x Chrondotoine x MSM van de Hema…. staat er 600 glucosamine-sulfaat H2 huppeldepup per dag per 2 tabletten.
En een x mg gluco-sulfaat staat gelijk aan 485 mg glucosamine.
Zo allemaal ffkes uit mijn hoofd, wellicht was het 500... ben niet zeker van de concrete cijfers.
Iig de conclusie was dat 4 Hema-tabletten (= 1000 tot 1200 mg gluco-sulfaat H2) Gluco-sulfaat + chrondotoïne + MSM (jaja, Hema doet ook aan MSM) per dag overeenkomt met de goede paardenmerken.
Quanta costa? Iets van 8 euro? voor 120 tabletten.
Prijs per dag? €0.27 bij gift 4 tabletten per dag per paard.
Ruim 2x goedkoper dan de goedkoopste paardenmerken.
Jasmijn76 schreef:ik pak hier een pot kruitvat erbij: glucosame met chondroitine en msm
dosering per 2 tabletten
Glucosamine 1000 mg(=1667 mg glucosaminesulfaat2kcl)
msm poeder =400mg
chodroitinesulfaat =100mg
en zit duivesklauw in(pijnstillend, zit ook in groene os, dure variant)100 mg
zitten ook 120 in pot, prijs onbekend..maar kan niet veel zijn bij kruitvat
ik kijk even dan naar de inhoud van een duurder merk
Ingrediënten
Boswellia
Duivelsklauw
Gember
Calcium (301 mg per 7 g)
Chondroitine (603 mg per 7 g)
Glucosamine (711 mg per 7 g)
IJzer (7 mg per 7 g)
Koper (1000 ug per 7 g)
Magnesium (301 mg per 7 g)
Mangaan (1 mg per 7 g)
Organisch zwavel (603 mg per 7 g)
Selenium
Zink (7 mg per 7 g)
(7 g= genoeg voor pony voor paard zal er nog een half bijkomen dus 10.5 g)
Flosje446 schreef:Maar volgens mij moet je wel iets van 8000-10.000mg glucosamine per dag geven. Dus dan moet je wel wat meer dan 4 tabletten per dag geven.
scoxxx schreef:Kijk ik op het etiketje gisteravond op stal -in het donker met zaklamp- van de Glucosamine x Chrondotoine x MSM van de Hema…. staat er 600 glucosamine-sulfaat H2 huppeldepup per dag per 2 tabletten.
En een x mg gluco-sulfaat staat gelijk aan 485 mg glucosamine.
Zo allemaal ffkes uit mijn hoofd, wellicht was het 500... ben niet zeker van de concrete cijfers.
Iig de conclusie was dat 4 Hema-tabletten (= 1000 tot 1200 mg gluco-sulfaat H2) Gluco-sulfaat + chrondotoïne + MSM (jaja, Hema doet ook aan MSM) per dag overeenkomt met de goede paardenmerken.
Quanta costa? Iets van 8 euro? voor 120 tabletten.
Prijs per dag? €0.27 bij gift 4 tabletten per dag per paard.
Ruim 2x goedkoper dan de goedkoopste paardenmerken.
Citaat:Dat is interessant! Hoeveelheden mg per dag geeft al wat meer duidelijkheid bij eventuele keuze's voor producten.
Voer je nog steeds deze hoeveelheden?
Flosje446 schreef:Op de vorige pagina las ik dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid glucosamine zelfs 5 gram per dag is.
Om aan de dagelijkse hoeveelheid glucosamine te voldoen moet je meer glucosaminesulfaat (2kcl) dan glucosamine HCL geven, omdat de glucosaminesulfaat maar voor 60% uit glucosamine bestaat en de HCL vorm uit ongeveer 80%.
vejovitaal schreef:Je hebt helemaal gelijk, alleen kennen nog niet al te veel mensen mijn product![]()
zit net een vraag van iemand te lezen over mensen met ervaring met horseflex, niemand reageert...
komt waarschijnlijk omdat het nog maar twee jaar bestaat, maar de resultaten zijn echt goed!
Ik heb ook al horseflex verkocht aan bokkers, maar die kijken niet zo heel vaak op het forum denk ik...
anyway je had het over korting, misschien een idee om iedereen die hierop reageert nog extra 5 euro korting te geven op de eerste pot? dan heb je al een pot voor 23.50 euro aan de deur,
daarnaast staat uiteraard de 4 halen, 3 betalen aanbieding, dat is omgerekend 17.60 euro per maand.
Je krijgt dan de beste hoogste kwaliteit glucosamine, wat ook gebruikt wordt voor menselijke producten en natuurlijk de MSM!