Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
onne schreef:Kijk eens hier op de zoek functie ( als je dat nog niet gedaan hebt ) er loopt een heel topic over , met veel tips.
Krijgt je pony ook medicijnen hier voor ?
Zelf voerden ik save en sound en de revital cubes aan mijn paard,
Hij had ook cushing en was IR en ook erg slecht van binnen.
Ben zelf geen voorstander van brood, ik weet dat het moeilijk is , want je wilt hem/haar graag dikker zien.
Bij ons was het juist omgekeerd.
suc 6 en ik zou daar toch even gaan neuzen
ellepel schreef:merriebrok geven met een supplement. en wel deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/ve ... 610/25286/
en haal dan meteen omega olie en doe daar een scheutje van door het voer.
het supplement is hetzelfde als krachtvoer,maar je voert geen extra ballaststoffen ..
als de veearts al gezien heeft dat de darmen niet goed meer werken is een supplement toch het beste om extra vitamines aan te vullen.
veulenbrok is raar,er zit vaak melk in en dat kunnen volwassen paarden niet verteren.
merriebrok bevat meer eiwit,iets wat een ouder paard juist gebruiken kan
Mindim schreef:Omega 3 heeft een ontstekingsremmende werking en zit in lijnzaadolie. Je kunt ook lijnzaad halen bij de drogist, dit moet je dan wel eerst koken, anders is het giftig, maar het is wel goedkoper.
Dorienn schreef:seniores priores, in de beschrijving staat dat als een vervanger voor ruwvoer en krachtvoer als je paard dit niet meer kan eten. Maar ze kan nog wel gras en brokken eten. Dus ik weet niet of dat de passende voeding is..
Dorienn schreef:Ik dacht dat het ergens vernoemd werd. Nee ze krijgt geen medicijnen. Ze heeft die Cushing al vrij lang, en mijn vader had toen bij een andere DA medicijnen gaan halen maar daar reageerde ze slecht op. Momenteel heeft ze zoveel symptomen en terugkerende snotneuzen en af en toe aan abces, dat onze huidige DA zegt dat medicatie niet veel gaat helpen. Bovendien, stel dat het wel helpt maar ze wordt weer slechter voor een maand ofzo, dan ben ik bang dat als dat haar laatste maanden waren die voor haar echt rot waren. Ook duurt de stabilisatieperiode vrij lang, 20 weken ?? , dus of ze er tegen dan nog is... Ik wel best bellen naar de DA voor medicatie opnieuw te proberen, maar ik heb dat al gevraagd en ze raadde het me af.