Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_maaike_D schreef:persoonlijk denk ik niet dat het helpt, heb ook knoflook gevoerd maar merk geen verschil dus ben gestopt.
mijn vraag aan de voorstanders is dan, hoe zien jullie dat knoflook werkt om muggen en horzels te verdrijven?
.. Hihi.. Maarja hij vind t volgens mij wel lekker dus k blijf t gewoon geven.. Als hij maar gelukkig is
askazita schreef:_maaike_D schreef:persoonlijk denk ik niet dat het helpt, heb ook knoflook gevoerd maar merk geen verschil dus ben gestopt.
mijn vraag aan de voorstanders is dan, hoe zien jullie dat knoflook werkt om muggen en horzels te verdrijven?
net als met vliegenspray er komen geen vliegen, muggen, blinzen enzo op je paard,
en je paard heeft er geen last van.
) en ik heb wel het idee dat het meehelpt aan zijn gezondheid en van het weghouden van vliegen. Heel veel paarden staan bij mij op stal met dekens en vliegenkappen op omdat ze anders helemaal onder zitten, vooral bij de ogen, en bulten krijgen. Mijn paard heeft tot nu toe (afkloppen) weinig last en hij is de enige die knoflook krijgt op stal. het is niet zo dat zijn adem de vliegen wegjaagt, maar het is wel bekend dat ze een bepaalde geur afgeven met zweten (bij jezelf ook als je elke dag knoflook eet). Dus ik vind wel dat het helpt en het kan nooit kwaad, zoals andere bokkers ook zeggen.. voor de bloedbanen en luchtwegen. Voor jezelf is het ook niet slecht, en voor je paard ook niet. wendyke schreef:nou ik voer mijn paard ook knoflooksnippers maar ik moet zeggen dat ik er ook weinig van merk maja mij is altijd verteld dat het ook geen kwaad kan en dat het goed is voor de doorbloedig en voor mensen is knoflook ook nie slecht dus jah ik zie het probleem nie