Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Montecito schreef:Montecito 3/4 bak sportbrok en 3/4 bak geplette haver per voerbeurt(2 x p.d.) droogkuil 2 x p.d. 1 bak zemelen 1/3 muesli zonder en kruiden. Soms een appeltje of snoepje.
Alvaro 3/4 bak sportbrok per voerbeurt droogkuil 2 x p.d. 1 bak zemelen 1/3 muesli zonder. Soms nog een appeltje of snoepje.
Staan gewoon 3 uur buiten nu, in de zomer de hele dag. Dan wordt de ruwvoer gift wat aangepast i.v.m. gras.

doe niet netjes afmeten maar gemiddeld krijgt hij 1kilo brok en half meusli op 1 dag)merel_13 schreef:Montecito schreef:Montecito 3/4 bak sportbrok en 3/4 bak geplette haver per voerbeurt(2 x p.d.) droogkuil 2 x p.d. 1 bak zemelen 1/3 muesli zonder en kruiden. Soms een appeltje of snoepje.
Alvaro 3/4 bak sportbrok per voerbeurt droogkuil 2 x p.d. 1 bak zemelen 1/3 muesli zonder. Soms nog een appeltje of snoepje.
Staan gewoon 3 uur buiten nu, in de zomer de hele dag. Dan wordt de ruwvoer gift wat aangepast i.v.m. gras.
jij hebt zeker echte sportpaarden of niet?
en is 20 maanden oud en heeft behoeft aan wat meer eten, de ander is een grote welsh cob x new forest D/E pony van 6 jaar en heeft juist minder nodig anders wordt ie te vet, daarom krijgen ze beide hetzelfde ) Kim90 schreef:mijn paardjes krijgen:
- 's ochtends halve schep muesli, halve schep bix met een plak hooi,
- 's middags een grote winterpeen.
- 's avonds weer een halve schep meusli en een halve schep bix met 1,5 plak hooi. Door het bix doe ik 's avonds knoflook, en nu tijdelijk ook foenegriek.
Mijn paardjes doen het hier goed op, blijven netjes op gewicht.
( de 1 is een appaloosa D pony in wordingen is 20 maanden oud en heeft behoeft aan wat meer eten, de ander is een grote welsh cob x new forest D/E pony van 6 jaar en heeft juist minder nodig anders wordt ie te vet, daarom krijgen ze beide hetzelfde )
merel_13 schreef:Kim90 schreef:mijn paardjes krijgen:
- 's ochtends halve schep muesli, halve schep bix met een plak hooi,
- 's middags een grote winterpeen.
- 's avonds weer een halve schep meusli en een halve schep bix met 1,5 plak hooi. Door het bix doe ik 's avonds knoflook, en nu tijdelijk ook foenegriek.
Mijn paardjes doen het hier goed op, blijven netjes op gewicht.
( de 1 is een appaloosa D pony in wordingen is 20 maanden oud en heeft behoeft aan wat meer eten, de ander is een grote welsh cob x new forest D/E pony van 6 jaar en heeft juist minder nodig anders wordt ie te vet, daarom krijgen ze beide hetzelfde )
Ik las het hier weer, dat de paarden tussen de middag gevoerd worden. Hoe kunnen mensen hun paarden tussen de middag voeren? Moeten ze niet naar school/werk? Of staat zijn/haar paard op een pensionstal?

kimmie88 schreef:Mijn merrie staat voornamelijk op stal in de winter. Ochtend uurtje los en over het algemeen haal ik haar ook nog 2x pd een uur of langer eruit. Hangt van mijn diensten af.
Zij krijgt
- 7.30 halve kilo biks (basisbrok)
- 11.00 grote pluk hooi
- 15.00 normale pluk hooi
- 18.00 halve kilo biks (basisbrok)
- 22.00 grote pluk hooi
Na het rijden krijgt ze van mij dan nog een emmertje wortels.
kimmie88 schreef:Mijn merrie staat voornamelijk op stal in de winter. Ochtend uurtje los en over het algemeen haal ik haar ook nog 2x pd een uur of langer eruit. Hangt van mijn diensten af.
Zij krijgt
- 7.30 halve kilo biks (basisbrok)
- 11.00 grote pluk hooi
- 15.00 normale pluk hooi
- 18.00 halve kilo biks (basisbrok)
- 22.00 grote pluk hooi
Na het rijden krijgt ze van mij dan nog een emmertje wortels.