Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bonny4life schreef:Zirano schreef:Zo wij doen standaardtwee of 3 dagen per kwartaal ons paardje Colosan geven. Speolen ze goed op door haalt alale troep uit de darmen en ze komen daarna zo goed in hun vel te zitten.
colosan, is dat ook speciaal voor zand?
moeilijk moeilijk.......
dat HUSK zou dat het zelfde smaken als de sandclear?iemand al eens gevraagd aan zn paard?![]()
ik neem het zeker wel serieus dat zand hoor.
ik voer uit grote tonnen en ben nu met rubber matten bezig om eronder te leggen.

Bonny4life schreef:nog ff een opmerking,
de ene keer vind ik in de test zand, andere keer niet..
maar...als je er wat tegen voert, is het dan niet logisch dat er zand mee naar buiten komt?? vind het een beetje dubbel....

Soraya85 schreef:Mijn paardje, heeft momenteel helaas voor de tweede keer zandkoliek in twee weken tijd.
Eerst keer was net iets erger dan nu, maar beide keren niet extreem.
Flemen, trappen naar buik, schuren van buik op de grond, minder eetlust, winderig, dunnere ontlasting. Het komt met vlagen.
De eerste keer is de DA langs geweest, en hij adviseerde zandweg (gehaald bij DA). Tweede keer telefonisch contact gehad, en nog een kuurtje zandweg.
2xdaags, 100 gram, 6 dagen.
Je kunt het ook preventief geven, eens in de maand.
Ik doe zelf een 1/2kilo brok oplossen in kokend water, tot het een papje is, uitgezet, als het nog redelijk warm is, zandweg erbij, goed roeren... en dan springt ze bijna over het hek, zo lekker vind ze het!
Ik vind dat het vorige keer goed heeft gewerkt, maar er was kennelijk toch wat zand achtergebleven. Nu test ik voorlopig ook even regelmatig haar mest.
Bonny4life schreef:en ook die van jou blijft op de wei/paddock? of heb je wat anders verzonnen?
Bonny4life schreef:die blaadjes harken..daar ben ik maar mee opgehouden was echt geen houden aan..ligt zo weer vol, zucht!